24-70. Wie heeft 'm al?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » di mar 25 2008 8:06 pm

Eh, mag ik even zeggen dat jullie een héle interessante discussie voeren..

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

mikemix

Bericht door mikemix » di mar 25 2008 8:06 pm

johan1967 schreef:Oh ja, ik fotografeer ook al meer dan 20 jaar met Nikon-camera's. Niet dat het er iets toe doet overigens.
Nee, wel onbegrijpelijk dat je dan zo'n vraag stelt.
Ik heb jouw vraag overigens hierboven al toegelicht.
mikemix schreef:Dat is half leeg ja.

Je kan ook stellen dat de apparatuur zo precies wordt dat het allemaal wat nauwer gaat luisteren.

Let wel, de manier waarop licht op de film komt eist andere toleranties dan op een DX of FX chip.
Overigens zijn dit problemen die bij de concurrenten ook niet vreemd zijn.
Die rustig voor een nieuwe productlijn een nieuwe vatting bouwen, terwijl Nikon vast houdt aan een bajonet uit 59.

Ferry72

Bericht door Ferry72 » di mar 25 2008 8:46 pm

johan1967 schreef:
mikemix schreef:Verklaar svp eerst wat kletspraat is, ben namelijk heel serieus.
Zit 18 jaar in het vak en heb de lens 1 week kunnen testen, wie praat hier p**p?
Wordt ik nu geacht hier serieus op te reageren? :shock: Volgens mij stel ik een volstrekt zinnige inhoudelijke vraag. Vervolgens krijg ik een antwoord met de tekst "azijn" erin. Was het dan zo onbetamelijk wat ik vroeg? Of is kritiek op Nikon een beetje moeilijk te accepteren?

Oh ja, ik fotografeer ook al meer dan 20 jaar met Nikon-camera's. Niet dat het er iets toe doet overigens.
Dat laatste.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 25 2008 10:35 pm

johan1967 schreef:
mikemix schreef:Verklaar svp eerst wat kletspraat is, ben namelijk heel serieus.
Zit 18 jaar in het vak en heb de lens 1 week kunnen testen, wie praat hier p**p?
Wordt ik nu geacht hier serieus op te reageren? :shock: Volgens mij stel ik een volstrekt zinnige inhoudelijke vraag. Vervolgens krijg ik een antwoord met de tekst "azijn" erin. Was het dan zo onbetamelijk wat ik vroeg? Of is kritiek op Nikon een beetje moeilijk te accepteren?

Oh ja, ik fotografeer ook al meer dan 20 jaar met Nikon-camera's. Niet dat het er iets toe doet overigens.
Zo kan ie wel weer Mikemix en Johan1967! :evil:

Het was hier zo gezellig. Weer on topic vanaf nu?

Is die 24-70 niet gewoon zo moeilijk leverbaar omdat Nikon 'm helemaal niet WIL leveren; er zijn toch problemen met de lens? Ze hebben een naam hoog te houden!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » di mar 25 2008 10:50 pm

Is die 24-70 niet gewoon zo moeilijk leverbaar omdat Nikon 'm helemaal niet WIL leveren; er zijn toch problemen met de lens? Ze hebben een naam hoog te houden!
Beetje kort door de bocht,lijkt me..

Eelco

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 25 2008 11:27 pm

D-80's schreef:
Als het voldoet om onze kemphanen weer in het gareel te krijgen, dan wil ik best zo'n woeste uitspraak doen... :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » di mar 25 2008 11:30 pm

PatrickP schreef:
D-80's schreef:
Als het voldoet om onze kemphanen weer in het gareel te krijgen, dan wil ik best zo'n woeste uitspraak doen... :wink:
OK...

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 25 2008 11:32 pm

Kort door de bocht betekent ook dat er een kern van waarheid in zit. Dus j(ulli)e bent het in zekere mate met me eens? :twisted:
Laatst gewijzigd door Patrick op wo mar 26 2008 1:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » di mar 25 2008 11:35 pm

Had alleen moeite met het vetgedrukte WIL, ik denk toch dat je het niet je het zo kunt stellen.
Tussen willen en kunnen zit nog een aardig verschil...

Eelco

Marco

Bericht door Marco » di mar 25 2008 11:54 pm

Denk wel dat Michael het goed ziet en zag..... zo ook dat het ding op zijn cam niet scherp genoeg was, en hem dus terugstuurde.

En misschien zijn/waren er wel problemen met de 24-70 die de hele produktie hebben stilgelegd.
Beter dan gewoon doorgaan en alles moeten terugroepen. Met het risico dat het over 10 jaar een slecht objectief genoemd wordt, omdat er nog teveel rotte exemplaren rondzwerven.

Er zijn diverse 3rd party merken die de slechte exemplaren wel gewoon de winkel inschuiven, waar je dus wel elk objectief in de winkel al zou moeten testen.
Om niet verder off-topic te raken, het gaat tenslotte over de 24-70, zal ik geen merknamen noemen, maar een wijs man op het forum zei ooit iets als "ik zal nooit een ....... objectief kopen". Ook zijn naam laten we in het midden :)

groet,
Marco

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 26 2008 12:45 am

Vind "kemphanen" wat overschat, spreek idd gewoon uit ervaring.
vind het gewoon niet terecht om meteen alles maar aan te halen om het geheel in een kwaad daglicht te stellen. Nikon is niet heilig maar ook niet achterlijk. Jongens weten nog steeds prachtige objectieven te bouwen.
En idd waar mensen werken worden ook "fouten" gemaakt.
Over een half jaar weet geen mens hier meer van en zijn we elkaar aan het verbazen hoe een geweldig objectief dit wel niet is.

johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door johan1967 » wo mar 26 2008 4:53 pm

Ach, "kemphanen" is inderdaad een beetje overdreven. Neemt niet weg dat ik het merkwaardig blijf vinden dat een naar mijn idee normale vraag zomaar als "azijn" wordt weggezet. Het was namelijk helemaal niet de bedoeling om kritiek te uiten. Maar al zou het kritiek zijn, dat moet toch ook kunnen? Kritiekloos vind ik wel erg. Als ik hier eerst een reeks posts lees over de geweldig scherpe foto's die met de 24-70 zijn gemaakt, terwijl later blijkt dat het betreffende objectief focus-problemen heeft (en ook weer is ingeleverd), dan vind ik dat ongeloofwaardig. Maar wel met alle respect voor de poster zelf.

Als Nikon inderdaad heeft besloten om als gevolg van kwaliteitsproblemen nu even met de levering van de 24-70 te stoppen, dan vind ik dat erg verstandig. Nog beter zou zijn dat ze dan ook de klanten hiervan op de hoogte stellen zodat die niet tot Sint Juttemis zitten te wachten op een objectief. Verder zou het een goed gebaar zijn om huidige bezitters van een 24-70 in de gelegenheid te stellen het objectief gratis te laten inspecteren.

Ik hoop verder dat Nikon snel in staat is om de huidige problemen het hoofd te bieden, zodat ikzelf met een gerust hart dit objectief t.z.t. kan aanschaffen.

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 26 2008 8:13 pm

Helemaal eens Johan, zou een net gebaar zijn van Nikon.

Rolf

Bericht door Rolf » wo mar 26 2008 9:09 pm

Nadat ik een antwoord van het service-point kreeg, dat dus volstrekt voorspelbaar bleek, heb ik direct nog maar eens een vraag gedropt. Een vraag mbt tot de vele twijfels en klachten van de 24-70.

Mijn vraag:
Dank voor het antwoord. Nou heb ik eigenlijk nog een vraag. Veel exemplaren schijnen een front focus probleem te hebben met name in combinatie met de D300. Kent u deze klacht? Zo ja, wat behoor ik te doen wanneer dit het geval gaat zijn?

Het antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Indien het buiten de specificaties blijkt te zijn, dan kunnen wij de camera of lens justeren. Wij hebben deze klacht nog niet gehoord en hier nog geen reparaties van gehad.

Wat betekent "justeren" in godsnaam. Belgisch? Zjuusteren: juist maken?

Het lange wachten doet wel wat met gemoederen krijg ik overigens de indruk. Vrede op aarde! Houd vol!

Rolf

johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door johan1967 » do mar 27 2008 12:17 am

@Rolf,

Ik hoop voor je dat het lange wachten snel wordt beloond met een mooi nieuw objectief. Ik bewonder je geduld.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”