Draadontspanner voor D40
Draadontspanner voor D40
Wil graag mijn D40 op afstand bedienen.
Infrarood vind ik eigenlijk nergens op slaan want je moet voor je camera gaan staan om hem te triggeren.
Waarom hebben ze dat ding ding niet radiografisch of bluetooth gemaakt maarja...
Draadontspanner is er niet voor de D40 maar er zijn bedrijven die draadontspanners maken op bestelling heb ik begrepen.
Is er hier een handig persoon die misschien nog iets anders weet om je sluiter op afstand te bedienen?
Hoeft echt niet een grote afstand te zijn en ik wil juist achter de camera blijven.
MvG: Eric
Infrarood vind ik eigenlijk nergens op slaan want je moet voor je camera gaan staan om hem te triggeren.
Waarom hebben ze dat ding ding niet radiografisch of bluetooth gemaakt maarja...
Draadontspanner is er niet voor de D40 maar er zijn bedrijven die draadontspanners maken op bestelling heb ik begrepen.
Is er hier een handig persoon die misschien nog iets anders weet om je sluiter op afstand te bedienen?
Hoeft echt niet een grote afstand te zijn en ik wil juist achter de camera blijven.
MvG: Eric
Ik wil het vooral voor buiten en met tele dus ben bang dat weerkaatsen niet gaat.
Inderdaad wil ik liever ook niet een laptop hoeven meenemen.
Had gehoopt dat Nikon met software update ofiets komt waardoor het toch mogelijk wordt maar gaat er natuurlijk juist om dat je na verloop van tijd wilt overstappen naar een duurder model dus dat zal wel niet gebeuren.
Ik zal zo'n infrarood eens kopen want duur zijn ze niet maar ik verwacht dat ik niet gewoon achter de camera kan blijven.
Gr: Eric
Inderdaad wil ik liever ook niet een laptop hoeven meenemen.
Had gehoopt dat Nikon met software update ofiets komt waardoor het toch mogelijk wordt maar gaat er natuurlijk juist om dat je na verloop van tijd wilt overstappen naar een duurder model dus dat zal wel niet gebeuren.
Ik zal zo'n infrarood eens kopen want duur zijn ze niet maar ik verwacht dat ik niet gewoon achter de camera kan blijven.
Gr: Eric
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Voor de D300 kun je twee soorten draarontspanners gebruiken: eentje met een draad (net als bij de D70), en een radiografische. Als je de eerste aan een soortement krulsnoer hebt zitten (degene die dat heeft uitgevonden zouden ze moeten oplsuiten) dan trek je gauw een beetje aan de camera. Bij de radiografische variant kan ik niet zo snel bedenken hoe een de afstandsbediening beweging kan veoorzaken.
Ik neem aan dat Psilin dit bedoelt.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
De D70 kende alleen maar IR ( de D70s had geloof ik wel een draadmogelijkheid)Jaap Driest schreef:Voor de D300 kun je twee soorten draarontspanners gebruiken: eentje met een draad (net als bij de D70), en een radiografische. Als je de eerste aan een soortement krulsnoer hebt zitten (degene die dat heeft uitgevonden zouden ze moeten oplsuiten) dan trek je gauw een beetje aan de camera. Bij de radiografische variant kan ik niet zo snel bedenken hoe een de afstandsbediening beweging kan veoorzaken.
Op mijn D300 heb ik de MC-30, dus met een recht snoer. Ook daarbij merk ik dat door het bewegen van de kabel, de camera kan gaan trillen. Met een echte wireless remote heb je dat probleem in ieder gaval niet.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb zelf een IR afstandsbediening voor mijn D40. Niet echt problemen mee.
Ook niet met het feit dat je hem buiten vaak voor de camera moet houden, je bent toch dichtbij om hem in te stellen niet waar.
En was het niet zo dat wanneer je echt geen risico op trilling will hebben, dat je (nadat alles goed heb ingesteld) de spiegel omhoog kan laten klappen? Dan kun je met de remote de foto maken... en geen trilling van de opklapende spiegel.
Groeten,
Rob.
Ook niet met het feit dat je hem buiten vaak voor de camera moet houden, je bent toch dichtbij om hem in te stellen niet waar.
En was het niet zo dat wanneer je echt geen risico op trilling will hebben, dat je (nadat alles goed heb ingesteld) de spiegel omhoog kan laten klappen? Dan kun je met de remote de foto maken... en geen trilling van de opklapende spiegel.
Groeten,
Rob.