Verzekeren van apparatuur tegen welke prijs?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
jeroenkr

Verzekeren van apparatuur tegen welke prijs?

Bericht door jeroenkr » do nov 16 2006 12:47 pm

Ik ga een maand op reis en zie dat mijn doorlopende reisverzekering mijn foto apparatuur maar tot € 1250,- dekt.

Bij navraag bij de verzekering kan ik me verzekeren voor mijn totale pakket van twee body's en objectieven met toebehoren. Prijs per jaar 165,- bovenop mijn bestaande premie voor de doorlopende reis/annulerings verzekering. Ik vindt dit nogal vors aan de prijs.

Ik kan wel iets op dit forum vinden over verzekeren maar bedragen noemt niemand. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » do nov 16 2006 1:45 pm

Waar is hij dan tegen verzekerd? Wat wordt er uit betaald bij welke schade/verlies?

Ik vind het niet duur... Ik heb mijn spullen apart verzekerd tegen vallen, stoten, waterschade, diefstal, verlies, noem het maar op. Hij wordt dan altijd voor 12,50 gerepareerd of ik krijg de aankoopwaarde terug.

Ciao,

J.

jeroenkr

Bericht door jeroenkr » do nov 16 2006 4:05 pm

Heb alleen een offerte gehad maar nog geen polis voorwaarden. Zal deze opvragen en berichten. Wat wel in de offerte stond was dat alles verzekerd was behalve krassen en dergelijk

Maar waar heb je je verzekerd en aan wat voor bedrag moet ik dan denken?

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » do nov 16 2006 5:54 pm

jeroenkr schreef:Heb alleen een offerte gehad maar nog geen polis voorwaarden. Zal deze opvragen en berichten. Wat wel in de offerte stond was dat alles verzekerd was behalve krassen en dergelijk

Maar waar heb je je verzekerd en aan wat voor bedrag moet ik dan denken?
Heb hem bij aankoop verzekrd. Is via ENRA. Vanuit de COMBI organisatie. Super verzekering!

hjanssen

Bericht door hjanssen » do nov 16 2006 7:32 pm

Ik heb de camera en bijbehoren bij de allesinéén polis op laten nemen in de kostbaarheden verzekering. Verzekert tegen diefstal, met de bekende beperkingen, en schade.

HdBD200

verzekering

Bericht door HdBD200 » do nov 16 2006 7:51 pm

Kijk eens op www.omroep.nl. Mijn apparatuur is daar verzekerd tegen diefstal, vallen/stoten (ook door eigen schuld) e.d., binnen Europa tegen 1.60% van de waarde.
€ 200;- eigen risico

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do nov 16 2006 8:57 pm

Maar is dat voor iedereen mogelijk, ook voor de alleenmaar in de buurt wonende amareur?????????

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

HdBD200

verzekering

Bericht door HdBD200 » do nov 16 2006 9:54 pm

Ik dacht eerst ook van niet. Het zal wel voor professinals zijn.

Nee hoor. Keurig de polisvoorwaarden thuisgestuurd gekregen, nadat ik had gemeld tot welk bedrag ik zou willen verzekeren.

Later weer keurig een offerte toegestuurd gekregen.
Heb nog speciaal gevraagd of mijn apparatuur ook verzekerd was voor schade door eigen stommiteiten.(Vallen of stoten e.d.) Antwoord: Natuurlijk want dat komt juist het meest voor.

Ik geloof dat de verzekering elk jaar in april ingaat. Ik heb nu dus premie betaald tot april 2007.

Succes.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: verzekering

Bericht door Pancarans » do nov 16 2006 10:27 pm

HdBD200 schreef:Kijk eens op www.omroep.nl. Mijn apparatuur is daar verzekerd tegen diefstal, vallen/stoten (ook door eigen schuld) e.d., binnen Europa tegen 1.60% van de waarde.
€ 200;- eigen risico
Haai,

ben wel geïnteresseerd, maar kan zo 1,2,3 geen link naar de verzekering vinden. kan je die posten of via een PB naar mij toesturen?

Dankie, dankie
Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

jeroenkr

Bericht door jeroenkr » vr nov 17 2006 12:40 pm

Heb gesproken met mijn verkerings adviseur en voor dit bedrag van € 165,- is mijn complete set gedekt voor € 5500,- tegen alle mogekijke schade, diefstal en roof en tegen vervangings waarde. Deze verzekering wordt ondergebracht bij de Europse.

Matchless

Bericht door Matchless » vr nov 17 2006 3:28 pm

Ik heb gewoon een reisverzekering. Binnen Nederland dus niets verzekerd en in het buitenland ook niet het hele bedrag. Mijn ervaring uit het verleden is dat verzekeringsmaatschappijen toch een forse afschrijving rekenen als het erop aan komt. Denk hier even aan. Ik maak eigenlijk net zoals de verzekering een kosten baten berekening. Ik ben altijd erg allert op mijn spullen en laat ze niet zomaar slingeren. Ik acht de kans dusdanig klein dat ik wat kwijt raak (afkloppen0 dat ik een verzekering te duur vind.

Om kort te gaan, als je alles wat je hebt opnieuw kan zelf kan kopen, dan vrzeker ik het niet.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”