Photoshop Elements 6.0
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Photoshop Elements 6.0
Zijn er mensen hier die kunnen beoordelen of de mogelijkheden en met name de (opstart)snelheid van Photoshop Elements 6.0 duidelijk beter zijn dan van 5.0 of 4.0?
skippy, k,werk zelf met PS5 en kan niet zeggen of 6 sneller zou werken.
Heeft ook te maken met je computercapiciteit/processor, werkgeheugen en zo.
Op deze site staan een paar tips hoe je PS sneller kan laten werken( er was al eens een draadje hierover): http://www.pixelmania.nl:80/artikel.asp ... ikelid=636
hoop dat je hier wat aanheb,
gr ben.
Heeft ook te maken met je computercapiciteit/processor, werkgeheugen en zo.
Op deze site staan een paar tips hoe je PS sneller kan laten werken( er was al eens een draadje hierover): http://www.pixelmania.nl:80/artikel.asp ... ikelid=636
hoop dat je hier wat aanheb,
gr ben.
luc, bij mij start PS5 in ong 10 sec op. dat vindt ik behoorlijk snel. in mijn bovenstaand berichtje aan skippy heb ik het over de snelle werking- eenmaal opgestart, vandaar die link. bij mij werk hij aardig snel alleen als ik een raw file op het grote scherm projecteert(diashow) dan duurt dat toch wel enige seconden voordat hij verschijnt. k,denk dat dat ook met de processor en werkgeheugen te maken heeft. een raw file van ong 10-15mb wordt denk ik tijdelijk op de harde schijf geparkeerd alvorens hij teruggehaald wordt( ik weet niet of dit zo is, maar dat heb ik me eens laten vertellen)ton schreef:Dag luc ,
Photoshop Elements 6.0 start bij mij in 20 a 25 sec ,
ik kan helaas niet vergelijken hoe het verschil is met 4.0 of 5.0 ,
dat vind ik best wel snel , ik weet niet wat andere er van denken ,
maar dat horen we nog wel .

gr ben
Niet zo snel als de opstarttijd van je camera
!
In ieder geval is het vaak zo dat programma's bij doorontwikkeling alleen maar zwaarder beslag leggen op processor en geheugen. PSE 6.0 zal waarschijnlijk trager opstarten dan 5.0 op dezelfde PC.
Kijk maar naar Vista. Dat vreet veel meer capaciteit dan XP.
Ik draaide PSE 6.0 op XP met een Celeron en 256 MB, en kon na elke correctie rustig een bakkie gaan doen.
Nu draai ik PSE op Vista met Intel Dual Core en 2048 MB. Koffie zetten is er niet meer bij!

In ieder geval is het vaak zo dat programma's bij doorontwikkeling alleen maar zwaarder beslag leggen op processor en geheugen. PSE 6.0 zal waarschijnlijk trager opstarten dan 5.0 op dezelfde PC.
Kijk maar naar Vista. Dat vreet veel meer capaciteit dan XP.
Ik draaide PSE 6.0 op XP met een Celeron en 256 MB, en kon na elke correctie rustig een bakkie gaan doen.
Nu draai ik PSE op Vista met Intel Dual Core en 2048 MB. Koffie zetten is er niet meer bij!
Luc, volgens mij ben jij redelijk thuis in computers en stel je een gerichte vraag. En gaat het je om de snelheid van de software zelf (ceteris paribus ...). Toch?of de mogelijkheden en met name de (opstart)snelheid van Photoshop Elements 6.0 duidelijk beter zijn dan van 5.0 of 4.0
Ik werk voor het eerst met PhotoShop Elements met ingang van deze versie 6. Anders dan van de Adobe website heb ik dus geen vergelijk qua features en snelheid.
Je kunt inmiddels (kon bij de introductie niet) bij Adobe een trial van versie 6 downloaden (volgens mij full version, limited time) en het zelf ervaren.
Ik weet alleen niet of er van een Nederlandse versie ook probeer software is van 6.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties!
Ik vraag het m.n. omdat ik Tif-bestanden vanuit Lightroom met PSE wil bewerken en dan ervaar ik het trage opstarten als hinderlijk, temeer omdat Lightroom wel heel snel opstart.
Ik denk dat ik na de aanschaf van PSE 4.0 en 5.0 versie 6.0 maar oversla en wacht op 7.0 de verbeteringen in functionaliteit kan ik nog wel even missen.
Ik vraag het m.n. omdat ik Tif-bestanden vanuit Lightroom met PSE wil bewerken en dan ervaar ik het trage opstarten als hinderlijk, temeer omdat Lightroom wel heel snel opstart.
Ik denk dat ik na de aanschaf van PSE 4.0 en 5.0 versie 6.0 maar oversla en wacht op 7.0 de verbeteringen in functionaliteit kan ik nog wel even missen.
- Cookie1397
- Clublid
Hi,Skippy schreef:Bedankt voor de reacties!
Wat kun je met PSE doen wat NIET in LR mogelijk is? (Ik heb OOK PSE6, maar zie de noodzaak van gebruik niet).
Ik test momenteel DxO, wat me meer aanspreekt.
Willem.
Re: Photoshop Elements 6.0
Hij staat er sinds gisteren op en is binnen 10 sec opgestart.Skippy schreef:Zijn er mensen hier die kunnen beoordelen of de mogelijkheden en met name de (opstart)snelheid van Photoshop Elements 6.0 duidelijk beter zijn dan van 5.0 of 4.0?
Geen oordeel met de vorige versies, heb ik niet gehad. Tenminste niet op de Mac.
Groeten Marcel
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Heel veel eigenlijk. Je kan in LightRoom bijvoorbeeld nauwelijks bewerkingen uitvoeren op bepaalde delen van foto's. Gelukkig hoeft dat vaak ook helemaal niet. Maar even een vervelend takje of zo weghalen lukt dus niet. Of stukjes "doordukken" of zo, dat lukt ook niet in LightRoom.wblink schreef:Wat kun je met PSE doen wat NIET in LR mogelijk is? (Ik heb OOK PSE6, maar zie de noodzaak van gebruik niet).
Je lucht wat mooier maken lukt vaak wel zolang de kleur van de lucht maar niet teveel in je foto voorkomt; je kan per kleur best wel wat wijzigingen aanbrengen.
Ook een donker deel kan je niet ophalen zonder andere donkere delen mee te nemen.
En zo is er nog veel meer!