Ik zoek een fotoclub voor jongeren!
Ik zoek een fotoclub voor jongeren!
Ik ben op zoek naar een fotoclub voor "jongeren" (25-35 jaar) omgeving Venlo.
na eens rondgeneusd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat fotoclubs veelal bezet worden door "oudere" mensen.
Ik vroeg me af of deze ook bestaan voor een jongere generatie.
Weet iemand of er zo'n club bestaat in omgeving venlo/venray?
Dan hoor ik het graag.
Gr M
na eens rondgeneusd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat fotoclubs veelal bezet worden door "oudere" mensen.
Ik vroeg me af of deze ook bestaan voor een jongere generatie.
Weet iemand of er zo'n club bestaat in omgeving venlo/venray?
Dan hoor ik het graag.
Gr M
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik denk dat je iets zoekt dat niet bestaat.
Fotografie is iets wat niet direct aan leeftijd gebonden is en dat betekent dat zelfs als je nu een club opricht voor jongeren, diezelfde club over 20 jaar niet langer door jongeren gevuld wordt.
't Is niet zoals met een voetbalclub waar je vertrekt op het moment dat je niet meer hard kunt lopen.
Wat verwacht je van een fotoclub en wat mis je in een club met 'belegen' leden?
Fotografie is iets wat niet direct aan leeftijd gebonden is en dat betekent dat zelfs als je nu een club opricht voor jongeren, diezelfde club over 20 jaar niet langer door jongeren gevuld wordt.
't Is niet zoals met een voetbalclub waar je vertrekt op het moment dat je niet meer hard kunt lopen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
er is zeker niets mis mee met "belegen" leden! ik vind dat ze over het algemeen veel kennis hebben.Roelof schreef:Ik denk dat je iets zoekt dat niet bestaat.
Echter als je zelf 30 jaar bent en zit tussen mensen die allen al richting de 65/70 gaan, denk je dat je gezamelijk gesprekstof kunt verzinnen die wederzijds de interesse wekt? dat word toch best moeilijk.
ik ben het gewoon niet gewend om met een club om te gaan waarbij ik de jongste ben met 30 jaar verschil.
blijft moeilijk...
Bij de de ncn zitten meerdere leeftijden zelf ben ik eh... ff denken.
Ships... ik wilde 35 zeggen. Kanonne wat word ik oud... 37 ben ik.
Waar zijn die 2 jaar gebleven?
Nou ja even terug naar jou vraag. Ik vind het juist gezellig alle leeftijden..
De karakters vind ik belangrijker. Heb je het al eens een keer geprobeerd een dagje mee met de club ? De laatste keer lag het gemiddelde rond de 40 dus het valt best wel mee. Ga gewoon een keertje mee.... dan weet je of het een stel bejaarde zijn(mezelf niet meegerekend natuurlijk :mrgreen: ) of niet....
De karakters vind ik belangrijker. Heb je het al eens een keer geprobeerd een dagje mee met de club ? De laatste keer lag het gemiddelde rond de 40 dus het valt best wel mee. Ga gewoon een keertje mee.... dan weet je of het een stel bejaarde zijn(mezelf niet meegerekend natuurlijk :mrgreen: ) of niet....
NAS Buikpijn
hoi nicole,Nicole schreef:Bij de de ncn zitten meerdere leeftijden zelf ben ik eh... ff denken.
welke club bedoel je nou precies? waar ik een keertje met mee zou moeten gaan?
of bedoel je gewoon in het algemeen!
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
mee eens! ik denk gewoon dat ik verwachtinhgen had dat de club zou bestaan uit jongeren.D-80's schreef:Toen Monique en ik lid werden van de fotoclub van Dronten, verbaasden we ons over 2 dingen, de gemiddelde leeftijd en het grote aantal dames.
Dus je ziet er zijn uitzonderingen op de regel..![]()
Groetjes Eelco
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Haha, Nicole, die twee jaar zijn gestolen door het Monster van de Vergrijzing.
Daar kunnen alleen Bejaarden over meepraten; het is eigenlijk een Groot Geheim.
Let maar op: voor je het weet, zijn er weer een paar jaar weg. HAP.
Maar één ding is zeker: het leven wordt er steeds leuker op.
Daar kunnen alleen Bejaarden over meepraten; het is eigenlijk een Groot Geheim.
Let maar op: voor je het weet, zijn er weer een paar jaar weg. HAP.
Maar één ding is zeker: het leven wordt er steeds leuker op.

