midden op de afsluitdijk...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » wo mar 19 2008 11:35 am

Mike,

Nummer 2, je had nog 10 cm langer moeten zijn dan dat je al bent. Dan had het kleine bootje er ook opgestaan :)

Nummer 6 is om in te lijsten!

Goh wat erg die klanten aan de andere kant van de afsluitdijk he?!?!?!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » wo mar 19 2008 11:35 am

Misschien heb je wel helemaal gelijk hoor Jur, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat als je een zw foto hebt gemaakt met je cam dat die dan in kleur kan worden weergegeven. Ga ik het weekend eens uitproberen.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo mar 19 2008 11:42 am

Mooie serie Mike, foto 1 doet lekker nostalgisch aan, alsof ie 10tallen jaren geleden is geschoten.

Mooie contrasten ook. En ja, ook 2 en 8 springen er voor mij uit

De Put

Bericht door De Put » wo mar 19 2008 11:42 am

Hey Mike,

Geweldig mooie serie van een plaats waar ik een half jaar lang twee maal per week langs gekomen ben… zonder er ooit te stoppen om foto’s te maken.
Er is iets dat me tegen houdt om commentaar te geven op je foto’s… wie ben ik?
Toch ga ik het wel doen puur omdat ik wellicht van jouw antwoorden weer meer kan leren.

1.
Allereerst… waar heb je die gemaakt? Vanaf het steigertje met je groothoek?
De foto kent mooie contrasten en harde schaduwen. De verschillende lijnen laten me zoeken naar het juiste perspectief. Een hele mooie plaat waarbij alleen de schuine lantaarnpaal in het midden mij stoort. Misschien zou ik die zelfs helemaal weg klonen.

2.
Waanzinnig mooie plaat op het juiste moment geschoten. Je zoekt naar symetrie en hebt dit gevonden in de palen en horizon. Jammer genoeg is het hek van de steiger niet in lijn met de palen… kun jij niets aan doen. Prachtplaat!

3.
Ik vind deze plaat echt geweldig! Persoonlijk zou hem links en boven iets gecropped hebben om een rustiger beeld te vormen… is het van jou een bewuste keuze geweest om dit zo te laten?

4.
Vind ik persoonlijk niet mooi… sorry :oops:
De hoofden van de mensen liggen op de snelweg en hun kruin raakt de horizon…
… de lucht is daarentegen schitterend!

5.
Voor mij persoonlijk te minimalistisch… wat drijft er helemaal tegen de rand aan de linkerzijde?

6.
PRACHTIG!!!

7.
Voor mij persoonlijk te minimalistisch

8.
Grappig hoe de schaduwen verlopen en knap dat het schaduwgebied niet is dichtgelopen. Leuke plaat.

Groeten,
Remco

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » wo mar 19 2008 11:49 am

wim schreef:Misschien heb je wel helemaal gelijk hoor Jur, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat als je een zw foto hebt gemaakt met je cam dat die dan in kleur kan worden weergegeven. Ga ik het weekend eens uitproberen.
Wim, het is echt waar; probeer zelf maar uit. Zojuist heb ik het ook nog even getest met de D300. Resultaat: Lightroom kleur, NX zwartwit. In NX kon ik ook probleemloos weer de kleur terughalen door het kiezen van een andere beeldinstelling.
Jur

