Kaatje, het valt inderdaad niet mee om een hond knap vast te leggen. De uitdrukking van je Pharoahond vind ik op zich heel fraai. Over de belichting ben ik minder te spreken. Op alle foto's vind ik dat de bovenkant van haar kop en eigenlijk alle witte gedeelten overbelicht zijn. Nu is het natuurlijk moeilijk om de witte gedeelten, met een donkere achtergrond en verder een bruine vacht er knap op te krijgen. Ik weet niet hoe je belichtingsmeter stond, maar ik denk dat je of een lichtere achtergrond moet kiezen, of je belichting één of twee stops naar beneden moet gooien. Ook zou je spotmeting kunnen doen op het witte gedeelte en met AE-lock de belichting vast zetten. De donkere gedeelten worden dan weliswaar wat donkerder, maar dat zou in de nabewerking te corrigeren zijn. Wat ook een idee zou kunnen zijn is om haar indirect via het plafond uit te lichten, zodat je geen direct licht van boven krijgt. In haar ogen zie je het reflectiescherm of softbox. Evt. zou je de lampen ook nog lager (in hoogte) kunnen zetten zodat het licht meer op de zijkant, dus op de donkerder vacht valt. Hiermee voorkom je het te harde licht op het wit.
Ongetwijfeld zijn er mensen hier die ervaring hebben met het gebruik van studio-apparatuur. Ik roep iets waarvan ik denk dat het zo zou kunnen, want mijn bescheidenheid gebiedt mij te zeggen dat ik er alleen maar over gelezen heb, maar nooit zelf gedaan

. Gebruik van studio-apparatuur dan.
Het voordeel van mijn honden is dat zij eigenlijk overal dezelfde kleur hebben. Behalve mijn grijze fossiele bloedje dan. Bij haar lijkt het alsof zij een klap met een meelzak op haar kop heeft gehad.
Zoals hier te zien is:
Als ik de foto weg moet halen, no problemo, het is tenslotte jouw topic.
De platen van jullie meiden vind ik geweldig. Lekker ontspannen maf doen.
Groet
Irwan