D300 tips en trucs

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » do mar 06 2008 12:09 am

Misschien reeds bekend maar op de site van Outthereimages heeft Mike Hagen de D300 setup guide voor Landscape, Sport, Travel, Portrait, Wedding en Point & Shoot gepubliseerd.
KLIK HIER voor het downloaden van deze guide.
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Licaga

Bericht door Licaga » do mar 06 2008 11:04 am

bedankt voor het plaatsen, ga het ff proberen

see you

19doerak59

Bericht door 19doerak59 » do mar 06 2008 1:56 pm

alleen jammer dat er geen instellingen uit ervaring bij staan van helderheid/contrats/verzadiging/tint. Voor de rest is dit overzicht een mooi uitgangspunt.

fremitus

Bericht door fremitus » do mar 06 2008 2:04 pm

Wat me wèl opvalt is dat 3 van de 4 set-ups een Picture Control "Vivid" hebben. Is dat "The American Way"?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » do mar 06 2008 2:10 pm

fremitus schreef:Wat me wèl opvalt is dat 3 van de 4 set-ups een Picture Control "Vivid" hebben. Is dat "The American Way"?
Weet niet of dat Amerikaans is. Maar ik heb 'm er eigenlijk altijd op staan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

19doerak59

Bericht door 19doerak59 » do mar 06 2008 2:20 pm

is dat levendige kleuren?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » do mar 06 2008 2:25 pm

yep
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

threegreen

Bericht door threegreen » za mar 08 2008 8:33 pm

ALE schreef:Misschien reeds bekend maar op de site van Outthereimages heeft Mike Hagen de D300 setup guide voor Landscape, Sport, Travel, Portrait, Wedding en Point & Shoot gepubliseerd.
KLIK HIER voor het downloaden van deze guide.
Suc6,

ALE
Prima guide, alleen heb ik op het net ergens een Excel sheet gezien die mij wat logischer leek.

Let wel, ben amateur maar om nu alles op continious high te schieten? En bij actie en sportfotografie zou je toch eerder een S programma dan een A programma verwachten?

Wel grappig - door zijn comment regel heeft hij gelijk een kopieerbeveiliging...

Tot slot vind ik Vivid niet echt natuurlijk maar dit is uiteraard persoonlijke smaak...

renecita

Bericht door renecita » zo mar 09 2008 9:46 pm

Roelof schreef:
fremitus schreef:Wat me wèl opvalt is dat 3 van de 4 set-ups een Picture Control "Vivid" hebben. Is dat "The American Way"?
Weet niet of dat Amerikaans is. Maar ik heb 'm er eigenlijk altijd op staan.
Ik ben op dit moment in Chili (nog een paar daagjes maar :( ). Aan het begin van de vakantie had ik de D300 ook op de stand vivid gezet, om de vele kleuren (wat lijkt ons land daarbij vergeleken saai) nog levendiger te laten uitkomen. Maar ik heb hem terug gezet in de normale stand, omdat ik de indruk had dat de contrasten nog groter werden dan ze al zijn in de felle zon....

Renecita

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » ma mar 10 2008 11:50 am

threegreen schreef:Prima guide, alleen heb ik op het net ergens een Excel sheet gezien die mij wat logischer leek.

Wel grappig - door zijn comment regel heeft hij gelijk een kopieerbeveiliging...
Hier de link naar de Excel sheet http://www.nikonians.org/dcfp/user_files/85767.zip

Een dergelijk copyright statement in de commentaar regel gebruik ik al vanaf het begin (2005) met mijn D2x.
Jur

Dozy

Bericht door Dozy » ma mar 17 2008 11:01 am

Ik heb ook even de kleur instelling op vivid gehad. Maar dit veroorzaakte bij grote kleurvlakken een vreemd soort ruis.

De foto is genomen in raw, geopend in CS3, mode 8 bit, save as jpeg (kwaliteit 9/12), vervolgens gecropped, save as jpeg (kwaliteit 12/12)

Hier een voorbeeld, ISO560, s 1/125, f 9, 20 mm, op statief scherpgesteld op de eerste ''lampenpoot''
Afbeelding

Afbeelding

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » ma mar 17 2008 11:13 am

Dozy schreef:Ik heb ook even de kleur instelling op vivid gehad. Maar dit veroorzaakte bij grote kleurvlakken een vreemd soort ruis.

De foto is genomen in raw, geopend in CS3, mode 8 bit, save as jpeg (kwaliteit 9/12), vervolgens gecropped, save as jpeg (kwaliteit 12/12)
Dat is merkwaardig Dozy, omdat bij NEF-bestanden alleen Capture NX de Beeldinstellingen (Standaard, Neutraal, Levendig, enz.) kan lezen en weergeven. In CS3 zou verandering van beeldinstelling geen verschil moeten uitmaken.
Jur

Dozy

Bericht door Dozy » ma mar 17 2008 7:40 pm

Hm, dan is het inderdaad vreemd. Ik zal vandeweek eens een testtje uitvoeren.

Op de Jpeg is het nog erger in ieder geval:

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”