Voor het eerst in mijn eigen studio

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
GdP

Bericht door GdP » do okt 25 2007 9:52 pm

Riemke schreef:Ha, ha.....ik zal binnenkort even een plaatje maken van mijn studio :D
Ik ben inderdaad erg blij met deze ruimte, waar in elk geval al mijn spullen kunnen staan, o.a. mijn softbox van 1.90 m doorsnee. Die kon ik in de oude situatie op de zolderkamer niet eens kwijt.

Mijn studio is 10 m lang, 3.20 m breed en 3.90 m hoog. Ligt in een blok van garageboxen en op 10 minuten rijden van mijn huis. Mooier kan haast niet. :D

Ik moet nu alleen nog mijn achtergrondrollen ophangen en de boel een beetje aankleden en (heel belangrijk) een kacheltje regelen, anders is het wel erg koud voor evt. modellen.

Het begin is er in ieder geval!
Perfect zeg!

Heel veel plezier met je studio.

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » do okt 25 2007 10:24 pm

Ziet er goed uit Riemke.
Gefeliciteerd met je ruimte en hopelijk kunnen we hier meegenieten van jouw studio avonturen.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » za okt 27 2007 11:27 am

Riemke,

ik had al wel eerder gereageerd, maar dat was vooral vanwege het feit dat je een eigen studio hebt. Ik had nog niks over de foto gezegd.

Ik zie een stoere hunk met de armen over elkaar waarbij de teksten op het overhemd (Lover) en het grote horloge opvallen.
Hij kijkt recht in de camera met een neutrale expressie op zijn gezicht.
Het lijkt alsof hij iets naar beneden kijkt, alsof de camera wat lager stond, op borsthoogte.
Verder vind ik het licht opvallend. De twee kanten van je zoon hebben een eigen karakter. Op de rechterkant van de foto is het licht zacht, omarmend. Links is het harder, witter, en de schaduwen in het gezicht zijn dan ook harder. Links komt het licht van achter, dat geeft duidelijke tekening op armen en haar.
Ik ben er nog niet uit of ik die tweedeling juist sterk vind, of dat ik meer harmonie zou willen zien. Het hangt er geloof vooral van af wat jij van je zoon wilt laten zien.

Graag meer portretten (liefst van grote mensen :) zoals je zoon. Vind ik interessanter dan kinderen.)

Groet

Jaap
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo nov 28 2007 11:31 am

Riemke schreef:Ha, ha.....ik zal binnenkort even een plaatje maken van mijn studio :D
Ik ben inderdaad erg blij met deze ruimte, waar in elk geval al mijn spullen kunnen staan, o.a. mijn softbox van 1.90 m doorsnee. Die kon ik in de oude situatie op de zolderkamer niet eens kwijt.

Mijn studio is 10 m lang, 3.20 m breed en 3.90 m hoog. Ligt in een blok van garageboxen en op 10 minuten rijden van mijn huis. Mooier kan haast niet. :D

Ik moet nu alleen nog mijn achtergrondrollen ophangen en de boel een beetje aankleden en (heel belangrijk) een kacheltje regelen, anders is het wel erg koud voor evt. modellen.

Het begin is er in ieder geval!
Riemke, misschien heb je nog iets aan deze link naar dSLR NL

FotoTuur
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door FotoTuur » vr mar 28 2008 9:36 pm

Ja,je resultaat is al heel wat!
Mooi dat je een studio hebt!
Ik ben erg benieuwd naar je studio. Ik zou graag een foto willen zien van het moment dat je de getoonde foto nam, maar dan van een paar stappen achter de studio-camera zodat je de hele setting kan zien.
Je moet een skijken in de FOTO-VIDEO nr. 02/2008. Hier staan tips voor zelfgemaakte studio-hulpmiddelen gemaakt voor een prikkie! Het kan je i.i.g. ideeën geven als je even geen budget hebt

Succes verder, Fototuur
Nikon D750, Nikkor 24-70mm f2.8G ED, Nikkor 70-200mm f2.8G ED VRII, Nikkor 20mm f2.8, Nikkor 50mm f1.8G, Nikkor 35-70mm f2.8, "C-merk" Powershot S120, iPhone 11Pro met App "Camera+ 2"

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » vr mar 28 2008 9:50 pm

Gaaf, ik wil ook studio.... maar ja helaas voorlopig is de garage hier nog gewoon voor de auto.. Binnenkort eerst maar eens een andere deur er in hangen zodat het wat minder tocht en dan kunnen we nog eens verder kijken of we er iets van kunnen maken.

Maar veel plezier met je studio.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr mar 28 2008 10:55 pm

:D Hier is dus een oud topic naar boven gehaald en zie ik dat ik verzuimd heb een foto van de studio zelf te plaatsen. Eigenlijk heb ik nog steeds geen foto's VAN de studio, alleen maar IN de studio. Het is in ieder geval in een complex als dit:

http://www.de-boxx.nl/BOXXFOTOSTOT.html

Het enige nadeel is dat de ruimte qua breedte wat beperkt is. Daarentegen wel lang en hoog en dat heeft zeker zijn voordelen.
De laatste uitdaging was van de week. Een gezinsfoto maken van zeven mensen :shock: en dat in zo''n smalle ruimte!
Ik ben toch de uitdaging aangegaan en heb gisteren de uitgekozen foto afgeleverd. (overigens zonder kader) Klant (een collega van mijn dochter) zeer tevreden :D in elk geval!

Afbeelding

De foto was bedoeld voor opa en oma die 50 jaar getrouwd zijn volgende week :D

Volgende project wordt in ieder geval een foto van mijn eigen drietal. Ik heb ze nu allemaal al een keer apart gefotografeerd, het wordt nu tijd voor een familieportret :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr mar 28 2008 10:57 pm

Riemke,

ik vind het een zeer geslaagd familieportret. Tis jammer dat je zover weg woont van hier. Wij zijn hier ook een familieportret aan het plannen.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr mar 28 2008 11:52 pm

Noord-Holland lijkt misschien wel ver, maar dat valt best mee hoor Jolanda :D

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » vr mar 28 2008 11:57 pm

Mooi hoor, doe maar meer en meer...

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za mar 29 2008 1:02 am

Weer helemaal top Riemke !
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

GdP

Bericht door GdP » za mar 29 2008 1:23 am

Klasse!

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za mar 29 2008 7:46 am

Hoi Riemke,

Je hebt duidelijk de kunst van het opstellen en gebruik maken van de studioverlichting onder de knie.
Ik zie een mooi verlicht geheel en een mooi familieportret waarvan ik me kan voorstellen dat deze personen daar heel blij mee zijn.
Mooi gemaakt hoor.

Met vriendelijke groet, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Nikonijn
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Nikonijn » za mar 29 2008 12:28 pm

Ha Riemke,

Beide foto's zien er goed uit. Aan de hand van het gekregen commentaar kan je nog eens lekker schuiven met de 'blits'.

Ik ben op zoek naar een mobile flitsinstallatie zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 472#120472
Ik heb al een aantal zeer bruikbare tips gekregen.
Elinchrom komt o.a. ook in aanmerking.
Waar heb jij je 'blits' gekocht en mocht jij er ook ter plaatse mee oefenen?
Op welke kleurmodus heb jij je camera (D2X) ingesteld?

Nikonijn
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za mar 29 2008 1:42 pm

Ik heb mijn set (2x Elinchrom RX600) gekocht bij Fotoflits in Oostzaan.
Ik heb ook mijn "oude" Qihe set nog. (400WS)
Met de Elinchrom set heb ik tijdens diverse workshops gewerkt. Wat mij vooral aanspreekt is dat ze digitaal instelbaar zijn met stops van 0,1 en de snelle recycletijd van de flitskoppen. Nadeel: het is een bak geld :D

Daarbij komt dat ik ook de beschikking heb over de Octa softbox van Elinchrom. Geloof me: ook dat is een bak geld, maar het is de laatste softbox die je ooit koopt.

W.b. de kleurstand van de D2X: die staat bij mij altijd op Adobe II. Nabewerking doe ik in Lightroom en PS CS3, waarbij ik contrast en verzadiging meestal nog wat opschroef. De D2X vind ik standaard wat terughoudend in zijn kleuren.

Op de familiefoto komen de kleuren in ieder geval prachtig uit. Ik heb hem bovendien bij Profotonet laten afdrukken op Kodak Endura metallic en het resultaat is dan helemaal adembenemend mooi :D
Profotonet zet de door jou aangeleverde foto's zelf om naar het kleurprofiel van dat metallic papier. Evt. kun je bij hun op de website het kleurprofiel downloaden en zelf omzetten, maar nodig is het niet.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”