knipperend opname info scherm bij D60 in buitenlicht

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
picture_one

knipperend opname info scherm bij D60 in buitenlicht

Bericht door picture_one » za mar 15 2008 6:02 pm

Bij mijn nieuwe D60 heb ik (vanzelfsprekend) de camera op de "opname info autom. uit" functie op "on" staan.
De bedoeling is dus dat het opname-info scherm uit gaat als ik de camera bij het oog houd.
Bij het fotograferen buiten gaat het opname-info scherm soms echter knipperen. Ook als de camera ver van het oog (of andere objecten)gehouden wordt. Het vreemde is dat het verschijnsel binnenshuis niet optreedt. Het lijkt wel alsof het buitenlicht de "auto opname info" functie ontregelt via de oogsensor.

Het is tamelijk irritant. Natuurlijk te vermijden door de auto opname info functie "off" te zetten, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Wie heeft raad?
Laatst gewijzigd door picture_one op za mar 15 2008 10:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

j0kkel

Bericht door j0kkel » za mar 15 2008 10:11 pm

Misschien heb je bij de weergave van de gemaakte opneme "hoge lichten" weergeven aan staan ?
Laatst gewijzigd door j0kkel op ma mar 17 2008 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

picture_one

Bericht door picture_one » za mar 15 2008 10:48 pm

j0kkel schreef:Misschien heb je bij de weergave van de gamaakte opneme "hoge lichten" weergeven aan staan ?
Nee, het gebeurt alleen bij de opname info weergave (sluitertijd, diafragma, ISO waarde etc.) dus niet bij de weergave van de opnames.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”