Oké Patrick, bij deze probeer ik het nog een keer door de vraag hier opnieuw te plaatsen:PatrickP schreef:Als je een nieuwe vraag hebt, is het waarschijnlijk beter een nieuw draadje te openen als je geen antwoord meer krijgt.Lina schreef:Helaas, geen tips tot nu toe.Jammer. Is de vraag te moeilijk of te ingewikkeld uit te leggen misschien? Of is het handiger de titel van dit draadje te veranderen?
Afgelopen zomer, toen ik mijn camera net had, heb ik een leuke foto gemaakt, maar de achtergrond was helemaal niets. Nu ligt het hier nog steeds op de digitale plank, met een nieuwe achtergrond, als PSD-bestand.
Om mijn onderwerp zit nu nog een lelijk scherp randje die ik graag weg wil poetsen met de achtergrond. Alleen verpruts ik de foto omdat mijn "cloongedrag" blijkbaar niet goed is. Ik ben nog een leek op dit gebied.
Ik hoop dat er wat tips gaan komen. Alvast bedankt!Het onderwerp zijn dus drie paar voeten die ik vorige zomer gefotografeerd heb in een speeltuin. De achtergrond bestond uit speeltoestellen etc, erg rommelig. Nu vond ik de foto zo grappig dat ik het graag kado zou geven aan de moeder. (Op linnen en in zwart/wit). De middelste paar voetjes zijn van een ernstig meervoudig gehandicapt kind (waar ik mee werk) en de andere voetjes zijn van broer en zus. Best wel uniek vind ik dat ik de middelste voeten er zo op heb gekregen, ik kan het kind namelijk niet sturen wat wel of juist niet te doen. Nu heb ik ipv de rommelige speeltuin er een mooie Zutphense lucht achter gezet (eerste keer dat ik dit doe, alleen ik vind de rand om de voeten nog zo scherp. Bovendien, als ik het helemaal uitvergroot op mijn scherm, dan zie ik een witte rand om het onderwerp. Ik heb al geprobeerd om het randje te vervagen, maar iedere keer verpruts ik de foto. Wie kan mij aangeven hoe dit het beste aan te pakken? Alvast bedankt!