Beweging foto's in Bak (slecht licht) met Nikon D40x
Beweging foto's in Bak (slecht licht) met Nikon D40x
Hoi,
Ik heb een Nikon D40x, en ik wil graag wat foto's maken in een rijbak (paarden). Het probleem is een beetje dat ik niet weken de tijd heb om even zelf uit te proberen, dus wie kan mij even op weg helpen?
Alvast bedankt!
Ik heb een Nikon D40x, en ik wil graag wat foto's maken in een rijbak (paarden). Het probleem is een beetje dat ik niet weken de tijd heb om even zelf uit te proberen, dus wie kan mij even op weg helpen?
Alvast bedankt!
- GM
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Heb zelf een D40. De vragen waar jij mee komt hier lijken me een kwestie van proberen en 'spelen' met de instellingen. Gezien je vraag in een ander topic lijkt het me dat je eerst toch zelf de mogelijkheden en/of beperkingen van je toestel/objectieven moet uittesten. Lezen in de handleiding van je toestel of de helpfunctie van je camera zullen al veel vragen beantwoorden.
Dit antwoord is niet lullig bedoeld maar zo heb ik het ook proberen te leren.
Groeten,
George
Dit antwoord is niet lullig bedoeld maar zo heb ik het ook proberen te leren.
Groeten,
George
met vriendelijke groet,
George
http://www.flickr.com/photos/georgementink/" onclick="window.open(this.href);return false;
D5100 70-300VR
George
http://www.flickr.com/photos/georgementink/" onclick="window.open(this.href);return false;
D5100 70-300VR
Ik snap jullie reacties helemaal hoor.
Het probleem is alleen dat er een klein beetje haast bij geboden is, aangezien de pony binnen nu en een week weg is (verkocht).
De bak in een binnen bak, buiten foto's lukken namelijk al wel.
Ik heb de standaart objectief (18-55 mm)
Ben namelijk pas net begonnen. (A)
Het probleem is alleen dat er een klein beetje haast bij geboden is, aangezien de pony binnen nu en een week weg is (verkocht).
De bak in een binnen bak, buiten foto's lukken namelijk al wel.
Ik heb de standaart objectief (18-55 mm)
Ben namelijk pas net begonnen. (A)
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als je een statief kunt regelen, dan zou dat mooi zijn. Je iso een beetje de hoogte in en je sluitertijden wat langzamer nemen. probeer dit als start en kijk wat dit opleverd..
Laatst gewijzigd door EelcoD7100 op di mar 25 2008 7:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- Jaap Driest
- Forumlid
- Contacteer:
Er zijn ook al eerder topics over geweest. De lichtomstandigheden in een binnenbak zijn ronduit beroerd voor fotograferen. De oplossinggen liggen de kant op van
- hoge iso instellen (genoegen nemen met ruis tenzij je een dure camera hebt zoals D300 of D3)
- objectieven gebruiken met een grote maximale opening: lichtsterke objectieven dus, met 2.8 of 1.8 als maximale opening
- statief gebruiken en de juiste moment kiezen. Momenten waarop de paarden relatief weinig bewegen: bij groeten, bij keren, als ze recht op je af lopen etc
- RAW schieten en bewust onderbelichten. Dat levert je een stop extra op, die je later weer in Capture of Photoshop kunt corrigeren.
En verder ook een portie geluk hebben.
Succes
Jaap
- hoge iso instellen (genoegen nemen met ruis tenzij je een dure camera hebt zoals D300 of D3)
- objectieven gebruiken met een grote maximale opening: lichtsterke objectieven dus, met 2.8 of 1.8 als maximale opening
- statief gebruiken en de juiste moment kiezen. Momenten waarop de paarden relatief weinig bewegen: bij groeten, bij keren, als ze recht op je af lopen etc
- RAW schieten en bewust onderbelichten. Dat levert je een stop extra op, die je later weer in Capture of Photoshop kunt corrigeren.
En verder ook een portie geluk hebben.
Succes
Jaap
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Als je op veilig wilt gaan fotografeer je vanuit de auto stand (dat groene cameratje waar auto bij staat) Maak je daar een paar foto's mee, dan heb je iig wat en zit je redelijk safe.
Misschien kun je daarna wat op de S stand proberen (S kun je enkel de sluitertijd bepalen, diafragma regelt de camera zelf)
en de A stand, hiermee regel je de opening van het diafragma, de sluitertijd bepaalt hij er zelf bij.
Probeer het paard op de wat lichtere plekjes te houden als je wat foto's maakt.
Veel succes iig.
Misschien kun je daarna wat op de S stand proberen (S kun je enkel de sluitertijd bepalen, diafragma regelt de camera zelf)
en de A stand, hiermee regel je de opening van het diafragma, de sluitertijd bepaalt hij er zelf bij.
Probeer het paard op de wat lichtere plekjes te houden als je wat foto's maakt.
Veel succes iig.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Begin met de ISOwaarde omhoog te schroeven. Doe maar ISO 1600. (blz 37)
Zet ISO auto op uit (blz 76)
Zet de camera op A (diafragmavoorkeuze) met de programmakeuzeknop (blz 39)
Draai het diafragma zo ver mogelijk open (kleinste getal) (blz 42)
Maak nu je foto's.
Is het de bedoeling dat je een oefening vast legt? Of mag je flitsen? In dat laatste geval mag je de flitser uitklappen, maar ik ga er vanuit dat dat niet mag.
En de paginanrs verwijzen naar je handleiding
Zet ISO auto op uit (blz 76)
Zet de camera op A (diafragmavoorkeuze) met de programmakeuzeknop (blz 39)
Draai het diafragma zo ver mogelijk open (kleinste getal) (blz 42)
Maak nu je foto's.
Is het de bedoeling dat je een oefening vast legt? Of mag je flitsen? In dat laatste geval mag je de flitser uitklappen, maar ik ga er vanuit dat dat niet mag.
En de paginanrs verwijzen naar je handleiding
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Wat dacht je van een lichtsterk objectief huren?
Misschien kan je 'm wel ophalen in Eindhoven!
Link Marktplaats
.
Misschien kan je 'm wel ophalen in Eindhoven!
Link Marktplaats
.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee