Tips voor fotograferen met 50mm lens

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » zo mar 09 2008 8:40 pm

Voorzetlens kan ook.
"Imagination is far more important than knowledge"

wendy

Bericht door wendy » zo mar 09 2008 8:47 pm

Nikkor 50MM F1,8 + BR2a ring

De ring op de body bevestigen en daarna de 50mm achterstevoor op plaatsen ?? Niemand foto's van dit ??
Waar koop ik het best de BR2a ring....

http://www.wendysmedia.com

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » zo mar 09 2008 8:50 pm

Maar let op hoor: je sprak net over een 18-70 objectief, maar die kun je niet met een BR2a monteren, want die heeft een filterdiameter van 67mm.
Omkeerringen zijn bij mijn weten alleen te krijgen voor 52 en 58 mm.
En zoomlenzen zijn voor die omkeertruc niet erg geschikt.
Daarnaast is er eigenlijk geen enkele reden te bedenken om de 50mm 1,8 niet te kopen.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

dragon2

Bericht door dragon2 » zo mar 09 2008 8:53 pm

Wendysmedia schreef:Nikkor 50MM F1,8 + BR2a ring

De ring op de body bevestigen en daarna de 50mm achterstevoor op plaatsen ??
Nee andersom, zie mijn vorige post

Niemand foto's van dit ??
Blijkbaar niet maar hoe moeilijk is dat om je dat voor te stellen..?

Waar koop ik het best de BR2a ring....
Zoek ff op dit forum als je een "echte" wil, voor een goedkope namaak zie mijn post eerder in dit draadje.

dragon2

Bericht door dragon2 » zo mar 09 2008 9:00 pm

Kijk es aan wat ff googlen oplevert:
(wel beetje trage site dus heb de link maar toegevoegd ipv het plaatje)
http://vpcdavid.idv.tw/html/uploads/micro005.JPG

wendy

Bericht door wendy » zo mar 09 2008 9:16 pm

Jaap Driest schreef:Maar let op hoor: je sprak net over een 18-70 objectief, maar die kun je niet met een BR2a monteren, want die heeft een filterdiameter van 67mm.
Omkeerringen zijn bij mijn weten alleen te krijgen voor 52 en 58 mm.
En zoomlenzen zijn voor die omkeertruc niet erg geschikt.
Daarnaast is er eigenlijk geen enkele reden te bedenken om de 50mm 1,8 niet te kopen.
Dat 18-70 objectief moet toch ni bij op de body
Ik zoek mij een 50mm 1.8 aan te schaffen, daar zoveel goede reacties hierover. Ook een BR2a ---- doormiddel van de goede combinatie hierop
Sorry hoor ; maar ik snap dit allemaal ni zo goed, ik ben nieuw in digitaal-reflex

http://www.wendysmedia.com
Laatst gewijzigd door wendy op zo mar 09 2008 9:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

dragon2

Bericht door dragon2 » zo mar 09 2008 9:21 pm

Nee die 18-70 moet er niet bij, de bedoeling was denk ik je te waarschuwen dat die lens niet bruikbaar is in combinatie met een omkeerring.

Als je helemaal nieuw bent met spiegelreflexen is fotograferen met de omkeerring misschien wat lastig in het begin, je moet dan nl je belichting helemaal met de hand instellen. Lees je handleiding goed en een ouderwets fotoboek zal ook wel helpen.

Waarom zet je trouwens die website steeds onderaan je posts, staat niks interessants op :roll:

Ruudje

Bericht door Ruudje » za apr 05 2008 1:43 pm

Ga vanavond voor het eerst een band fotograferen met de 50mm prime lens 1.8

Hoop op goede resultaten! En wat licht.

greetsz R

Ruudje

Bericht door Ruudje » za apr 05 2008 1:46 pm

luc schreef:Voor Bijv. portretten en opnames waarbij je dicht tegen de kortste scherpstelafstand van het objectief komt diafragma f2.0 tot f2.8 gebruiken.

Ga je lager dan is het door de geringe scherptediepte erg moeilijk om lekker scherpe plaatjes te maken waarbij de scherpte bijv. duidelijk op het oog komt te liggen.
Gebruik in situaties met weinig scherptediepte bij voorkeur AF-C.
Vaak ben je geneigd om de camera naar achter te verplaatsen tussen het meten en afdrukken in. Met AF-S krijg je dan dat je focus dus net voor je onderwerp komt te liggen.

Houd je sluitertijden over het algemeen wat hoger 1/125 sec geeft vaak al wel een goed resultaat om bewegings onscherpte volledig te voorkomen. Haal je dat niet dan je iso maar iets omhoog.

Mijn 50mm f 1.8 Non D heeft zijn zg sweet spot voor scherpte ergens tussen en f5,6 & f8 liggen. Ik gebruik om die reden die diafragma's ook gewoon erg veel bij dit objectief.

Je zal verteld staan hoe veel scherper je platen zijn in vergelijk met bijv. een standaard zoom objectief.

Luc.

hoe bepaal je de zg sweet spot ? bij deze lens

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”