Draadontspanner D70s -> D70?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
caddy_67

Draadontspanner D70s -> D70?

Bericht door caddy_67 » do nov 02 2006 1:39 pm

Weet iemand of ik een soortelijke draadontspanner die voor een D70s geschikt is ook op mijn D70 kan gebruiken?
Zo te zien is deze met de USB poort met de camera vervonden, of zie ik dit verkeerd?
Afbeelding

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Draadontspanner D70s -> D70?

Bericht door M.Oorthuis » do nov 02 2006 1:57 pm

caddy_67 schreef:Weet iemand of ik een soortelijke draadontspanner die voor een D70s geschikt is ook op mijn D70 kan gebruiken?
Zo te zien is deze met de USB poort met de camera vervonden, of zie ik dit verkeerd?
Afbeelding
Een quote van een van de veranderingen van de D70s t.o.v. de D70:
The MC-DC1 wired remote capability. The D70s has a connector for this to plug into, the D70 doesn'.t
Dus nee deze afstandsbediening werkt niet op de D70.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

caddy_67

Bericht door caddy_67 » do nov 02 2006 2:02 pm

Hmmmm, jammer! Zijn er wel ab's met kabel die wel op de D70 werken?
Werk nu namelijk met een draadlose, maar is erg lastig te bedienen als je erachter staat.
Bedankt trouwens voor je snelle antwoord!

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do nov 02 2006 2:22 pm

Helaas niet, want er ontbreekt een aansluiting hiervoor bij de D70. De D70s heeft hier wel een aansluiting voor (deze is dus niet dezelfde als de USB-kabel aansluiting).
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

keesonrust

Bericht door keesonrust » do nov 02 2006 2:33 pm

Een spiegeltje op het statief een optie?

Groet,
Kees.

caddy_67

Bericht door caddy_67 » do nov 02 2006 6:11 pm

Ja, een spiegeltje zou kunnen, maar denk niet dat het optimaal werkt. Dan moet je met de zender goed richten en hopen dat je het spiegeltje raakt en het spiegeltje goed gericht staat op de ontvanger, anders wordt het al niks. Allemaal tobben lijkt mij. Is er dan geen mogelijkheid om een ouderwetse afstandsbediening op de D70 aan te sluiten?
Volgende probleem wat ik met een draadloze afstandsbediening heb, is dat als ik het apparaat wil gebruiken, steevast de batterij leeg is.

keesonrust

Bericht door keesonrust » do nov 02 2006 7:03 pm

Ik heb wel eens ooit een artikel gelezen over een batterijgrip met ontspanknop voor een D70 de D70 werd daarvoor omgebouwd en voorzien van een contactdoosje. Ergens in Amerika.
Gewoon verkopen de camera en een D70S terug kopen lijkt mij voordeliger.

Groet,
Kees.

caddy_67

Bericht door caddy_67 » do nov 02 2006 7:11 pm

keesonrust schreef:Ik heb wel eens ooit een artikel gelezen over een batterijgrip met ontspanknop voor een D70 de D70 werd daarvoor omgebouwd en voorzien van een contactdoosje. Ergens in Amerika.
Gewoon verkopen de camera en een D70S terug kopen lijkt mij voordeliger.

Groet,
Kees.
Inderdaad, erg omslachtig ja.
Bedankt voor je info.

foeke024

Draadontspanner voor D70

Bericht door foeke024 » za nov 04 2006 8:05 pm

Hallo Ik heb voor mijn D70 een draadontspanner besteld in de VS via Ebay
Die werkt via het infrarood oog op de camera kijk maar eens op Ebay en zoek naar "Wired" Remote For Nikon D70,
Ik krijg hem komende week binnnen
Hopelijk heb je hier iets aan

caddy_67

Bericht door caddy_67 » za nov 04 2006 8:52 pm

Inderdaad, dat ziet eruit als een leuk alternatief.
Hier de exacte link:
http://cgi.ebay.com/2-Remotes-for-D70-D ... dZViewItem
Laat je ff weten hoe deze bevalt als je hem binnen hebt? Ben ik wel benieuwd naar....

Dryade

Bericht door Dryade » za nov 04 2006 10:07 pm

Dat is ff een interressant dingetje. Ben benieuwd naar je bevindingen.

dragon2

Bericht door dragon2 » zo nov 05 2006 8:33 am

Toen ik nog een D70 had gebruikte ik een omgebouwde ir afstandsbediening. IR openmaken, draadjes van draadafstandsbediening erop plakken (solderen ging niet), IR weer dicht, gaffer tape eromheen :wink:
IR met elastiekje om lens heen vastzetten, gericht op het oogje uitereraard, camera in IR modus (custom functie op 15 minuten zetten), klaar.

Dit alles was wel genoeg gedoe dat ik erg blij was toen ik een 2e hands D70s op de kop kon tikken :oops:

Het werkte wel, meestal, maar met wat ik er mee doe (uit vliegtuigen springen) was de kans er wel dat ik soms geen foto's had omdat er iets was verschoven ofzo. Daar kom je dan pas op de grond achter :cry:

Maar voor gebruik op de grond werkt het best.

foeke024

Infrarood afstandsbediening voor de D70

Bericht door foeke024 » do nov 09 2006 8:53 pm

Ik heb de infrarood afstandsbediening binnen en hem al kunnen testen
Ik moet zeggen dat het prima werkt
Zelfs scherpstellen doet ie prima
Voor diegene die zo iets willen kijk even op Ebay

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”