D80 + Tamron SP 28-75mm F2.8 XR Di LD-IF

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » wo mar 19 2008 5:02 pm

Opgezetfan schreef:nee hoor, maar fotograferen vind ik toch wel iets wat een fotograaf zou moeten kunnen schrijven. Net als fotografie en gefotografeerd
Ooh nu snap ik het, ik dacht juist dat een fotograaf moest kunnen fotograferen! stomme ik

heb ik al die tijd helemaal verkeerd gezeten. :cry:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo mar 19 2008 6:39 pm

Gezellig hier. Het begon volgens mij als een vriendelijke opmerking, maar de lontjes zijn weer wat kort.

Nu weer on topic?

Ik heb het onbedoelde eerste berichtje van natuurfotograaf weggehaald...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » wo mar 19 2008 6:45 pm

PatrickP schreef:Gezellig hier. Het begon volgens mij als een vriendelijke opmerking, maar de lontjes zijn weer wat kort.

Nu weer on topic?

Ik heb het onbedoelde eerste berichtje van natuurfotograaf weggehaald...
weer on topic lijkt me wel het beste.

maar dat eerste berichtje was echt onbedoeld. Na het plaatsen werd deze niet zichtbaar. daar ging een hele tijd overheen en nog steeds niets. toen ik dus een nieuwe aanmaakte werd de eerste ook zichtbaar.

Het enige wat ik nog wil zeggen (en dan hou ik erover op) is dat het heel gevoelig kan liggen als mensen worden uitgelachen als ze een type fout maken. maar ik kan het verkeerd zien. 8)

Al met al heb ik nog niet veel info gehad over mijn topic. :cry:

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 19 2008 7:54 pm

natuurfotograaf schreef:Al met al heb ik nog niet veel info gehad over mijn topic. :cry:
Hier 2 links naar testen van de Tamron 28-75 en Sigma 17-70;

http://www.photozone.de/Reviews/46-niko ... rt--review

http://www.photozone.de/Reviews/46-niko ... est-report

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » wo mar 19 2008 7:56 pm

Skippy schreef:
natuurfotograaf schreef:Al met al heb ik nog niet veel info gehad over mijn topic. :cry:
Hier 2 links naar testen van de Tamron 28-75 en Sigma 17-70;

http://www.photozone.de/Reviews/46-niko ... rt--review

http://www.photozone.de/Reviews/46-niko ... est-report

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
dankjewel skippy.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » wo mar 19 2008 8:59 pm

Hoi Natuurfotograaf,
Ik heb sinds dit weekend de Sigma 24-70 f/2.8 erbij, juist om de Nikkor 18-135 "jampot" te vervangen.
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit degelijke brok glas :D

Zie hier voor een (op een C@n*n body getest) review.
Volgens Photozone en ook volgens mij:
Afbeelding

Is ook later nog op FX bruikbaar...
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » do mar 20 2008 11:18 am

Fera Albi schreef:Hoi Natuurfotograaf,
Ik heb sinds dit weekend de Sigma 24-70 f/2.8 erbij, juist om de Nikkor 18-135 "jampot" te vervangen.
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit degelijke brok glas :D

Zie hier voor een (op een C@n*n body getest) review.
Volgens Photozone en ook volgens mij:
Afbeelding

Is ook later nog op FX bruikbaar...
dank je voor je antwoord, maat die 24 mm, leverte die niet iets te veel groothoek in?

en hoe is de scherpte van dit soort sigma lenzen?

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » vr mar 21 2008 8:04 pm

natuurfotograaf schreef: dank je voor je antwoord, maat die 24 mm, leverte die niet iets te veel groothoek in?
Omdat je dit draadje was begonnen met te vragen naar een Tamron 28-75, meende ik dat je met een 24-70 objectief juist 4 mm kon winnen :roll:

Scherpte zit wel goed, zoals ik al zei, zie een beoordeling HIER
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » za mar 22 2008 10:42 am

Fera Albi schreef:
natuurfotograaf schreef: dank je voor je antwoord, maat die 24 mm, leverte die niet iets te veel groothoek in?
Omdat je dit draadje was begonnen met te vragen naar een Tamron 28-75, meende ik dat je met een 24-70 objectief juist 4 mm kon winnen :roll:

Scherpte zit wel goed, zoals ik al zei, zie een beoordeling HIER
dat ik ben begonnen met de 28-75 kwam doordar ik dit een betaalbare lens vind en de lichtsterkte staat mij wel aan. Maar ik wil ook niet te veel groothoek inleveren, vandaar!

ik heb even gekeken op die site en er staat veel nuttige info tussen. Maar k zie ook dat alles is egschoten met de D200.

Ik heb de D80 en vraag me dus af of de lens anders zal reageren?

Ik ga er niet van uit maar toch!

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » za mar 22 2008 1:43 pm

natuurfotograaf schreef: ik heb even gekeken op die site en er staat veel nuttige info tussen. Maar k zie ook dat alles is egschoten met de D200.
Volgens mij zijn de verschillen tussen een D200 en een D80 niet spectaculair.
Er bestaat overigens geen enkel objectief dat zonder aan beeldkwaliteit in te boeten ook nog een groot zoombereik heeft. Wil je groothoek, gebruik dan naast je standaardzoom (ergens tussen 20 en 70 mm) een specifiek groothoek objectief (iets tussen 10 en 24 mm)
Met de groeten van Hans.

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » za mar 22 2008 2:56 pm

Fera Albi schreef:
natuurfotograaf schreef: ik heb even gekeken op die site en er staat veel nuttige info tussen. Maar k zie ook dat alles is egschoten met de D200.
Volgens mij zijn de verschillen tussen een D200 en een D80 niet spectaculair.
Er bestaat overigens geen enkel objectief dat zonder aan beeldkwaliteit in te boeten ook nog een groot zoombereik heeft. Wil je groothoek, gebruik dan naast je standaardzoom (ergens tussen 20 en 70 mm) een specifiek groothoek objectief (iets tussen 10 en 24 mm)

inderdaad denk ik dat een specifieke groothoek lens beter zal zijn.

ik wil namelijk met de lens niet speciaal gebouwen gaan fotograferen maar ik wil die gaan gebruiken als een lens die ik goed kan gebruiken bij stedentrips/autoshows enz. om wat gemakkelijke plaatjes te kunnen schieten en toch een goede lichtsterkte te hebben.

Maar is 28mm genoeg om bijvoorbeeld een hele auto op zo'n 5 meter erop te krijgen? ik dacht het toch wel?

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » za mar 22 2008 8:05 pm

Auto in de lengte op 5 meter lijkt mij krap aan op een meter of 5 bij 28 mm...
Probeer eens een 18-135 of zo te gebruiken van iemand. Zie je vrij snel wat wat doet.
Met de groeten van Hans.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”