Nou, doe ik ook maar weer een analoge duit in het zakje..
ik lees veel ongenuanceerde reacties, die van Marten spant redelijk de kroon. Vinyl is op zo'n ongelovelijke manier aan het terugkomen sinds langere tijd, dat je wel je ogen en oren in je zak moet hebben zitten om dat af te doen met :
Quote: 'je mist de aansluiting' 'een dead end street'
De feiten zijn dat de CD passe is en CD's nu een dead end street zijn
geworden.
Dat nieuw Vinyl nu tegen een prijs verkocht wordt is cashen.
Dat cashen gebeurt altijd en de digitale mobieltjes zijn een mega cash-cow. "perfecte digitale foto's met je mobieltje " .
Vinyl
blijft als ultiem muzikaal medium en niet slechts voor de 50 plus liefhebber van romantiek.
Moet je conservatief zijn om geraakt te worden door muziek van Vinyl,
speelt de datum daarbij mee dan?
Het jammere is dat de jongere generaties aangeleerd is dat
alles vooral met veel
snelheid moet gaan.
de CPU is daar het mooiste mesjogge voorbeeld van.
software wordt steeds zwaarder, dus CPU upgrade is steeds weer opnieuw nodig.
En zo draait een hele industrie op volle $$$ toeren.
Waar het mij omgaat is dat de massa de marketing blijkbaar niet in de gaten heeft en van alles voor zoete koek aanneemt. en dus blijft kopen kopen kopen.
er is al 2 decennia op gehamerd met miljarden aan advertentie budget dat digitaal 'perfect' is en analoog 'ouderwets'.
daarmee is geboren dat je als mens of hobbyist dan ook 'ouderwets' bent en 'achter' loopt. daar ligt ook de gevoeligheid welke je op dit topic ervaart. ( heb jij nog platen dan ? ) ( rolletjes ? ) lachen

De circle goes round and round want heb je net de nieuwste digi camera gekocht dan ben je nu ook ouderwets want de nieuwste is alweer uit.
Zo is het ook met CD spelers gegaan, toen de 1 bit technologie kwam en als opnieuw zaligmakend werd verklaard.
" heb jij nog een multibitter ?? " je moet nu echt een 1 bit kopen.
toen kwam upsampling en oversampling, toen SACD en daarna DVD-A en nu blue tooth en blue laser.
What's next ? een chip in je oor met 2 miljoen liedjes ?
ik zie dan dat er veel gepraat wordt over de Full Frame digi Nikon.. hele hordes worden zenuwachtig op diverse sites. there you go again..
Wat overblijft is waar jij als mens plezier aan hebt met fotograferen en voor mij zelf vooral waar ik rust en vervulling in vindt.
ik heb als newbee fotograaf bewust (opnieuw) gekozen voor de 35mm film en dia projectie en ik begon blanco en met een flink budget.
mijn kernpunt is dat ik geen plezier beleef om het weekend achter de PCU te zitten om vanalles te manipuleren, en te stoeien met software net als met microsoft en consorten.
Ook ben ik purist in die zin dat ik vervulling vind in creativiteit en inspiratie beleef IN HET VELD. de 35mm film appeleert daaraan voor mij.
Natuurlijk is 35mm film ook onderhavig aan manipulatie tijdens ontwikkelen en afdrukken. ook daar zijn vele parameters belangrijk en ook bepalend voor zeg maar het karakter van een foto.
de 35mm is niet heilig of zaligmakend net als vinyl.
Maar master je de techniek en creativiteit ermee dan kom je op een resultaat wat gewoon enorm raakt en boeit, zeker met dia projectie.
Ik zie ongelovelijk mooie en kwalitatief goede foto's gemaakt met (goede) digitale camera's op websites.
de diverse sites van de Nikon clubleden getuigen daarvan, oa de Caddillac foto's vind ik zo enorm fraai, chapeau.
Er zijn bergen argumenten om het een of het andere onderuit te halen, maar kom niet met drogredenen of broodje aap verhalen.
kies voor wat je aanspreekt, en waar je lol in hebt en ga eropuit .
De een gaat graag fietsen de ander pakt de motor en weer een ander vindt vervulling in off road rijden met een vette Hummer.
Geniet van het leven, digitaal of analoog en vooral:
Vang dat leven met een unieke foto !
laica ronnie