Wederom bedankt voor de complimenten.
@Rik, DOF is Depth Of Field, dus scherpte/diepte. Bokeh is eigenlijk onscherpte, maar inmiddels wordt daarmee "aangename onscherpte" mee bedoeld. Dit kan zowel op de voor- als achtergrond van een foto liggen. Deze foto heeft een zeer beperkte scherpte, wat logisch is met een diafragma van f/3.2. Ongetwijfeld zal het pannen aan de onscherpte bijgedragen hebben, maar zoals jezelf zegt is dat bij s 1/800 bijna te verwaarlozen. Mij is geleerd om een de achtergrond bij een bewegend voorwerp onscherp te krijgen, moet de sluitertijd overeenkomen met het aantal km/u van het onderwerp, waarbij je de camera meetrekt met het onderwerp. Dus als je een fietser die 20 km/u gaat met een meetrekkende camera op s 1/800 vastlegt, krijg je dus een scherpe achtergrond. Doe je dit met s 1/30 zal de achtergrond onscherp zijn en het onderwerp scherp.
Nu is mijn hond snel, heel snel. Ik fiets veel met haar en meestal gaat dat in draf met zo'n 16 km/u. Af en toe doe ik wat aan intervaltraining, waarbij ik haar voluit laat galoperen, ik moet dan zo'n 30-35 km/u fietsen om haar enigszins bij te houden. Zelf lig ik dan eerder met mijn tong op het stuur dan dat zij moe is. Ik schat dat haar snelheid op deze foto tegen de 30 km/u aan zit.
Maar met wat ik met de titel bedoel is dat er bokeh in de foto zit. Een niet storende onscherpte dus, wat niet volledig toe te schrijven is aan het meetrekken van de camera.
Zie verder:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bokeh
Groet Irwan