D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ha jonkie!Nicole schreef:Bij de de ncn zitten meerdere leeftijden zelf ben ik eh... ff denken.

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Je kunt het maken zoals je het hebben wil :mrgreen:
Jouw vraag zette me wel aan het denken. Met mijn 32 jaar al weer zou ik in de doelgroep passen. Alleen zie ik er het extra voordeel niet van in. Ik denk dat ik juist de leeftijdsloze sfeer zou missen. Maar misschien komt dat wel omdat ik toch altijd ben wie ik ben. Dat is voor mij niet aan leeftijd gevonden. Er zijn maar weinig mensen met wie ik geen stof tot gesprek heb, of ze nu 93 of 3,5 zijn.
En het NCN-clubje? Ik zou niet weten wat de gemiddelde leeftijd is, als we met een groep op pad zijn, zijn we allemaal vrolijk aan het spelen en even JONG! Want dat is echt zo, iedere keer dat ik mensen van de NCN ontmoet is het altijd een leuke bende die er gezamelijk op uit trekt.
Jouw vraag zette me wel aan het denken. Met mijn 32 jaar al weer zou ik in de doelgroep passen. Alleen zie ik er het extra voordeel niet van in. Ik denk dat ik juist de leeftijdsloze sfeer zou missen. Maar misschien komt dat wel omdat ik toch altijd ben wie ik ben. Dat is voor mij niet aan leeftijd gevonden. Er zijn maar weinig mensen met wie ik geen stof tot gesprek heb, of ze nu 93 of 3,5 zijn.
En het NCN-clubje? Ik zou niet weten wat de gemiddelde leeftijd is, als we met een groep op pad zijn, zijn we allemaal vrolijk aan het spelen en even JONG! Want dat is echt zo, iedere keer dat ik mensen van de NCN ontmoet is het altijd een leuke bende die er gezamelijk op uit trekt.
dan ben ik toch heel benieuwd naar je gespreksstof met een 3,5 jarige! maar kom je die dan al tegen bij een fotoclub???Kaatje schreef:Je kunt het maken zoals je het hebben wil :mrgreen:

maar ik ben ook altijd mezelf maar een voorkeur mag uitgesproken worden!
Met mijn nichtje babbel ik ook over fotografie, want zij heeft dus een camera! Serieus! Wel een voor kindjes hoor, maar samen foto's maken van mijn broer en schoonzusje staat garant voor dikke pret. Ook vindt ze het grappig om foto-model te spelen. Zo doet ze de "Kate Moss" of "Paris Hilton" erg overtuigend. Grappig genoeg weten die kleintjes vaak veel meer dan je in eerste instantie denkt, alleen komt het er pas uit als je echt geinteresseerd bent en ze op hun gemak zijn. Zo heb ik nog wel een paar lieve jonge vriendjes die ik van nabij zie opgroeien.
Maar wat is jouw voorkeur dan precies? Met alle respect hoor, en ik voel me haast een ouwe tang omdat het in mijn gedachten kwam, het eerste wat er in mij opkomt is het beeld van een groep jongeren pratend over house-party's ofzo....... Wat is er wat je denkt dat je niet kan vinden in een bredere groep? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.
Ik neem even de poster boven mij, Cees (dus Chip54) en moet denken aan de keer dat we met de groep op een terasje zaten. Ik zat daar samen met een andere jonge dame met telelens mannen te spotten! Cees was een goede aanwinst, want soms zaten we de verkeerde kant op te kijken
, hij zat zich rot te lachen en we hebben er altijd nog lol over. Trouwens, nu ik dit als voorbeeld neem lijkt het net als of ik hem onder de categorie "ouderen" wegzet, maar ik bedoel echt het tegenovergestelde!
Misschien ben ik gewoon wel al veel ouder dan dat ik wil weten ofzo, dat kan ook
Maar wat is jouw voorkeur dan precies? Met alle respect hoor, en ik voel me haast een ouwe tang omdat het in mijn gedachten kwam, het eerste wat er in mij opkomt is het beeld van een groep jongeren pratend over house-party's ofzo....... Wat is er wat je denkt dat je niet kan vinden in een bredere groep? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.
Ik neem even de poster boven mij, Cees (dus Chip54) en moet denken aan de keer dat we met de groep op een terasje zaten. Ik zat daar samen met een andere jonge dame met telelens mannen te spotten! Cees was een goede aanwinst, want soms zaten we de verkeerde kant op te kijken

