nikon 70 - 300 vr focus problemen.
nikon 70 - 300 vr focus problemen.
Vandaag kreeg mijn 70 - 300 vr focus problemen, hij wil boven de 200 mm niet meer scherpstellen en maakt een herrie.
zijn er mensen hier die dit ook hebben gehad met deze lens ?
see you
zijn er mensen hier die dit ook hebben gehad met deze lens ?
see you
Hi Onno,
ik heb de zelfde lens ff getest op de D80 en daar kan ik ook niet focussen boven de 200 mm.
dacht eerst dat het aan mijn D300 lag er is een focus probleem bij sommige gebruikers die meer dan 5000 kliks hebben las ik op nikoncafe
andere lenzen focussen goed op de D300, dus het is de 70 - 300 die het niet meer doet.
wat mij wel opviel was dat hij steeds minder snel wilde focussen, hij werd gewoon traag op de D300.
breng hem maandag wel naar beverwijk is hier om de hoek neem mijn D300 ook mee voor een checkup.
thanks
ik heb de zelfde lens ff getest op de D80 en daar kan ik ook niet focussen boven de 200 mm.
dacht eerst dat het aan mijn D300 lag er is een focus probleem bij sommige gebruikers die meer dan 5000 kliks hebben las ik op nikoncafe
andere lenzen focussen goed op de D300, dus het is de 70 - 300 die het niet meer doet.
wat mij wel opviel was dat hij steeds minder snel wilde focussen, hij werd gewoon traag op de D300.
breng hem maandag wel naar beverwijk is hier om de hoek neem mijn D300 ook mee voor een checkup.
thanks
Nicole er is er een op nikon cafe waar focus problemen begonnen na 5000 kliks, hij heeft dit gehad met 3 D300 modellen.
er schijnen wereldwijd meerdere mensen te zijn met soortgelijk probleem, geen reden tot paniek nikon lost het op door onderdelen tevervangen of een nieuwe
waar het aan ligt weet ik niet het kan van alles zijn, ik maak mij daar geen zorgen om
de lens is dit keer het probleem kan gebeuren, alleen laat ik mijn D300 ff checken voor de zekerheid
see you
er schijnen wereldwijd meerdere mensen te zijn met soortgelijk probleem, geen reden tot paniek nikon lost het op door onderdelen tevervangen of een nieuwe
waar het aan ligt weet ik niet het kan van alles zijn, ik maak mij daar geen zorgen om
de lens is dit keer het probleem kan gebeuren, alleen laat ik mijn D300 ff checken voor de zekerheid
see you
het was de lens die stuk was nikon beverwijk heeft hem netjes gemaakt, wat onderdelen vervangen.
is weer helemaal goed en betere focus zie laatste foto's kiteboarders.
http://www.pbase.com/licaga/spare_time
see you
see you
natuurfotograaf schreef:het zal toch wel geen ouderdom zijn? (nu al?)
mooie fotos! zijn deze nog wat nabewerkt?Licaga schreef:het was de lens die stuk was nikon beverwijk heeft hem netjes gemaakt, wat onderdelen vervangen.
see you
natuurfotograaf schreef:het zal toch wel geen ouderdom zijn? (nu al?)
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Fraai hoor! Waar maak je deze foto's precies? Net naast de zuidpier neem ik aan? Auto parkeren bij de Marina? Is daar "altijd" wat te beleven, of zijn het bepaalde dagen/weersomstandigheden?Licaga schreef:het was de lens die stuk was nikon beverwijk heeft hem netjes gemaakt, wat onderdelen vervangen.
Hi Patrick
op www.hanglos.nl in forum kiten
kan je lezen waar en wanneer ze kiten in nederland, zowel op binnenwater als zee
Deze shots zijn bij de zuidpier gemaakt, het beste voor foto's is daar voor 2 uur rond maart april.
maar het wordt tijd voor de zomer dan hebben ze geen capjes op.
Bij aflandige wind wordt er veel gekite op de binnenwateren.
gr
peter
op www.hanglos.nl in forum kiten
kan je lezen waar en wanneer ze kiten in nederland, zowel op binnenwater als zee
Deze shots zijn bij de zuidpier gemaakt, het beste voor foto's is daar voor 2 uur rond maart april.
maar het wordt tijd voor de zomer dan hebben ze geen capjes op.
Bij aflandige wind wordt er veel gekite op de binnenwateren.
gr
peter