Schoonhoven is een leuk stadje, maar het staat er alle dagen van de week vol met auto's. en dat is minder leuk.dirk-jan boon schreef:leuk stad heh ik werk er sinds 17 december .. maar heb je niet gezien gerrit .. maar on topic lekkere platen van deze fraaie zilverstad..
grt
DJ
Schoonhoven
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Leuke foto's Gerrit!
Pas wel op dat je niet te ruim belicht om het opblazen van één of meer kanalen te voorkomen. Op grond van de histogrammen belicht je nu vaak wat te veel "naar rechts". Controleer dat ook maar eens in Capture NX door op Shift-H te drukken. Je ziet dan direct welke kleurkanalen in de gevarenzone zitten. Om het contrast in de hand te houden zou je het contrast van de beeldinstelling in de camera iets kunnen verlagen en/of D-lighting toepassen (doe ik zelf het liefst achteraf in NX).
Lekker doorgaan zo.......
Pas wel op dat je niet te ruim belicht om het opblazen van één of meer kanalen te voorkomen. Op grond van de histogrammen belicht je nu vaak wat te veel "naar rechts". Controleer dat ook maar eens in Capture NX door op Shift-H te drukken. Je ziet dan direct welke kleurkanalen in de gevarenzone zitten. Om het contrast in de hand te houden zou je het contrast van de beeldinstelling in de camera iets kunnen verlagen en/of D-lighting toepassen (doe ik zelf het liefst achteraf in NX).

Jur
Skippy schreef:Ah, de D3 heeft je huis verlaten heel goed Gerrit.
Lekkere zonnige foto's zien er technisch goed uit maar net als Remoss vind ik de onderwerpen c.q. composities wat gewoontjes.
Succes met NX, lekker doorgaan!
Het moest er toch een keer van komen.

Als vakantiefotograaf houd ik mij alleenmaar bezig met het maken van kiekjes.
Tot nu komt zeker 90% van mijn foto’s tot stand in de vakanties. Foto’s waar ik in technisch opzicht heel hoge eisen aan stel. Maar het zijn in het algemeen foto’s met een zeersterk registrerend karakter.
Ik ben vaak te weinig creatief om het eens anders te doen. Maar misschien helpen een paar boekjes mij verder.
Bovendien is die D3 gewoon een nieuwe uitdaging, en die zal ik zeker veel vaker buiten vakanties om gaan gebruiken.
Laatst gewijzigd door GdP op do feb 14 2008 12:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Jur bedankt voor de tips.Jur schreef:Leuke foto's Gerrit!
Hallo Gerrit,
Zoals door velen voor mij reeds gezegd, foto's zijn ragscherp, qua kleur / contrast schitterend maar het het blijven kiekjes. En daar is niets mis mee zolang je deze Rolls Royce aan het ontdekken bent. Echter, wij allen weten dat jij veel meer in je mars hebt. Ik denk dat dit ook een soort stilte voor de storm is.
Cheers,
ALE
Zoals door velen voor mij reeds gezegd, foto's zijn ragscherp, qua kleur / contrast schitterend maar het het blijven kiekjes. En daar is niets mis mee zolang je deze Rolls Royce aan het ontdekken bent. Echter, wij allen weten dat jij veel meer in je mars hebt. Ik denk dat dit ook een soort stilte voor de storm is.
Cheers,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters