Druppelende kraan

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 28 2008 1:18 am

DX schreef:volgens mijn ging het daar toch om? ;)
Er wordt binnen een paar minuten ineens wel heel veel beweerd. Op welke bewering slaat dit? :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

DX

Bericht door DX » vr mar 28 2008 1:22 am

Bedankt Patrick,
Ik hoop dat je mijn vraag begrijpt is dus geen kritiek,
(moet wel als we zo dicht bij elkaar wonen ;) )

Jij weet ook dondersgoed wat nou wel en niet werkt. ik ben maar een nieuwe "DSLR" gebruiker, dus alle info is voor mij nieuw.

rik6230

Bericht door rik6230 » vr mar 28 2008 5:13 am

Ben het met de strekking van de verhalen van Patrick en Raymond eens. Topicstarter geeft aan dat er met name aan de eerste foto nogal wat mankeert. Door de, zacht uitgedrukt, rommelige achtergrond wordt de aandacht totaal afgeleid van het onderwerp; de druppel. Dit heeft ook niets te maken met; capeture the moment omdat je dit moment terug kunt halen op elk moment dat jij dat wenst. Ik kan mij voorstellen dat het tafereel jouw op een idee brengt. Dat idee moet je vervolgens uitwerken door een opstelling te maken die jij ideaal vindt. Dat ga je vervolgens fotograferen. Bij de tweede foto gebruik je een velletje papier en zoomt verder in. Daarmee maak je je er te gemakkelijk vanaf.
Deze foto's kun je indelen onder stilleven fotografie. Je hebt alle tijd om na te denken over zaken als opstelling, belichting, compositie, welk opbjectief, camerainstelling enz. Als jij je die moeite doet ben ik ervan overtuigd dat anderen zich de moeite doen jouw te bedienen met welgemeende kritiek. Als jij je die moeite niet doet mag je van anderen niet verwachten dat zij hier echt serieus op ingaan. (doe ik nu wel :) ) Vat mijn commentaar op als een uitdaging en laat ons een prachtige druppel zien. :shock:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”