hot pixels revisited

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
GdP

Bericht door GdP » ma mar 03 2008 9:18 am

Ik denk dat je die vragen beter kan stellen bij het Service Point. Die weten er meer van.

Kimosabe

Bericht door Kimosabe » ma mar 03 2008 9:25 am

Je kunt er in Beverwijk inderdaad op wachten, en je hoeft van te voren niets in te vullen. Als je geen garantie meer hebt kost het 25 euro ex. btw. Je ziet er naderhand echt niets meer van. De dode / hete pixels nemen de waardes aan van de naburige pixels. Ook met heel ver inzoomen kan ik ze niet meer terugvinden. En misschien kun je je troosten met de gedachte dat iedere camera ze heeft, maar dat ze in de regel in de fabriek al zijn "gemapped". Zoms schieten er kennelijk een paar door de kwaliteits controle of komen er na verloop van tijd enkele dode of hete pixels bij. Even "remappen" en weg probleem.

Groetjes,

Thijs

dodo

Bericht door dodo » ma mar 03 2008 9:31 am

@ Gerrit: Briljant! ;)

@ Thijs: dat stelt me gerust! Dan is mijn enige zorg eigenlijk dat er in de loop van de tijd niet nogf meer gaan bijkomen, maar dat leg ik wel voor aan het Service Point.

dodo

Bericht door dodo » wo mar 12 2008 1:48 pm

Kleine update: tis weer gefixt! Zie mijn andere topic, onder gedeelte "Nikon".

j0kkel

Bericht door j0kkel » wo mar 12 2008 7:49 pm

dodo schreef:Kleine update: tis weer gefixt! Zie mijn andere topic, onder gedeelte "Nikon".
Nu met link ... ^

dodo

Bericht door dodo » vr mar 14 2008 4:46 pm

Ah ja, dank, dat gaat wat makkelijker!

Iederene bedankt voor tips en raad nog!

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”