Misschien ben ik gewoon wel al veel ouder dan dat ik wil weten ofzo, dat kan ook

Kijk kaatje, dat ik een bepaalde voorkeur heb komt onder andere door mensen zoals jij (ik bedoel dit niet verkeerd hoor), maar ik citeer:Kaatje schreef:Met mijn nichtje babbel ik ook over fotografie, want zij heeft dus een camera! Serieus! Wel een voor kindjes hoor, maar samen foto's maken van mijn broer en schoonzusje staat garant voor dikke pret. Ook vindt ze het grappig om foto-model te spelen. Zo doet ze de "Kate Moss" of "Paris Hilton" erg overtuigend. Grappig genoeg weten die kleintjes vaak veel meer dan je in eerste instantie denkt, alleen komt het er pas uit als je echt geinteresseerd bent en ze op hun gemak zijn. Zo heb ik nog wel een paar lieve jonge vriendjes die ik van nabij zie opgroeien.
Ik neem even de poster boven mij, Cees (dus Chip54) en moet denken aan de keer dat we met de groep op een terasje zaten. Ik zat daar samen met een andere jonge dame met telelens mannen te spotten! Cees was een goede aanwinst, want soms zaten we de verkeerde kant op te kijken, hij zat zich rot te lachen en we hebben er altijd nog lol over. Trouwens, nu ik dit als voorbeeld neem lijkt het net als of ik hem onder de categorie "ouderen" wegzet, maar ik bedoel echt het tegenovergestelde!
het eerste wat er in mij opkomt is het beeld van een groep jongeren pratend over houseparty’s ofzo.......
Kijk als mensen dat beeld al hebben bij jongeren en ze daardoor bevoorrecht zijn waarom zou deze groep dan niet het recht hebben om te zeggen waar ze zich het prettigst bij voelen?
Ik vind dat een ieder zelf mag uitspreken waar hij/zij zich het prettigst bij voelt. Of jong of oud. Maar als jonge kerel tussen mensen zitten die je aankijken of je alleen maar van houseparty’s houd, geeft geen prettig gevoel.
Je bent trouwens niet de enige die zo denkt hoor maar ik vraag me alleen af wat jij verstaat onder jongeren.
Ik word bijna 32 maar voel me wel gevleid als jij mij nog aanziet voor "jongeren", maar wat zegt dat over jou leeftijd als je praat over jongeren? Volgens mij was je toch 37?
Evengoed denk ik dat we maar gewoon on topic moeten blijven want per slot van rekening was het maar een simpele vraag!
En ik behoor tot de categorie rock van de jaren 90 en zeker niet houseparty’s (verschrikkelijk) maar als er meer jonge mensen van rock houden zonder gabberkleding of kale koppen, zou dit dan wel een acceptabele niet bevoorrechte groep zijn waar jij je fijn bij zou voelen?
Met alle respect maar proef ik een klein vleugje bevoorrecht zijn?
Evengoed respecteer ik je mening, maar we zijn per slot van rekening geen “gabbersâ€van elkaar dus een beetje tegengas houd dit forum scherp!
Ik heb die gedachte juist niet! Alleen als ik naar mezelf kijk, ik heb niet het idee dat er dingen zijn die ik niet kwijt zou kunnen. Voor mij is dat niet leeftijdsgebonden.
Ik ben btw 32 en word niet op die manier aangekeken. En ik vermoed dat je me verkeerd begrijpt, maar ik kom er straks even op terug.
Ik ben btw 32 en word niet op die manier aangekeken. En ik vermoed dat je me verkeerd begrijpt, maar ik kom er straks even op terug.