D80 uit Singapore - to good to be true?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
G.Alewijn

D80 uit Singapore - to good to be true?

Bericht door G.Alewijn » zo mar 23 2008 11:39 pm

Hallo allemaal,

Hoewel nog geen Nikon eigenaar, heb ik op dit moment er wel een te leen...en eigenlijk al meteen verkocht.

Na wat speur werk, en persoonlijke "hands-on" ervaringen bij vrienden en in winkels is de keuze (vooralsnog) gevallen op een D80 met een startlens van 18-70. Eigenlijk alleen de prijs licht net iets buiten mijn budget.

Ergens op dit Forum zag ik al dat er personen zijn welke onderdelen besteld hebben in het buitenland (hongkong geloof ik), maar daar werden geen bedrijven genoemd.

Via marktplaats zag ik een "aanbieding" van een bedrijf "van_dutch"uit singapore, met een bijzonder aantrekkelijke prijs... Maar het lijkt te mooi om waar te zijn.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit bedrijf of met kopen in het buitenland over de post? Ik laat me graag adviseren / tippen.

Alvast bedankt voor de reactie's

mvg
Gijs

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma mar 24 2008 12:04 am

Moet je doen! De douane lacht zich gek! Ik ook trouwens...
E.M de Klerk

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » ma mar 24 2008 1:07 am

Maar het lijkt te mooi om waar te zijn.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dit ook in 99% het geval.

Groeten Jan.

psilin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door psilin » ma mar 24 2008 8:40 am

Behalve voorgaande reacties realiseer je dat met een niet europese body je tegen service problemen aan kunt lopen mocht dat onverhoopt nodig zijn.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » ma mar 24 2008 8:56 am

En de zakkende prijs van de D80 in Nederland maakt het alleen nog maar interessanter om hem hier te halen....

Ik zou de gok zeker niet nemen.. :roll:

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

florist

Bericht door florist » ma mar 24 2008 9:13 am

Ik kan de advertentie waar je op doelt niet zo vinden op marktplaats, dus heb je misschien een linkje.

De enige ervaringen die ik heb met uit het buitenland kopen zijn HongSien (persoon die je kan mailen) en via Ebay.

De risico's van importeren (buiten een buitenlandse body/garantie) zijn al beschreven in andete topics, ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens.
In het topic " Kopen in USA volgens boekje " staat ook e.e.a.

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar ik (en met mij velen hier) hebben bewust voor een nederlandse body gekozen ivm garantie.
Lenzen en accesoires koop ik wel met enige regelmaat in het buitenland.

En is anders de D60 niets voor je? scheelt toch in nederland zo'n 100 euro met de D80.

G.Alewijn

Bericht door G.Alewijn » ma mar 24 2008 8:00 pm

Alvast bedankt voor de tips!

De link van MP beslaat enkele regels, dus niet toegevoegd. Maar bij het zoeken op D80, sorteren op prijs..kan je hem niet missen. In de adv. staat dat het zou gaan om een EU-body, al wist ik niet dat er verschil in zat.

Ik heb me inmiddels ingelezen in de tax/douane verhalen...en lijkt me inderdaad wat risico vol.

(florist) Een D60... Tja. Ik heb de D40(X) even in mijn handen gehad, maar moet zeggen dat de D80 voor mijn (grote)handen lekkerder aanvoelde. Ook het tweede scrolwieltje en de logische bediening spraken me aan. Wellicht nog eens mijn keuze overzien.

Nu import lijkt weg te vallen...wordt het prijsverschil weer bepalender ;)

psilin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door psilin » ma mar 24 2008 8:20 pm

Ik heb die advertenties eens bekeken op marktplaats. Ziet er in mijn ogen obscuur uit: alle advertenties geplaatst op 21 maart, geen historie etc. Prijzen voor zover ik kan beoordelen zeer scherp ( te scherp ?). Ik ging hier persoonlijk geen EUR's aan uitgeven.

Marco

Bericht door Marco » ma mar 24 2008 9:24 pm

psilin schreef:Ik heb die advertenties eens bekeken op marktplaats. Ziet er in mijn ogen obscuur uit: alle advertenties geplaatst op 21 maart, geen historie etc. Prijzen voor zover ik kan beoordelen zeer scherp ( te scherp ?). Ik ging hier persoonlijk geen EUR's aan uitgeven.
Idem dito, ik mis tussen alle advertentie's (incl PS3, Nintendo Wii en X-box) eigenlijk nog de laptop computers :mrgreen:

"Ons tax free magazijn in Singapore", in Singapore staat het vol met tax free magazijnen.
Bij invoer in NL ben je gewoon invoerrechten en btw verschuldigd op dit soort goederen.

En de mooiste aanbieding: een D300 + 18-200 VR voor slechts 1295,-

Zou je ook kunnen afhalen ???

Ik heb weer even kunnen lachen !

groet,
Marco

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”