Welke nieuwe kop voor op mijn statief..

Discussies over statieven
Plaats reactie
ydeh

Welke nieuwe kop voor op mijn statief..

Bericht door ydeh » ma mar 03 2008 9:00 pm

Ik heb onlangs een Gitzo 3540LS aangeschaft, en ben nu op zoek naar een nieuwe kop. Het moet mijn 70-200 2.8 kunnen hebben.
Ik twijfel nog tussen een paar opties. Ik gebruik mijn statief voor portret, landschap, actie, panorama... eigenlijk voor vanalles dus :)
Omdat ik zoveel mogelijk opties wil horen, ben ik benieuwd wat jullie zouden aanschaffen met deze combinatie (D300 70-200 2.8 ), en vooral ook waarom. Budget vind ik lastig om te bepalen, maar kwaliteit vind ik belangrijk.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden!

groeten,

Ydeh
Laatst gewijzigd door ydeh op ma mar 03 2008 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » ma mar 03 2008 9:26 pm

ik heb onlangs de manfrotto 490RC4 gekocht. Waarschijnlijk ietjes overkill maar statief technisch beter te zwaar dan te licht.

Ik had een ielig Gitzo kopje en kreeg met de 80-200 de heldere maan niet scherp. Begon al te twijfelen aan de lens. Met de nieuwe kop geen enkel probleem meer, geen beweging meer in te krijgen.

Al met al een mooi staaltje techniek. Andere merken.typen heb ik niet in de hand gehad en kan daar dus niet over oordelen in vergelijking met de mijne. Maar ik ben dik tevreden.

ajuus
emiel

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » ma mar 03 2008 9:34 pm

Ydeh,

Leuk statief.
Verdient een goede kop.
Arca Swiss P1 ofzo, goede kwaliteit. Ik heb zelf een B1 en daar is de P1 de opvolger van. Loop daar zelf over te denken, zodat ik de B1 niet meer hoef te wisselen tussen een- en driepoot.

En de reden: Prima kwaliteit, niet te evenaren.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

ydeh

Bericht door ydeh » ma mar 03 2008 9:42 pm

Ik ben op de hoogte van de kwaliteit en reputatie van Arca Swiss, maar die prijs... :) Het liefst ga ik toch een stapje omlaag in prijsklasse, tenzij het verschil echt heel groot is. Ik wil graag alle mogelijkheden nog open houden, maar Arca Swiss is uiteraard een optie. Hebben hier veel mensen ervaringen met gitzo hoofden? Zelf neig ik naar een fluid, maar een echte rede kan ik daar eigenlijk niet voor geven, gewoon een gevoel.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » ma mar 03 2008 9:53 pm

Ik ben op de hoogte van de kwaliteit en reputatie van Arca Swiss, maar die prijs...
Budget vind ik lastig om te bepalen, maar kwaliteit vind ik belangrijk.
Tsja, dan moet je kiezen tussen wat je het blangrijkste vindt :twisted:
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

ydeh

Bericht door ydeh » ma mar 03 2008 10:01 pm

Dilemma's... :)

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » ma mar 03 2008 10:04 pm

De G1278m van Gitzo, werkt perfect met de 70-200vr

't kost wat, maar dan heb je ook wat.... :wink:

Groetjes Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

ydeh

Bericht door ydeh » di mar 04 2008 9:20 am

Waarschijnlijk ga ik toch voor de Arca Swiss P1 d, maar bij Konijn zijn ze niet op voorraad. Heeft iemand enige idee van een (internet) winkel waar ze wellicht op vooorraad zijn?

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”