Vraagje betreffende wielrennen en beweging

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
roeree

Bericht door roeree » za mar 01 2008 9:06 pm

foto 1 wel ok hoor.. tuurlijk kan beter, zoals je zelf al zegt qua scherpte op de wielrenners, maar het snelheids effect zit er wel goed in....

Ik heb sinds afgelopen week mijn midlifecrisis cabrio binnen :-) dus binnen kort ga ik ook eens expirimenteren met foto's uit de auto.

Groeten Raymond
"die het in zijn midlife moet doen met een cabrio van 26 jaar oud"

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo mar 02 2008 1:01 am

Frans schreef:
emiel schreef:volgens mij is het not-done om te flitsen naar sporters.
Vlgs mij valt dat best wel mee, kijk maar eens bij de komende voorjaarsklassiekers naar de fotografen achterop de motoren, die gebruiken bijna allemaal de flitser.

Groeten Frans
Die flitsen meestal in om de schaduw partijen een tikkie op te lichten bij meer dan voldoende licht.
De sleutel is vaak dat je dichtbij moet zien te komen. Je kunt dan ook meer richting groothoek. Onderwerp scherpte word dan vanzelf hoger en beweging onscherpte in de achtergrond word veel mooier weergegeven.

Achter op de motor werkt vaak veel beter dan uit een portier raampje van een bezem wagen...

Je kunt natuurlijk altijd inflitsen maar tegenwoordig zit er op veel fietskleding ook al van die reflecterende rommel. Is wel veilig natuurlijk maar dat ziet er dan op de foto gewoon niet uit.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo mar 02 2008 11:20 am

midlifecrisis cabrio
Hahahah Roeree..

Het was geen bezemwagen hoor. Deze wagen ligt prima op de weg
Nieuwe Mitsubishi Pajero en uit het dak hangen, stond op de stoel.
Denk toch dat dat beter gaat dan vanaf een motor alleen met een motor kun je dichterbij komen en kun je een andere lens gebruiken.
Alleen het doen was al een feest !!
Ga het zeker nog een keertje doen.. :P
NAS Buikpijn

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”