Nummer 2, je had nog 10 cm langer moeten zijn dan dat je al bent. Dan had het kleine bootje er ook opgestaan

Nummer 6 is om in te lijsten!
Goh wat erg die klanten aan de andere kant van de afsluitdijk he?!?!?!
Wim, het is echt waar; probeer zelf maar uit. Zojuist heb ik het ook nog even getest met de D300. Resultaat: Lightroom kleur, NX zwartwit. In NX kon ik ook probleemloos weer de kleur terughalen door het kiezen van een andere beeldinstelling.wim schreef:Misschien heb je wel helemaal gelijk hoor Jur, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat als je een zw foto hebt gemaakt met je cam dat die dan in kleur kan worden weergegeven. Ga ik het weekend eens uitproberen.
Tja, wie ben ik :mrgreen:De Put schreef:Hey Mike,
Geweldig mooie serie van een plaats waar ik een half jaar lang twee maal per week langs gekomen ben… zonder er ooit te stoppen om foto’s te maken.
Er is iets dat me tegen houdt om commentaar te geven op je foto’s… wie ben ik?
Toch ga ik het wel doen puur omdat ik wellicht van jouw antwoorden weer meer kan leren.
Lantaarnpaal staat scheef. Tijdens het schieten was mij dit reeds opgevallen, heb er bewust voor gekozen om hem te laten staan.De Put schreef: 1.
Allereerst… waar heb je die gemaakt? Vanaf het steigertje met je groothoek?
De foto kent mooie contrasten en harde schaduwen. De verschillende lijnen laten me zoeken naar het juiste perspectief. Een hele mooie plaat waarbij alleen de schuine lantaarnpaal in het midden mij stoort. Misschien zou ik die zelfs helemaal weg klonen.
Klopt, de steiger/pier is niet helemaal symetrisch, mij stoort het geenzins. Voordeel v/d D2Xs is dat hij een snelle drive heeft, ik heb er meerdere achter elkaar geschoten, juist om de best getimde er later uit te kunnen vissen. Kan je je volledig concentreren op de uitsnede.De Put schreef: 2.
Waanzinnig mooie plaat op het juiste moment geschoten. Je zoekt naar symetrie en hebt dit gevonden in de palen en horizon. Jammer genoeg is het hek van de steiger niet in lijn met de palen… kun jij niets aan doen. Prachtplaat!
Ja, omdat ik de achtergrond bepalend vind voor de ruimte die je nu geeft aan het gebouw, anders is het een platte pannekoekDe Put schreef: 3.
Ik vind deze plaat echt geweldig! Persoonlijk zou hem links en boven iets gecropped hebben om een rustiger beeld te vormen… is het van jou een bewuste keuze geweest om dit zo te laten?
De Put schreef: 4.
Vind ik persoonlijk niet mooi… sorry
De hoofden van de mensen liggen op de snelweg en hun kruin raakt de horizon…
… de lucht is daarentegen schitterend!
Dank!De Put schreef: 5.
Voor mij persoonlijk te minimalistisch… wat drijft er helemaal tegen de rand aan de linkerzijde?
6.
PRACHTIG!!!
7.
Voor mij persoonlijk te minimalistisch
8.
Grappig hoe de schaduwen verlopen en knap dat het schaduwgebied niet is dichtgelopen. Leuke plaat.
Groeten,
Remco
Ik vind het niet erg dat mijn klanten door het hele land zittenMaud schreef:Goh wat erg die klanten aan de andere kant van de afsluitdijk he?!?!?!
Ik blijf toch nieuwsgierig hoe 1,2,& 8 er in kleur uitzien Michael.Nikon Gino schreef:Ik ben erg benieuwd hoe 1,2 & 8 er in kleur uit zouden zien.
Mvg, Gino