Opdracht Fotocursus Architectuur (inclusief 'raadsel')

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
wouterboon

Opdracht Fotocursus Architectuur (inclusief 'raadsel')

Bericht door wouterboon » di apr 01 2008 4:36 pm

Voor wie het leuk vindt en commentaar wil leveren, hierbij enkele foto's van een opdracht voor de fotocursus die ik volg. Opdracht was details in architectuur.

1)

Afbeelding

2)

Afbeelding

3)

Afbeelding

4)

Afbeelding

5)

Afbeelding

6)

Afbeelding

Eén van de foto's hoort er overigens niet tussen, jullie mogen raden welke en waarom...

Groet,

Wouter

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » di apr 01 2008 4:40 pm

Eh, mag ik even zeggen dat ik dit mooi vind, lekker strak.
De platen kijken lekker.
Het raadseltje...pfff sorry dat zie ik dus even niet :D

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » di apr 01 2008 4:42 pm

Dag Wouter ,

ik vind het een helemooie serie ,
wat het raadsel betreft ik denk foto nr 4 ,
volgens mij is het het lijnen patroon die hoord er niet tussen :) ,
goed gedaan hoor succes .
Groeten Ton .

wouterboon

Bericht door wouterboon » di apr 01 2008 4:47 pm

Hoi Eelco,

Dank je, ben over het lijnenspel zelf ook erg tevreden. Alleen het bewerken in PS ELements moet ik nog onder de knie krijgen (zie de laatste foto...). Al was het wel vervelend weer, met afwisselende wolken voor de zon.

Gr.,

Wouter

mikemix

Bericht door mikemix » di apr 01 2008 4:49 pm

Op 1 na, vind ik alles prachtig.
In vind in 1 de lantaarnpaal storend en compositie niet helemaal lekker (kubus woningen te laag).
Laatst gewijzigd door mikemix op wo apr 02 2008 9:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wouterboon

Bericht door wouterboon » di apr 01 2008 4:51 pm

Ton,

Bijna..., alleen de verkeerde reden. Sorry ik had zelf verkeerde nummering, maar je hebt het mis...

Iemand anders?
Laatst gewijzigd door wouterboon op di apr 01 2008 6:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wouterboon

Bericht door wouterboon » di apr 01 2008 4:52 pm

mikemix schreef:Op 1 na, vind ik alles prachtig.
In vind ik de lantaarnpaal storend en compositie niet helemaal lekker (kubus woningen te laag).
Ik neem aan dat je bedoelt op foto 1 na. Bedoel je verder dat de kubuswoningen hoger in de foto hadden gemoeten? Als dat zo is, wil ik dat nog wel eens proberen als ik in de buurt ben.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di apr 01 2008 5:03 pm

Leuke foto's maar kan beter. Ik schat dat 3 er niet tussen hoort ;)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » di apr 01 2008 5:08 pm

wouterboon schreef:Ton,

Bijna..., alleen de verkeerde reden.

Iemand anders?
.

Bijna dus foto welgoed ,
dan denk ik dat het de ronde paal is ? :)
Groeten Ton .

rovinge

Bericht door rovinge » di apr 01 2008 5:10 pm

Mooie serie.

Foto 4 hoort er niet bij; De groenachtige paal hoort niet bij het gebouw; is erin ge-photoshopped of stond voor het gebouw gewoon op straat?

R

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di apr 01 2008 5:31 pm

De lucht in de weerspiegeling klopt niet :p
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wouterboon

Bericht door wouterboon » di apr 01 2008 6:19 pm

Haha, eigenlijk wel leuk, zo'n raadsel (zeker geen Macroraadsel, dit).

Opgezetfan heeft gelijk qua fotonummer (sorry Ton, ik telde zelf fout :oops: ), maar ja, hij is dan ook Rotterdam (Vlaardinger).

Dit is het antwoord:

Antwoord

En voor wat betreft die paal voor het gebouw, die hoort er zeker voor, is namelijk het Nederlands Architectuurinstituut van Jo Coenen (NAi). Zie alhier:

Afbeelding

Dank voor jullie commentaar!

Ko

Bericht door Ko » di apr 01 2008 6:45 pm

Ik denk (zonder een post gelezen te hebben) dat foto 4 er niet tussen past omdat dit rechte lijnen bevat itt de rest van de geslaagde serie

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » di apr 01 2008 7:09 pm

Hey Wouter,

Zonder het antwoord gezien te hebben wist ik dat het gebouw van Ernst & Young eruit te pikken. Mooie serie, ben het eens met de kritiek van Mikemix. Zelf heb ik ook een puntje van kritiek; de spiegeling van de kraan in foto 3 vind ik erg storend. Als misschien in een kleinere hoek had gefotografeerd, was je de kraan waarschijnlijk kwijt geweest. Ook had je dan meer van het gebouw erop gekregen, waardoor de hoogte goed zichtbaar was. Ik zie nu maar 2 volledige wybertjes, terwijl ik er 3 op gekregen heb. Heb je een speciale reden om vanuit deze hoek te schieten, of kon je gewoon niet dichterbij komen? Ik weet niet hoe het er nu uitziet daar, want ik was er natuurlijk tijdens de bouw.

Oh enneuh bedankt voor het opnieuw onder de aandacht brengen van mijn foto's, altijd leuk!

Heb je trouwens al de tijd gehad en gelegenheid gekregen voor platen van het interieur?

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

wouterboon

Bericht door wouterboon » di apr 01 2008 11:38 pm

Hoi Irwan,

Dank voor je commentaar. Ik stond praktisch tegen het gebouw aan, zo dichtbij was ik. Ik heb wel een beetje gecropped, dat wel. Die kraan is inderdaad een storend element, helemaal mee eens. Maar ja, ze waren dan ook bezig om glazen geveldelen te vervangen (hard nodig ook, net opgeleverd en nu al lek/gebarsten/vol met water).

Ik zal binnenkort eens langsgaan met mijn toestel om interieurfoto's te maken. Heb daar nog niet echt gelegenheid voor gehad (wel tijdens de bouw, maar dat is alleen maar rommelig). Is overigens niet mijn specialiteit (als ik die al had)...

Kom dus net terug van de cursus en de mooiste foto's in de ogen van de medecursisten: 1, 2, 3 en 4 (vanwege het contrast in lucht en weerspiegeling van de lucht).

Dank voor jullie commentaar!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”