Kopen via de UK

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Tobias

Kopen via de UK

Bericht door Tobias » do mar 20 2008 3:02 pm

Op Ebay kwam ik deze aanbieding tegen.

Objectlocatie is de UK en als ik de slogan mag geloven "LOW S/H ~ NEXT day delivery from UK ~ NO UK TAX or VAT"

Komt hier nog BTW bij of kan ik van de 914 plus verzendkosten uitgaan?

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do mar 20 2008 3:23 pm

Mocht je hiervoor gaan bedenk dan wel dat je voor 99% zeker, niet met Paypal kan betalen. Je bent misschien wel verrified, maar "confirmed address" is nog niet mogelijk. Grote kans dus dat ze je bod niet accepteren, of in het slechste geval, je eennegatieve beoordeling geven omdat je geen geld wil overmaken.

rik6230

Bericht door rik6230 » do mar 20 2008 3:35 pm

Dennis71 schreef:Mocht je hiervoor gaan bedenk dan wel dat je voor 99% zeker, niet met Paypal kan betalen. Je bent misschien wel verrified, maar "confirmed address" is nog niet mogelijk. Grote kans dus dat ze je bod niet accepteren, of in het slechste geval, je eennegatieve beoordeling geven omdat je geen geld wil overmaken.
:?: :?:

Ik betaal alles met Paypal als ik koop op EBAY. Zo'n 50 transacties over de hele wereld.
Als je koopt in landen, lid van de EU (dus ook UK) betaal je geen belasting. De koopprijs plus de verzendkosten. Daar heb ik mijn d200 vandaan. Ik herken niet wat Dennis 71 schrijft.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do mar 20 2008 3:44 pm

Rik,

Ik heb ook al heel wat via eBay gekocht en via paypall betaald, echter, er is een verschil.
Iedereen kan verrified zijn/worden, echter confirmed address is alleen voor mensen uit America, Canada en UK.
In de advertentie hierboven staat expliciet vermeld dat alleen verstuurd zal worden naar paypal met een confirmed address.
Bij de meeste advertenties is alleen verrified van toepassing, maar bij een hoop, en meestal gaat het daar om grotere bedragen, is een confirmed address als noodzakelijk gesteld door de aanbieder.
Laatst gewijzigd door Dennis71 op do mar 20 2008 3:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » do mar 20 2008 3:47 pm

Ik snap 2 dingen niet

* Ze zeggen dat ze uit Hong Kong komen, moet je dan niet gewoon belasting betalen ?

Of vdenken ze van:
Hong Kong = UK
UK = belastingvrij verscheping naar London (ofzo)
en vervolgens tax free naar Nederland ??

* en die prijzen .... een D3 voor 3200 euro ??

McMelloW

Bericht door McMelloW » do mar 20 2008 3:50 pm

Ik heb diverse dingen via ebay gekocht en dmv PayPal betaald. Een keer is uit HongKong een pakketje beschadigd aangekomen. De producten waren ook beschadigd. Ik heb een emailtje gestuurd met foto's van het pakketje en de produkten. Kreeg gelijk een mailtje dat de producten opnieuw verzonden zijn. Met een paar dagen had onbeschadigde producten in huis.
Een geschil kan je via ebay ook aankaarten. Ik zie er geen gevaar in.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do mar 20 2008 3:51 pm

Robin,

De objectlocatie is Leeds, en van daaruit zal het verstuurd worden.
Mooi he, die prijzen ;)
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat het zielig is als je via eBay iets besteld omdat het daar goedkoper is. Tsja :)

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do mar 20 2008 3:54 pm

McMelloW schreef: Een geschil kan je via ebay ook aankaarten. Ik zie er geen gevaar in.
Tuurlijk kan dat. Wel eens aan de hand gehad?
Ik wel, helaas en je hebt geen poot om op te staan als koper. eBay zorgt beter voor de verkopers, aangezien die het zaakje draaiend houden.

Je kan beter een mailtje sturen met daarin de vraag of je gewoon het artikel bij hun kan bestellen zonder dat je confirmed bent. Sta je iig sterker mocht het problemen geven.

Bea
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Bea » do mar 20 2008 3:57 pm

Bestel zelf ook regelmatig iets via Ebay. Betaal met paypal. Geen problemen.

psilin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door psilin » do mar 20 2008 4:00 pm

Zelf heb ik mijn 70-200 op deze wijze aangeschaft. vanuit HongKong naar 'niet geheel vreemden' in de UK laten sturen, welke daarna met een koerier naar mij zijn gestuurd. nadeel langere reistijd en 2x koerierskosten. Voordeel: geen BTW en import duty. ( en ja dat is in mijn ogen dus een legale constructie aangezien de import in de UK gegarandeerd duty free is, en vervolgens de UK in EU verband vrij verkeer van goederen hebben )

Misschien eens een kantoortje in de UK openen, om zo meer zaken te doen ?

florist

Bericht door florist » do mar 20 2008 5:00 pm

Ik koop ook heel regelmatig via ebay, en ik zie niet in waarom je die niet zou doen.
Je zal geen btw of importheffing krijgen aangezien het object al in de EU is.
Ik betaal zelf altijd met paypal, en dat gaat super.
Als jij deze lens wilt, gewoon doen dus!

Laats heb ik nog een 55-200 vr uit de uk gehaald voor de helft van wat ie hier bij konijn kost.
Had hem binnen een week in huis.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”