70-300 VR is toch leuker dan ik dacht
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: bedankt
Portretten? Vanuit de handen?Rustig schreef:....Ik maak graag foto's van personen, in zijn geheel of in portret. Daarnaast werk ik graag vanuit mijn handen. Ik bezit een SB600 voor als het echt te donker wordt.....
Dat wordt dan een lichtgevoelig objectief met een brandpuntafstand tussen de 85 mmm en de 105 mm in FX (rolfilm) termen dus in DX termen is dat een brandpunt tussen de ca 56 en de 70 mm.
Helaas, dat is er niet in zoom-land. Althans: niet in Nikon zoom-land.
Dan misschien een vast brandpunt? Geeft meestal betere kwaliteit.
Iets erboven, dan kom je uit op 85 mm (past ook mooi bij je 50 mm )
Dan hebben we de AF 85 f/1,4D en de AF 85 f/1,8D. Allebei absolute top. Beetje veel voor portret op DX, maar dan kan je misschien een stapje naar achteren doen. Zit je ook niet zo boven op je model...
Met 85 mm anticipeer je ook mooi op toekomstige Fullframe (FX)ontwikkelingen, waarbij 85 mm een prachtig brandpunt is voor portretfotografie.
Heb je budget? dan wordt het een Nikkor.
Succes!
nogmaals bedankt
Hela, zo ben je even een avondje van je Mac weg heb je 2 pagina's te lezen
mijn dank aan iedereen die een bijdrage wilde leveren. Ik probeer even een reactie te geven.
@jpdejong
Ik zal eens kijken hoeveel stappen het achteruit is (zie resultaat)
Conclusie: ik moest iets meer dan 2 meter achteruit doen om dezelfde foto te kunnen nemen, bedankt voor je tip. Dit vind ik geen enkel probleem.
PS de plaat van de 70-300 vind ik veel beter dan wat de Tamron mij levert. Komt waarschijnlijk ook doordat de SB600 dichter bij het onderwerp komt.
@arend_ho
Dit heb ik ook opgemerkt vreemd is het wel, het statief is niet verplaatst. De Tamron heeft de foto geschoten op Tamron 50 mm en de Nikkor 50 mm is volgens mij beter te vertrouwen. Er zit dus een afwijking tussen het 50 mm van beide objectieven.
@roeree
Dank je wel voor je inspanning. Het objectief aan zich valt me zeer zeker niet tegen. In tegendeel het geeft geweldige platen. Ik denk dat ik hem hou
@fera albi
In Londen wil ik de stad zien, proeven en sfeer fotograferen. Het kunnen gebouwen zijn maar ook details, vandaar mijn tele keuze. Mijn vriendin mag er ook zo nu en dan op komen met een fraai onderwerp op de achtergrond.
@marten
Voor Portret onderwerpen kies ik in de toekomst een prime. Of ik ruil mijn Tamron eens in voor een AF-S DX 17-55/2.8G IF ED. Dat zal mijn volgende aanschaf wel worden.
---
Uitslag, ik houd hem. Niemand raadt mij aan om voor de sigma te gaan. Al is die dan lichtsterker. Volgens mij hem ik toch de juiste keuze gemaakt. Die 2 grote stappen achteruit is altijd wel te doen, en anders gaat de Tamron erop.
Allemaal bedankt voor jullie reacties al was het niet geheel duidelijk waarom ik deze draad startte. Ben er toch uit gekomen.
Hieronder de 2 test foto's voor jpdejong
Mike.

@jpdejong
Ik zal eens kijken hoeveel stappen het achteruit is (zie resultaat)
Conclusie: ik moest iets meer dan 2 meter achteruit doen om dezelfde foto te kunnen nemen, bedankt voor je tip. Dit vind ik geen enkel probleem.
PS de plaat van de 70-300 vind ik veel beter dan wat de Tamron mij levert. Komt waarschijnlijk ook doordat de SB600 dichter bij het onderwerp komt.
@arend_ho
Dit heb ik ook opgemerkt vreemd is het wel, het statief is niet verplaatst. De Tamron heeft de foto geschoten op Tamron 50 mm en de Nikkor 50 mm is volgens mij beter te vertrouwen. Er zit dus een afwijking tussen het 50 mm van beide objectieven.
@roeree
Dank je wel voor je inspanning. Het objectief aan zich valt me zeer zeker niet tegen. In tegendeel het geeft geweldige platen. Ik denk dat ik hem hou

@fera albi
In Londen wil ik de stad zien, proeven en sfeer fotograferen. Het kunnen gebouwen zijn maar ook details, vandaar mijn tele keuze. Mijn vriendin mag er ook zo nu en dan op komen met een fraai onderwerp op de achtergrond.
@marten
Voor Portret onderwerpen kies ik in de toekomst een prime. Of ik ruil mijn Tamron eens in voor een AF-S DX 17-55/2.8G IF ED. Dat zal mijn volgende aanschaf wel worden.
---
Uitslag, ik houd hem. Niemand raadt mij aan om voor de sigma te gaan. Al is die dan lichtsterker. Volgens mij hem ik toch de juiste keuze gemaakt. Die 2 grote stappen achteruit is altijd wel te doen, en anders gaat de Tamron erop.
Allemaal bedankt voor jullie reacties al was het niet geheel duidelijk waarom ik deze draad startte. Ben er toch uit gekomen.
Hieronder de 2 test foto's voor jpdejong
Mike.

Laatst gewijzigd door Rustig op wo apr 02 2008 4:41 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
@
Rustig,
Ik zie dat je de lens toch gaat houden, dus dan valt ie niet meer tegen toch ?
Heel veel plezier ermee en we zien wel eens wat platen veschijnen
Gr Corné
Rustig,
Ik zie dat je de lens toch gaat houden, dus dan valt ie niet meer tegen toch ?

Heel veel plezier ermee en we zien wel eens wat platen veschijnen

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
Inderdaad het is een kwestie van wennen. Maar omdat je iedere internetbestelling binnen 7 dagen kunt ruilen was ik niet echt bereid om te wennen. Met de hulp van jullie ben ik overtuigd 
Stof in de D80? hmm eigenlijk nooit zo op gelet...
Zou mijn Rocket Air blaasbalg er iets aan kunnen doen als ik erin blaas?
Mike

Stof in de D80? hmm eigenlijk nooit zo op gelet...
Zou mijn Rocket Air blaasbalg er iets aan kunnen doen als ik erin blaas?
Mike
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Inderdaad ik hoor alleen maar goeie dingen over de 70-300 VR en schrok echt van dit topic......
Toen ik het las vond ik dit Topic naam echt niet passen met het verhaal !
Ben blij dat het goed is afgelopen !
Gr Corné
Toen ik het las vond ik dit Topic naam echt niet passen met het verhaal !
Ben blij dat het goed is afgelopen !
Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud