24-70. Wie heeft 'm al?
- johan1967
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Rolf, begrijp ik nu goed dat jij al sinds december op dit objectief zit te wachten? Dat belooft nog wat voor mezelf, aangezien ik pas in januari heb besteld. Ik wil toch binnen een maand dit objectief hebben, maar vraag me af of dat gaat lukken. Misschien toch maar op zoek naar alternatieven (of even totaal iets anders en volgend jaar maar opnieuw zien).
Overigens geeft Ken Rockwell ook aan dat hij op z'n D200 frontfocus-problemen heeft op 24 mm. Met andere camera's had hij dit probleem niet.
http://www.kenrockwell.com/nikon/24-70mm.htm
Overigens geeft Ken Rockwell ook aan dat hij op z'n D200 frontfocus-problemen heeft op 24 mm. Met andere camera's had hij dit probleem niet.
Ik was vanmiddag bij Nikon op de Professional Imaging beurs en de vertegenwoordiger vertelde dat ze 300 24-70's in backorder hebben staan en dat ze nog steeds in Tokio gemaakt worden en dat daar de productie capaciteit niet zo groot is.
Het kan dus nog wel even duren voordat er nieuwe 24-70's aankomen.
Wel een erg mooie lens trouwens :-]
P.S.
Mezelf even op een 70-200 2.8 en een TC-17 getrakteerd
Het kan dus nog wel even duren voordat er nieuwe 24-70's aankomen.
Wel een erg mooie lens trouwens :-]
P.S.
Mezelf even op een 70-200 2.8 en een TC-17 getrakteerd

- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik vrees met grote vrezen dat je dit objectief niet binnen een maand in je bezit zult hebben. Ik heb ook een poos zo gedacht. Ijdele hoop en een illusie bleek al snel.johan1967 schreef:Rolf, begrijp ik nu goed dat jij al sinds december op dit objectief zit te wachten? Dat belooft nog wat voor mezelf, aangezien ik pas in januari heb besteld. Ik wil toch binnen een maand dit objectief hebben, maar vraag me af of dat gaat lukken. Misschien toch maar op zoek naar alternatieven (of even totaal iets anders en volgend jaar maar opnieuw zien).
Een alternatief? Ik begin er niet aan. Ik red me op dit moment met mijn 50mm 1.8 een 17-35 van Sigma en mijn nieuwe trots: de 70-200VR. Geld voor een alternatief hou ik liever in de knip zodra de 24-70 er is.
Er zit niks anders op dan....ach laat ook maar.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik heb dit onderwerp uiteraard gevolgd, en ik zat er sterk over te denken om deze lens ook aan te schaffen(de 24-70 f2,8) echter had ik zo graag enig vergelijk gezien tussen bv een 'ander merk lens' en deze 24-70.
Met vergelijk bedoel ik dus foto's. Zijn er misschien forumleden die resultaten kunnen tonen?
Vanzelfsprekend heb ik 'gegoogled' maar ik kon niet echte vergelijkingen vinden.(dezelfde instellingen met div.lensen)
Ook speelt bij mij de vraag, hoe het frontfocus-probleem(pje) zich verder ontwikkeld. Ik was niet van plan om na aanschaf met een nieuwe lens naar Beverwijk te rijden om deze te laten calibreren......
Het is geen ' bosje worteltjes' wat de aanschaf betreft, dus ik wil toch wel enige zekerheid wat orginele Nikon producten aangaat. Aangezien ik geen beroepsfotograaf ben, wordt ik wel steeds kritischer wat resultaten betreft,maar als ik via div sites zie, dat de Tamron 28-75 f2,8 net zo scherp is als deze 24-70 krijg ik een beetje raar gevoel. Tuurlijk ga ik voor de oerdegelijke bouw van Nikon, dus het is inderdaad de keuze die jezelf maakt en ik blijf ook wel bij mijn standpunt; Orgineel Nikon, maar een goed vergelijk haalt mijn over de streep!

Vanzelfsprekend heb ik 'gegoogled' maar ik kon niet echte vergelijkingen vinden.(dezelfde instellingen met div.lensen)
Ook speelt bij mij de vraag, hoe het frontfocus-probleem(pje) zich verder ontwikkeld. Ik was niet van plan om na aanschaf met een nieuwe lens naar Beverwijk te rijden om deze te laten calibreren......
Het is geen ' bosje worteltjes' wat de aanschaf betreft, dus ik wil toch wel enige zekerheid wat orginele Nikon producten aangaat. Aangezien ik geen beroepsfotograaf ben, wordt ik wel steeds kritischer wat resultaten betreft,maar als ik via div sites zie, dat de Tamron 28-75 f2,8 net zo scherp is als deze 24-70 krijg ik een beetje raar gevoel. Tuurlijk ga ik voor de oerdegelijke bouw van Nikon, dus het is inderdaad de keuze die jezelf maakt en ik blijf ook wel bij mijn standpunt; Orgineel Nikon, maar een goed vergelijk haalt mijn over de streep!

D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.