Hoi!
Ik heb een probleempje: Mijn kit lens 18-135mm is naar zijn grootje.
Het diafragma hangt er los in en er zit dus geen spanning meer op, ze flapperen nu heen en weer als de lens beweegt.
Ik ben zoiets nog nooit tegen gekomen, en dat terwijl ik hem nu 2 maanden pas heb. Is iemand hierdat wel eens overkomen?
Ik heb de camera in engeland gekocht, is het dan voor mij alsnog mogelijk om het op te sturen naar nikon via het Nikon Service point ?
Alvast bedankt!
Thijs v Wijk
Kapotte kit lens D80
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Low rider,
Je kan een lens natuurlijk naar Beverwijk sturen.
Als je 'm in de UK gekocht hebt kan er sprake zijn van garantie.
Echter: je moet dan wel een garantiebewijs van Nikon UK en een aankoopbon hebben.
Het is aan het servicepunt Beverwijk om uit te maken of de lens onder garantie gerepareerd kan worden.
Als zij de indruk hebben dat de lens b.v. door een val is beschadigd, moet je zelf afrekenen.
Groeten, Gijs
Je kan een lens natuurlijk naar Beverwijk sturen.
Als je 'm in de UK gekocht hebt kan er sprake zijn van garantie.
Echter: je moet dan wel een garantiebewijs van Nikon UK en een aankoopbon hebben.
Het is aan het servicepunt Beverwijk om uit te maken of de lens onder garantie gerepareerd kan worden.
Als zij de indruk hebben dat de lens b.v. door een val is beschadigd, moet je zelf afrekenen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Alles hangt natuurlijk af van je garantie, dus waar je hem gekocht hebt.
En hoe coulant Nikon hiermee om gaat.
Is het een Nederlands model dan het volgende:
Ik heb laatst een artikel gelezen dat je, als je er zelf geen schuld aan hebt, dus niet laten vallen stoten of wat dan ook, dat je van een artikel als dit niet verwachten kan dat het binnen een zo korte tijd stuk gaat.
Ik meen dat het om een artikel ging waarvan de klant moest aantonen (volgens de winkelier) dat hij niet opzettelijk het ding kapot gemaakt zou hebben.(jaja, kopen is veel makkelijker dan service geven bij sommigen).
Garantie is dan altijd af te dwingen.
Even naar de consumentenman gaan.
Hoop voor je dat het gauw in orde is.
Anders rechtsbijstand?(als je dat hebt)
We lezen het verloop wel.
Vr.gr.
Mieke
En hoe coulant Nikon hiermee om gaat.
Is het een Nederlands model dan het volgende:
Ik heb laatst een artikel gelezen dat je, als je er zelf geen schuld aan hebt, dus niet laten vallen stoten of wat dan ook, dat je van een artikel als dit niet verwachten kan dat het binnen een zo korte tijd stuk gaat.
Ik meen dat het om een artikel ging waarvan de klant moest aantonen (volgens de winkelier) dat hij niet opzettelijk het ding kapot gemaakt zou hebben.(jaja, kopen is veel makkelijker dan service geven bij sommigen).
Garantie is dan altijd af te dwingen.
Even naar de consumentenman gaan.
Hoop voor je dat het gauw in orde is.
Anders rechtsbijstand?(als je dat hebt)
We lezen het verloop wel.
Vr.gr.
Mieke