gevoelige ontspanknop D60

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
picture_one

gevoelige ontspanknop D60

Bericht door picture_one » zo mar 02 2008 6:35 pm

Dit weekend mijn eerste Nikon spiegelreflex, de D60, gekocht. Ik merk echter iets opvallends. Hoewel ik mijn camera heb ingesteld op de opnamestand "enkelvoudig" gebeurt het af en toe dat er toch meerdere opnamen achtereen worden gemaakt. Ik heb ontdekt dat dit samenhangt met het al of niet voorzichtig indrukken van de ontspanknop. Als ik dit heel voorzichtig doe (om geen beweging te maken) en mijn vinger in deze stand houd (dus niet meteen loslaat) dan neemt hij meerdere opnamen achtereen. Is dit een fout in de camera, of moet ik nog wennen aan een zeer gevoelige ontspanknop?

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo mar 02 2008 7:15 pm

Denk dat je nog moet wennen had dat eerst ook met de D70 hoe heb je hem ingesteld en welk objectief hem je?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

welkom en gefeliciteerd

Bericht door George Fennes » zo mar 02 2008 7:42 pm

Picture One, gefeliciteerd met je aankoop en welkom op ons mooie forum.
Misschien is het even wennen en anders naar de winkel terug en een andere camera proberen of die hetzelfde aanvoelt.
Als er iets aan je camera mankeert kan je beter zo snel mogelijk terug gaan en kan je hem nog omruilen, na een paar weken doet men al vreselijk moeilijk.
Succes ermee en laat eens horen hoe het verder gaat.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

picture_one

Bericht door picture_one » zo mar 02 2008 8:05 pm

dirk-jan boon schreef:Denk dat je nog moet wennen had dat eerst ook met de D70 hoe heb je hem ingesteld en welk objectief hem je?
Ik gebruik als bjectief de 18-55 mm AF-S DX VR. Ik had de camera staan op automatisch (zonder flits), maar heb het ook wel gehad in de P-keuzestand. VR aan of VR uit maakt geen verschil.
Het gebeurt overigens zeker niet altijd (misschien eens op de 20 keer en vanzelfsprekend als je het probeert te reproduceren gebeurt het niet :lol: ). 't Is net alsof het even wegvallen van de druk op de ontspanknop voldoende is om weer af te kunnen drukken.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo mar 02 2008 8:25 pm

als je niet tevreden bent gewoon zsm omruilen voor een ander exemplaar des te eerder des te beter ..

GdP

Bericht door GdP » zo mar 02 2008 11:52 pm

Bij mij hebben er vier camera’s ook last van. Twee maal een F80, een F6, en een D3. Ik denk dat het normaal is. Bij het zeer voorzichtig en langzaam indrukken van de ontspanknop treed dat nogal eens op.

Het is volgens mij pas een probleem wanneer hij al afgaat als je geen gelegenheid hebt gekregen de AF te laten blokkeren op een gewenst punt binnen je onderwerp.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”