Fotograferen van sportwedstrijden (in een sporthal)

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Ruud van der Lubben

Bericht door Ruud van der Lubben » vr mar 07 2008 5:23 pm

Flitsen bij sporten in de hal zou ik zo'ie'zo niet doen, is namelijk erg storend voor de sporters.
Ik fotografeer regelmatig oa Volleybal wedstrijden in de hal maar doe dit van vlak langs de lijn. een 24 - 80mm werkt dan vaak uitstekend, echter wel op hoge iso's van 1000-1250 en met een 2.8 lens.

John Sentani

Bericht door John Sentani » vr mar 07 2008 9:00 pm

De gouden tip: schaf de sigma 50-150 2.8 aan, betaalbaar, retegoede kwaliteit en door zijn begin met 50 ook goed voor wat meer groothoek in de zaal dan de 70-200 (beter voor buiten, voetbal, hockey).

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » vr mar 07 2008 9:26 pm

Nicole schreef:STel ik wil en kan alleen maar de 70-300 VR-s gebruiken wat zijn dan de beste instellingen voor een foto in de sporthal zonder flits
Hoogste ISO gebruiken die je acceptabel vindt en diafragma vol open gooien. Als je dan vindt dat je nog wat speling hebt (de ene sporthal is de andere niet) dan kun je je diafragma nog wat knijpen voor wat extra scherptediepte. Maar in een sporthal zijn ze vaak snel, dus een korte sluitertijd is ook wel mooi.
Als de sluitertijd je niet aanstaat dan kun je altijd nog wat onderbelichten.
En als je de hele tijd dezelfde kant op schiet dan zou je op hand een witbalans in kunnen stellen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Ruud van der Lubben

Bericht door Ruud van der Lubben » vr mar 07 2008 9:28 pm

Dat onderbelichten bij hele hoge iso's zou ik mee oppassen.
Als je dan later iets wilt corrigeren is de ruis nog veel meer in het oog lopend.
Mijn ervaring is dat bij hoge iso's juist nauwkeurig berlichten erg belangrijk is.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » vr mar 07 2008 11:13 pm

Nou pff het was erg moeilijk zeg !! ben net weer thuis... En heb toch maar de 50 mm en de 105 simga gebruikt vooral de laatste veel omdat die 2.8 is.Eigenlijk een macro lens maar de 70-300 was zowat niet te doen..

Als er iets gelukt is plaats ik ze !! bedankt voor de tips.
NAS Buikpijn

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » za mar 08 2008 12:13 am

:mrgreen: Tuurlijk zijn die foto's gelukt.... :twisted:

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mar 08 2008 12:22 am

Nicole schreef:Nou pff het was erg moeilijk zeg !! ben net weer thuis... En heb toch maar de 50 mm en de 105 simga gebruikt vooral de laatste veel omdat die 2.8 is.Eigenlijk een macro lens maar de 70-300 was zowat niet te doen..
Als je je Sigma alleen als macrolens ziet, dan doe je 'm tekort! :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”