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 19 2008 1:18 pm

De Put schreef:Hey Mike,

Geweldig mooie serie van een plaats waar ik een half jaar lang twee maal per week langs gekomen ben… zonder er ooit te stoppen om foto’s te maken.
Er is iets dat me tegen houdt om commentaar te geven op je foto’s… wie ben ik?
Toch ga ik het wel doen puur omdat ik wellicht van jouw antwoorden weer meer kan leren.
Tja, wie ben ik :mrgreen:
De Put schreef: 1.
Allereerst… waar heb je die gemaakt? Vanaf het steigertje met je groothoek?
De foto kent mooie contrasten en harde schaduwen. De verschillende lijnen laten me zoeken naar het juiste perspectief. Een hele mooie plaat waarbij alleen de schuine lantaarnpaal in het midden mij stoort. Misschien zou ik die zelfs helemaal weg klonen.
Lantaarnpaal staat scheef. Tijdens het schieten was mij dit reeds opgevallen, heb er bewust voor gekozen om hem te laten staan.
De Put schreef: 2.
Waanzinnig mooie plaat op het juiste moment geschoten. Je zoekt naar symetrie en hebt dit gevonden in de palen en horizon. Jammer genoeg is het hek van de steiger niet in lijn met de palen… kun jij niets aan doen. Prachtplaat!
Klopt, de steiger/pier is niet helemaal symetrisch, mij stoort het geenzins. Voordeel v/d D2Xs is dat hij een snelle drive heeft, ik heb er meerdere achter elkaar geschoten, juist om de best getimde er later uit te kunnen vissen. Kan je je volledig concentreren op de uitsnede.
De Put schreef: 3.
Ik vind deze plaat echt geweldig! Persoonlijk zou hem links en boven iets gecropped hebben om een rustiger beeld te vormen… is het van jou een bewuste keuze geweest om dit zo te laten?
Ja, omdat ik de achtergrond bepalend vind voor de ruimte die je nu geeft aan het gebouw, anders is het een platte pannekoek :)
De Put schreef: 4.
Vind ik persoonlijk niet mooi… sorry :oops:
De hoofden van de mensen liggen op de snelweg en hun kruin raakt de horizon…
… de lucht is daarentegen schitterend!
De Put schreef: 5.
Voor mij persoonlijk te minimalistisch… wat drijft er helemaal tegen de rand aan de linkerzijde?

6.
PRACHTIG!!!

7.
Voor mij persoonlijk te minimalistisch

8.
Grappig hoe de schaduwen verlopen en knap dat het schaduwgebied niet is dichtgelopen. Leuke plaat.

Groeten,
Remco
Dank!
Het verbaast mij dat je hier zo vaak bent langs gereden, terwijl het gebouw en de plek zo typisch en bijzonder Hollands is.

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 19 2008 1:34 pm

Jur schreef:Overigens mooie platen Mike! De laatste heeft voor mij een beetje een 60-er jaren sfeer, met relatief weinig verkeer. Fraai.
Dat was ook de achterliggende gedachte Jur, dank.

De Put

Bericht door De Put » wo mar 19 2008 2:48 pm

Graag gedaan Mike,

Ik reed er langs op vrijdagmiddag onderweg naar mijn meisje... helemaal geen behoefte om vertraging op te lopen ;-)
Ik reed er wederom langs op maandagmorgen vroeg onderweg naar mijn werk in Den Haag... altijd veel te vroeg en met haast om de spits voor te zijn.

Inmiddels heb ik mijn meisje hierheen gehaald en rij ik er hoogst zelden :-)

Groeten,
Remco

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » wo mar 19 2008 4:10 pm

Ze zijn weer mooi Mike.

Knappe omzetting naar zw/w, kan ik wel waarderen. Je weet er weer een bepaalde swung aan te geven.
Groeten Marcel

HenkG
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkG » wo mar 19 2008 7:53 pm

Mooie serie, leuk om te zien. Voor mij ook nr 3 en 8 die eruit springen... Bij foto 4 werd mijn blik ook steeds naar de kruinen die tegen de horizon aan leunen getrokken. Weet niet goed wat ik daar van moet vinden...

Groet,

Henk

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 19 2008 8:03 pm

Ik bekijk deze serie nu pas echt goed en vind 'm bijzonder geslaagd qua composities, timing en nabewerking.

Voor mij nummer 3 en 8 de toppers, echt speciaal.

Mooi gedaan Mike, klasse.

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 19 2008 8:39 pm

Dank mannen!

Mooie opsteker die gewaardeerd wordt, remoss, Mak en Skip.
Laatst gewijzigd door mikemix op wo mar 19 2008 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 19 2008 8:44 pm

Maud schreef:Goh wat erg die klanten aan de andere kant van de afsluitdijk he?!?!?!
Ik vind het niet erg dat mijn klanten door het hele land zitten :)
Alhoewel, had het al eerder gepost, een donderdag zag er zo uit van mij een aantal weken terug:

8:00 A'dam
8:45 Aalsmeer
11:00 Leeuwarden
15:00 Tilburg
erna naar huis 30 km ten noorden van A'dam....

En nee, ik heb helaas geen helikopter :)

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo mar 19 2008 11:15 pm

Nikon Gino schreef:Ik ben erg benieuwd hoe 1,2 & 8 er in kleur uit zouden zien.

Mvg, Gino :D
Ik blijf toch nieuwsgierig hoe 1,2,& 8 er in kleur uitzien Michael.
Zou je die willen plaatsen???

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 19 2008 11:16 pm

Nee? :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”