Vraag over gebruik camera met minder weer
Vraag over gebruik camera met minder weer
Omdat ik pas net een nieuwe digitale spiegelreflexcamera heb ben ik er voorzichtig mee.
Zaterdag is er een internationaal voetbaltoernooi als het door gaat.
Nu wil ik foto's maken maar de weersvoorspellingen zijn niet al te best.
Wat te doen nu?
Want ja met regen moet je natuurlijk uitkijken. Dan laat ik hem liever thuis.
Alvast bedankt voor de tips.
Wat te doen nu?
- Fotofreak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Assistent met plu?!
Pim
Pim
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd na.
Laatste keer dat ik in de regen buiten stond (begon plotseling) en de camera niet weg wilde stoppen omdat ik perse een foto wilde maken van iets ....
Heb ik de camera op een statief gezet en een plastic poncho erover heen gegooid. Ik had gelukkig een doel waarvan ik wist dat het op een bepaald punt zou komen, dus hoefde maar eenmalig scherp te stellen en had de afstand bediening aangesloten
Jij zult er onder moeten gaan staan, hopelijk lachen ze je niet uit
Andere optie die me net te binnen schiet ......
Pedaalemmer zak. Even een gat in de bodem knippen zo groot als je zonnekap. De opening trek je vervolgens over je camera en hand heen.
Wel even de camera van te voren aanzetten en in de goede mode zetten.
Laatste keer dat ik in de regen buiten stond (begon plotseling) en de camera niet weg wilde stoppen omdat ik perse een foto wilde maken van iets ....
Heb ik de camera op een statief gezet en een plastic poncho erover heen gegooid. Ik had gelukkig een doel waarvan ik wist dat het op een bepaald punt zou komen, dus hoefde maar eenmalig scherp te stellen en had de afstand bediening aangesloten

Jij zult er onder moeten gaan staan, hopelijk lachen ze je niet uit

Andere optie die me net te binnen schiet ......
Pedaalemmer zak. Even een gat in de bodem knippen zo groot als je zonnekap. De opening trek je vervolgens over je camera en hand heen.
Wel even de camera van te voren aanzetten en in de goede mode zetten.
-
- Forumlid
Re: Vraag over gebruik camera met minder weer
Suuske wat heb je voor camera? Vanaf de D200 zijn de body's redelijk bestand tegen slecht weer.voetbalsuuske schreef:Omdat ik pas net een nieuwe digitale spiegelreflexcamera heb ben ik er voorzichtig mee.
Wat te doen nu?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Zoals Marten zegt gaat het er om welke camera je hebt. Ik heb een D300 en die is redelijk SPATwater dicht. Dus een paar regen druppies kan ie wel tegen.
Ik heb 2 jaar terug op koninginnedag in zeewolde en almere met mijn D50 in de regen gestaan en hij was behoorlijk nat geworden, maar verder nooit kuren gehad.
Ik heb 2 jaar terug op koninginnedag in zeewolde en almere met mijn D50 in de regen gestaan en hij was behoorlijk nat geworden, maar verder nooit kuren gehad.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Hihi, jawel, maar het leverde een aardig duit centen op
en het was wel gezellig zo tussen de bekende fotografen, zoals o.a. joop etc.

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vraag over gebruik camera met minder weer
Ik heb de D80 sinds zaterdag.Marten schreef: Suuske wat heb je voor camera? Vanaf de D200 zijn de body's redelijk bestand tegen slecht weer.
En ja soms heb ik wel goede vragen

Ben voorzichtig met mijn spullen.
En anders heeft mijn mannetje pecht en maak ik bij zijn volgende toernooi foto's.
Ik voel me hier trouwens wel heel erg op mijn gemak door jullie.
Regen is een groot gevaar voor je apparatuur,
ik ken een aantal personen die hun d50 meerdere malen in vochtige/regenachtige omstandigheden gebruikt hebben, bij de een hing de sluiter 5 dagen lang regelmatig vast en bij de ander stopte het schermpje aan de bovenkant van de camera met werken.
Met je d80 loop je iets minder risico, maar is die risico het waard?
Met sommige lenzen moet je ook erg uitkijken, wanneer je lens in/uitschuift met regen op de delen die de lens weer in gaan maak je kans op regen in je lens.
Aangezien ik regelmatig foto's maak in belabberde omstandigdheden heb ik speciaal regenhoezen laten maken die perfect op maat zijn voor mn camera's incl lenzen.
Ik heb helaas nog geen goede/veilige oplossing gevonden voor een regenhoes om een sb800
ik ken een aantal personen die hun d50 meerdere malen in vochtige/regenachtige omstandigheden gebruikt hebben, bij de een hing de sluiter 5 dagen lang regelmatig vast en bij de ander stopte het schermpje aan de bovenkant van de camera met werken.
Met je d80 loop je iets minder risico, maar is die risico het waard?
Met sommige lenzen moet je ook erg uitkijken, wanneer je lens in/uitschuift met regen op de delen die de lens weer in gaan maak je kans op regen in je lens.
Aangezien ik regelmatig foto's maak in belabberde omstandigdheden heb ik speciaal regenhoezen laten maken die perfect op maat zijn voor mn camera's incl lenzen.
Ik heb helaas nog geen goede/veilige oplossing gevonden voor een regenhoes om een sb800
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Wij hebben vorig jaar (23 juni) een bruidsreportage gehad en het trouwmoment was dus in de open lucht..... het ging die dag de hele tijd goed tot het moment supreme.... Wow, wat een bakken met water kwamen er naar beneden
...(Gelukkig een pluutje in de andere hand
)
Maar je bent echt niet blij.
Beide camera's hebben het overleefd en het is op zich wel een ervaring maar een lekker idee is het niet..
Groetjes Eelco

Maar je bent echt niet blij.
Beide camera's hebben het overleefd en het is op zich wel een ervaring maar een lekker idee is het niet..
Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- Ed Post
- Clublid
Plasic zak e.d. is een prima oplossing als je zoiets eenmalig wil doen.
Ben je echter zo'n fotograaf die graag met storm en regen naar buiten wil, dan zijn er ook andere oplossingen.
Bijvoorbeeld na enig zoekwerk op Ebay:
1.

2.

3.

Ben je echter zo'n fotograaf die graag met storm en regen naar buiten wil, dan zijn er ook andere oplossingen.
Bijvoorbeeld na enig zoekwerk op Ebay:
1.

2.

3.

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
De hoezen die ED aangeeft zijn een goede optie, je zit echter wel met het punt dat ze voor geen enkele camera echt goed zitten/aansluiten.
Wil je voor goede hoezen gaan, dan ben je al snel meer dan 100 euro kwijt, als je het beter voor elkaar wilt hebben zul je op zoek moeten naar iemand die de hoezen op maat kan maken.
Wil je voor goede hoezen gaan, dan ben je al snel meer dan 100 euro kwijt, als je het beter voor elkaar wilt hebben zul je op zoek moeten naar iemand die de hoezen op maat kan maken.