Hoi allemaal,
ik heb een Nikon F50 body, ik weet niet echt een goede body, maar ik moet het er voorlopig ff mee doen.
Ik kan voor 75 euro een Tokina 17 mm f3.5 MF prime lens kopen.
Mijn vraag is, werkt deze lens op mijn camera, en, is die lens dat geld waard? Bij voorbaat dank.
Groet,
Sander
Nikon f50 met MF lenzen
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik weet wel dat het autofocusexemplaar alom zeer hoog wordt beoordeeld. Zie zou ik er best bij willen hebben.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Dank jullie voor jullie reaktie!
Ik fotografeer vooral 's nachts met lange sluitertijd (reeksen). Probleem dat ik heb is dat dit volgens mij best een goede lens is, maar dat idd mijn camera er niet heel geschikt voor is. Ik ben niet van plan om deze camera heel lang te blijven gebruiken, hij doet wat ie moet doen en op zich is dat genoeg, maar ik zou graag een dof preview functie willen hebben.
Ik ben nogal veel aan het lezen over fotografie en heb toch besloten dat ik eerst wil zorgen voor een aantal degelijke en mooi scherpe lenzen ipv voor een goede body, eerst dacht ik hier anders over maar dit is volgens mij toch echt verstandiger. Ik zat wel te denken om misschien tussendoor een F801 aan te schaffen (ik heb ze onder de 50 euro op marktplaats gezien).
Zou deze lens wel op een F801 werken?
Later koop ol een F100 of een F5, ik neem aan dat de lens daar zeker op werkt, klopt dit?
Groet,
Sander
Ik fotografeer vooral 's nachts met lange sluitertijd (reeksen). Probleem dat ik heb is dat dit volgens mij best een goede lens is, maar dat idd mijn camera er niet heel geschikt voor is. Ik ben niet van plan om deze camera heel lang te blijven gebruiken, hij doet wat ie moet doen en op zich is dat genoeg, maar ik zou graag een dof preview functie willen hebben.
Ik ben nogal veel aan het lezen over fotografie en heb toch besloten dat ik eerst wil zorgen voor een aantal degelijke en mooi scherpe lenzen ipv voor een goede body, eerst dacht ik hier anders over maar dit is volgens mij toch echt verstandiger. Ik zat wel te denken om misschien tussendoor een F801 aan te schaffen (ik heb ze onder de 50 euro op marktplaats gezien).
Later koop ol een F100 of een F5, ik neem aan dat de lens daar zeker op werkt, klopt dit?
Groet,
Sander
De F801 is de voorloper van de D300! De eerste SLR met een sluitertijd van 1/8000 seconde. Deze camera is semi-professioneel en compact. Hij voelt veel beter aan (lees degelijker) dan de F50!miesnert schreef:Dank jullie voor jullie reaktie!
Groet,
Sander
Belangrijkste nadeel is dat de autofocus niet zo snel en wat lawaaierig is. Ik heb een mooi exemplaar (F801s met spotmeting!) met doos en al, die ik wel kwijt wil. Als je interesse hebt, ik heb PB