D300 tips en trucs
Misschien reeds bekend maar op de site van Outthereimages heeft Mike Hagen de D300 setup guide voor Landscape, Sport, Travel, Portrait, Wedding en Point & Shoot gepubliseerd.
KLIK HIER voor het downloaden van deze guide.
Suc6,
ALE
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Prima guide, alleen heb ik op het net ergens een Excel sheet gezien die mij wat logischer leek.ALE schreef:Misschien reeds bekend maar op de site van Outthereimages heeft Mike Hagen de D300 setup guide voor Landscape, Sport, Travel, Portrait, Wedding en Point & Shoot gepubliseerd.
Suc6,
ALE
Let wel, ben amateur maar om nu alles op continious high te schieten? En bij actie en sportfotografie zou je toch eerder een S programma dan een A programma verwachten?
Wel grappig - door zijn comment regel heeft hij gelijk een kopieerbeveiliging...
Tot slot vind ik Vivid niet echt natuurlijk maar dit is uiteraard persoonlijke smaak...
Ik ben op dit moment in Chili (nog een paar daagjes maarRoelof schreef:Weet niet of dat Amerikaans is. Maar ik heb 'm er eigenlijk altijd op staan.fremitus schreef:Wat me wèl opvalt is dat 3 van de 4 set-ups een Picture Control "Vivid" hebben. Is dat "The American Way"?

Renecita
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hier de link naar de Excel sheet http://www.nikonians.org/dcfp/user_files/85767.zipthreegreen schreef:Prima guide, alleen heb ik op het net ergens een Excel sheet gezien die mij wat logischer leek.
Wel grappig - door zijn comment regel heeft hij gelijk een kopieerbeveiliging...
Een dergelijk copyright statement in de commentaar regel gebruik ik al vanaf het begin (2005) met mijn D2x.
Jur
Ik heb ook even de kleur instelling op vivid gehad. Maar dit veroorzaakte bij grote kleurvlakken een vreemd soort ruis.
De foto is genomen in raw, geopend in CS3, mode 8 bit, save as jpeg (kwaliteit 9/12), vervolgens gecropped, save as jpeg (kwaliteit 12/12)
Hier een voorbeeld, ISO560, s 1/125, f 9, 20 mm, op statief scherpgesteld op de eerste ''lampenpoot''

De foto is genomen in raw, geopend in CS3, mode 8 bit, save as jpeg (kwaliteit 9/12), vervolgens gecropped, save as jpeg (kwaliteit 12/12)
Hier een voorbeeld, ISO560, s 1/125, f 9, 20 mm, op statief scherpgesteld op de eerste ''lampenpoot''

- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat is merkwaardig Dozy, omdat bij NEF-bestanden alleen Capture NX de Beeldinstellingen (Standaard, Neutraal, Levendig, enz.) kan lezen en weergeven. In CS3 zou verandering van beeldinstelling geen verschil moeten uitmaken.Dozy schreef:Ik heb ook even de kleur instelling op vivid gehad. Maar dit veroorzaakte bij grote kleurvlakken een vreemd soort ruis.
Jur