Er moet wel heel wat gebeuren wil mijn "pret" de kop worden ingedrukt.
En dat speelt bij mij absoluut niet.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest in mijn uitleg en kan de vergelijking, zoals Mike al zegt, ongelukkig gekozen zijn.
Nogmaals ik ben blij met elk commentaar!
Groet'n
Lawrence
Nieuwe tests met mijn D3
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ter verduidelijking; met prachtig bedoel ik aan te geven dat de kleurdiepte en dynamisch bereik van de D3 hier duidelijk van een andere orde zijn dan van de D70s. Verder vind ik foto 4 echt geen kiekje hoor!Skippy schreef:dit zijn prachtige foto's die ik mijzelf inderdaad niet onder gelijke omstandigheden met mijn D70s zie maken.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Onzin.Nikon Gino schreef:Wat weten we met zen allen s' mans enthousiasme van zen nieuwe camera weer lekker de grond in te boren.
Hij heeft de camera net een week dus enige ruimte gunnen om de uitgebreide mogelijkheden te leren kennen lijkt me wel op zen plaats.
En van vele commentaargevers hier kan ik me niet al te veel hier geplaatst fotowerk herinneren.
Lawrence, keep up te good work en trek het je niet aan.
Groeten, Gino
De TS laat hier plaatjes zien om de meerwaarde van de D3 t.o.v. zijn D80 aan te tonen. Hij schrijft:
....Met eerste foto wil ik laten zien dat kleurbereik- en diepte wel degelijk goed te zien zijn. De gradatie's groen en blauw met daarin het zwarte laten voor mij zien dat deze nieuwe generatie camera mij ongekende
nieuwe mogelijkheden biedt dan mijn vorige D-80....
En dat zie ik niet terug in zijn voorbeelden.
De tijd om de camera rustig te leren kennen en er van te genieten is iedereen gegund.
Maar daar ging het niet om.
Ik heb de D3 nu ca. 2 maanden. Helaas kan ik hem niet vergelijken met een voorganger, want het is mijn eerste digitale Nikon.
Bij het fotograferen moet ik erg op de 'hoge lichten' letten. Voor de rest ben ik erg tevreden met de D3.
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand die de stap maakt van een D80 naar een D3 daar een groot verschil in ziet.
De grenzen van de D3 heb ik nog niet gevonden, en wat allemaal mogelijk is. Ik ben allang blij dat er de gewenste kleuren uit komen en een lekkere scherpte. En ik hoop nog tijd genoeg te krijgen voor verder 'onderzoek'.
Bij het fotograferen moet ik erg op de 'hoge lichten' letten. Voor de rest ben ik erg tevreden met de D3.
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand die de stap maakt van een D80 naar een D3 daar een groot verschil in ziet.
De grenzen van de D3 heb ik nog niet gevonden, en wat allemaal mogelijk is. Ik ben allang blij dat er de gewenste kleuren uit komen en een lekkere scherpte. En ik hoop nog tijd genoeg te krijgen voor verder 'onderzoek'.