Wat foto`s tot nu toe, ... graag jullie mening?

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
RoyD100

Wat foto`s tot nu toe, ... graag jullie mening?

Bericht door RoyD100 » di mar 25 2008 2:57 pm

Hallo allemaal,

Na wat maandjes met de D100 en D70 te hebben geschoten heb ik wat leuke plaatjes verzameld, graag wil ik jullie mening, ik ben nog niet zo heel lang bezig met Spiegelreflex fotografie ongeveer een 1,5 jaar.

De foto`s zijn gemaakt met de Nikons D100/D70 met een Sigma 70-300mm (standaard ding) en nog een Nikon 18-70mm (3,5-4,5 ED kitlens).

Foto 1 :
Afbeelding
Gemaakt op vliegbasis soesterberg...

Foto 2 :
Afbeelding
KLM kist op Rotterdam Airport...

Foto 3 :
Afbeelding
Martin Air Cargo...

Foto 4 :
Afbeelding
US Airways...

Foto 5 :
Afbeelding
Ambulance uit rotterdam-rijnmond...

Foto 6 :
Afbeelding
Politieheli op schiphol oost...

Foto 7 :
Afbeelding

Foto 8 :
Afbeelding

En de laatst foto, nummer 9 :

Afbeelding
Traumaheli rotterdam...

Graag hoor ik jullie deskundig advies :D

mvg roy
Laatst gewijzigd door RoyD100 op di mar 25 2008 3:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » di mar 25 2008 3:02 pm

Mooi hoor! geslaagd :!:

Tammo

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 25 2008 3:21 pm

Ik vind ze veelal wat té krap gekaderd. En wellicht een beetje fantasieloos, maar dat is wellicht ook niet echt iets dat je kan verwachten gezien het onderwerp. Aangezien ik naast een keer een uurtje op de spottersplek (voormalige plek naar ik begreep) te hebben gestaan nooit iets met luchtvaart heb gedaan, kan ik je ook niet echt helpen ben ik bang.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » di mar 25 2008 3:58 pm

Ben het wel eens met mijn voorganger. Ik zou trouwens mijn (jou) naam iets minder prominent in beeld brengen. (dit lijd af van het onderwerp i.m.o.)
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » di mar 25 2008 4:09 pm

Roy,

Ik vind ze prachtig,leuk om op NCN iemand te hebben die ook vliegtuig liefhebber is.

Over dat de nog al krap gekaderd zijn: het gaat om de Kist en niet om de wiekens is leuk dat ze er op staan maar dan word veelal de kist klein. (tenminste dat vind ik )

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

nikonaddict

Bericht door nikonaddict » di mar 25 2008 4:31 pm

Hallo Roy,
Niks mis mee hoor, maar als je mijn oprechte mening wilt; hier komt ie.
1 Hier zou ik het vliegtuig recht in beeld brengen, dus als het ware de horizon recht trekken.
2 Mooi sfeerplaatje, maar naar mijn idee iets te geel, makkelijk te verhelpen als je in RAW fotografeert.
3 Ik vindt het storend dat één van de motoren er half op staat.
4 Wanneer je een kleiner F-getal als diafragma kiest, is de achtergrond minder scherp, en komt het vliegtuig mooi los van de achtergrond, je kunt ook een langere sluitertijd gebruiken, maar dan wel "meetrekken".
5 Vind ik te krap
6 Rotor staat er niet helemaal op
7 Idem foto 6
8 Idem foto 6 + 7
9 Naar mijn mening ook te geel (zie foto 2)

Veel succes, MVG Nikonaddict.

RoyD100

Bericht door RoyD100 » di mar 25 2008 4:44 pm

Corné Goud schreef:Roy,

Ik vind ze prachtig,leuk om op NCN iemand te hebben die ook vliegtuig liefhebber is.

Over dat de nog al krap gekaderd zijn: het gaat om de Kist en niet om de wiekens is leuk dat ze er op staan maar dan word veelal de kist klein. (tenminste dat vind ik )

Gr Corné
Gelukkig is dat wederzijds, vliegtuigen fotograferen vind ik een leuke tak van de fotografie, maar wel een moeilijke, maarja ik ben nog een beginneling en hoop steeds meer ervaring op te doen.

Dank aan alle voor de snelle reacties, nu weet ik ook weer waar ik een beetje op moet letten :D

(Op mijn blog staan ook wat meer plaatjes : www.royfotografie.blogspot.com

mvg roy

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”