Hallo,
Omdat ik graag fotografeer bij bestaand licht overweeg ik de aanschaf van de (helaas niet meer nieuw leverbaar) 28/1,4 AFD. Heeft iemand ervaring met dit objectief? Zo ja, waar kan ik op letten bij aanschaf en gebruik?
groet,
Theo Scholten
Heeft er iemand ervaring met de 28/1,4 AFD?
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Dag Theo,
Nu ook al de 28 mm 1.4 AFD niet meer leverbaar. Ze zijn dus echt niet lekker bij Nikon!! De 28 mm 1.4 zou je in het tweede hand circuit moeten vinden.
Zelf heb ik de manuel focus 28 mm 2.0 en dat is een prachtig objectief.
Waar op te letten bij het kopen van tweedehands objectieven:
- geen krassen
- geen verontreinigingen (schimmel) in het glas
- diafragma-bladen niet vettig
- AF werking (het verdient daarom aanbeveling om naar een zaak te gaan waar je het objectief kunt uitproberen).
objectief dan kun je die laten repareren in Nederland. Een servicebeurtje kost wellicht wel wat, maar als het een bijzondere lens is, is dat wel de moeite waard.
AG
Nu ook al de 28 mm 1.4 AFD niet meer leverbaar. Ze zijn dus echt niet lekker bij Nikon!! De 28 mm 1.4 zou je in het tweede hand circuit moeten vinden.
Zelf heb ik de manuel focus 28 mm 2.0 en dat is een prachtig objectief.
Waar op te letten bij het kopen van tweedehands objectieven:
- geen krassen
- geen verontreinigingen (schimmel) in het glas
- diafragma-bladen niet vettig
- AF werking (het verdient daarom aanbeveling om naar een zaak te gaan waar je het objectief kunt uitproberen).
objectief dan kun je die laten repareren in Nederland. Een servicebeurtje kost wellicht wel wat, maar als het een bijzondere lens is, is dat wel de moeite waard.
AG