Batterijduur D300
-
Jeroen Helmink
Batterijduur D300
Sinds drie weken een D300. Ik merk dat de batterij van mijn D70 echt veel langer meeging. Nu moet ik na een lange verjaardag en een ochtend daarna de batterij alweer opladen.
Wat is de gemiddelde duur van andere gebruikers?
Wat is de gemiddelde duur van andere gebruikers?
- Patrick
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Naar ik begreep is het ongeveer 3 maal zo lang als bij de D200. Meer dan 1000 foto's moet je zeker kunnen halen. Maar je zal wel erg veel met je schermpje bezig zijn geweest gok ik, om al die menu's eens door te werken en zo.
Hoe dan ook: eigenlijk zou je elke dag door moeten kunnen komen (tenzij je gaat flitsen misschien), en anders zou je met 1 batterij extra het zeker altijd moeten redden.
Hoe dan ook: eigenlijk zou je elke dag door moeten kunnen komen (tenzij je gaat flitsen misschien), en anders zou je met 1 batterij extra het zeker altijd moeten redden.
-
Jos
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het valt mij ook tegen met die capaciteit, maar daarbij aantekenend dat ik in de beginperiode wel heel veel heb zitten spelen met het scherp. Oh wat een mooi scherm, oh, hoe werkt die liveview, oh zo dus niet, ach ja zo en zo. En op statief? et cetera... 
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
-
Smilda.NET
-
Panthera
-
Herman55
Ik heb dezelfde ervaring als Jos. Snel leeg. circa 200-250 foto's op 1 batterijlading. Heb wel veel zitten spelen met menu's, VR en live-view. Geen flitsgebruik, wel commander. De batterij was zelfs zo snel leeg, dat ik vorige week een extra batterij heb gekocht. Mogelijk dat het batterijgebruik in de toekomst nog gaat veranderen. Met de D100 deed ik weeeeken.
-
Rogier
-
Ruudje