Wat neem je mee aan cameraspul als je op reis gaat? Vertrek je niet zonder al je glaswerk? Wat zijn de onmisbare items? Verzekering?
Ik ga in mei naar Cuba, harstikke leuk! Maar ik twijfel wel wat ik mee ga nemen.
Keuze uit; D50 met een groothoek (sigma, 17/35 2.8 ) een kitlens (dat standaardding wat je er bij krijgt. 28/70), zoomlens (70/300 vanaf...4.5 geloof ik). Een 50 mm en 80 mm (beide zonder AF).
Daarnaast heb ik een analoge Nikon, wat ook erg leuk is. En een twee oogboxje 6x6. Daarbij een lichtmeter.
Nou ga ik er wel vanuit dat het ontzettend mooi weer is, en dus iets minder lichtsterk glas geen grote problemen op hoeft te leveren.
Voor een groothoek, een polarisatiefilter of een zonnekap? En wat voor film zou je dan voor kiezen? Is een losse flitser aan te raden?
Een docent kwam met de suggestie om een Panasonic Lumix te kopen, die gaat van 28 tot maar liefst 400 mm, met over de hele lengte f2.8. Iso van 100 tot 6400, en niet eens zo gek duur; 350 euro met het formaat van 2 pakjes sigaretten. Maar ja, beetje onzin.
Je gaat op reis en wat neem je mee?
Hanneke,
hier heb je 6 pagina's vol met wat men zoal meeneemt op vakantie
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=3272&
Ik neem in ieder geval alles mee. Heb altijd ceen compact gehad en vanwege een safari reis, bewust de overstap gemaakt om mijn vakantie beter vast te kunnen leggen (zoom).
Ik probeer altijd verschillende bestemmingen te pakken elk jaar en kom er dus in principe maar 1x op de zelfde plek. Zou gek zijn als ik dus mijn spullen niet allemaal mee zou nemen, de gelegenheid ten uitstek om ze te gebruiken
Mijn reisverzekering dekt helaas niet alles meer. Ga binnenkort een andere aflsuiten om de inhoud van de tas te dekken.
Hier tips genoeg aangaande verzekeringen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=5423
Gebruik altijd een zonnekap.
Heb pas een exteren flitser sinds een paar weken en geen polarisatie filter. Maar genoeg andere mensen hier die daar tips over kunnen geven
Succes en veel plezier op Cuba
hier heb je 6 pagina's vol met wat men zoal meeneemt op vakantie

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=3272&
Ik neem in ieder geval alles mee. Heb altijd ceen compact gehad en vanwege een safari reis, bewust de overstap gemaakt om mijn vakantie beter vast te kunnen leggen (zoom).
Ik probeer altijd verschillende bestemmingen te pakken elk jaar en kom er dus in principe maar 1x op de zelfde plek. Zou gek zijn als ik dus mijn spullen niet allemaal mee zou nemen, de gelegenheid ten uitstek om ze te gebruiken

Mijn reisverzekering dekt helaas niet alles meer. Ga binnenkort een andere aflsuiten om de inhoud van de tas te dekken.
Hier tips genoeg aangaande verzekeringen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=5423
Gebruik altijd een zonnekap.
Heb pas een exteren flitser sinds een paar weken en geen polarisatie filter. Maar genoeg andere mensen hier die daar tips over kunnen geven
Succes en veel plezier op Cuba

Zolang je niet gaat back-packen, gewoon alles meenemen. Je zal maar net dat ene objectief missen, de hele reis
Laatste tripje Beijing woog de Lowepro Minitrekker 9 kg. incl. laptop van 2 kg.
De laatste moest mee, omdat ik nog geen image tank heb.........
En ja, gewoon mee als handbaggage. Bij het inchecken gewoon op de trolley laten staan, niemand die vroeg of die tas ook even gewogen mocht worden.
groet,
Marco

Laatste tripje Beijing woog de Lowepro Minitrekker 9 kg. incl. laptop van 2 kg.
De laatste moest mee, omdat ik nog geen image tank heb.........
En ja, gewoon mee als handbaggage. Bij het inchecken gewoon op de trolley laten staan, niemand die vroeg of die tas ook even gewogen mocht worden.
groet,
Marco
nou Marco, ikm heb daar een Veeeeeeeeeeel goekopere oplossing en lichtere oplossing voor, een packard bell share en store van 50gb met ingebouwde cardreader (50 euri bij harense smid) geheugenkaartjes CF extreme III 2 GB plm 35 euro . het hddd/cardreader ding weegt nog geen 250gr de adapter is klein en het mooie is je kan je usb kabel van de harddisk thuislaten wat er sit immers een cardreader in !
maar goed effe terug op de topic
ik neem meestal het volgende mee:
nikon D7o ("s firmwared) incl 18-70 dx ed if etc kitlens + nikon af 70-300g tele + een simpele kleine compacte digitale camera (voorheen mustek maar wordt nu de Konica minolta dimage z3 is 4mp, heeft anti shake en veel zoom bereik)
dit alles gaat in mijn berghaus rugzak met een korte broek, tshirt , ondergoed en de papieren . de rest (kleidng) gaat in de koffer
maar goed effe terug op de topic
ik neem meestal het volgende mee:
nikon D7o ("s firmwared) incl 18-70 dx ed if etc kitlens + nikon af 70-300g tele + een simpele kleine compacte digitale camera (voorheen mustek maar wordt nu de Konica minolta dimage z3 is 4mp, heeft anti shake en veel zoom bereik)
dit alles gaat in mijn berghaus rugzak met een korte broek, tshirt , ondergoed en de papieren . de rest (kleidng) gaat in de koffer