Autofocus met Tussenring D40

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Tijnielow

Autofocus met Tussenring D40

Bericht door Tijnielow » ma apr 07 2008 2:22 pm

Goedenmiddag dames en heren,

Sinds een maand of de trotse eigenaar van een Nikon D40 met 18 - 55 mm lens. Na een flinke opruimbeurt in mijn vaders kamertje vond ik bij toeval een wat oudere nikon lens, Het gaat hier en een: Nikon AF NIKKOR| 70-300mm 1:4-5.6 G.

en bij toeval past deze perfect op mij camera.

En jullie raden het denk ik al, geen autofocus. best lastig om alles steeds handmatig te moeten doen.
En nu komt het pas, was aant surfen op internet en toen kwam ik dit tegen.
http://www.arivvo.nl/product.php?id=103003
betekent deze ring dat ik van die lens een autofocus kan maken ? ? ?

ik w8 met smart op antwoord, alvast bedankt grt Martijn

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma apr 07 2008 3:22 pm

nee, deze tussenring is voor macro gebruik. Doordat je lens iets verder van de body en dus sensor zit kun je beter macro's krijgen en ;)

Er bestaat niet iets zoals een losse tussenring met AF motor. Dus als je AF wil moet je of een andere body kopen of een andere lens met AF-S.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma apr 07 2008 3:25 pm

je heb van Kenko een Af set te weten:

kenko extention tube set
deze set bestaat uit 3 ringen van resp. 12,20 en 36mm
deze set geeft gewoon de AF door mits je lens ook AF is.
deze ringen zijn bedoeld voor macro opnames te maken en zijn op de 70-300 niet echt van toepassing. [ macro dan ]

de link die je neer zet is dus 1 van de 3 ringen

Arend

Tijnielow

Bericht door Tijnielow » ma apr 07 2008 3:41 pm

dat is heel erg jammer.

zou wel leuk zijn, maar wat ik bedoel ( autofocus maken ) kan dus NIET !

jammer dan maar wat meer geld uit moeten geven voor camera met ook een motor in de body. of een andere lens natuurlijk.

bedankt igg.

grt tijn

GdP

Bericht door GdP » ma apr 07 2008 4:51 pm

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma apr 07 2008 7:22 pm

ja en deze ook ;-)...

KLIK

Tijnielow

Bericht door Tijnielow » di apr 08 2008 4:46 pm

Best jammer, de lenzen zijn duurder dan mij camera...

Heb ik aan een D40 dan wel een goede keus gemaakt voor een beginnend hobbyfotograaf ?

en nog een klein vraagje, waar kan ik jullie mooiste foto's bewonderen ? ben erg benieuwd hoe meer ervaren fotograven hun pics schieten.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo apr 09 2008 1:21 am

Tijnielow schreef:Best jammer, de lenzen zijn duurder dan mij camera...
Je doet er in de regel ook een stuk langer mee...
Tijnielow schreef:Heb ik aan een D40 dan wel een goede keus gemaakt voor een beginnend hobbyfotograaf ?
Absoluut. Eerst maar eens bekijken of je het echt leuk vindt. De camera is sowieso maar een deel van de kosten, en niet het grootste deel over het algemeen ook. Er zijn genoeg objectieven die goed met een D40 werken. En de camera is niet zo heel duur, dus je schrijft er ook niet zo veel op af... Stop de komende tijd liever wat geld in een of twee goede objectieven; de camera is prima, en kan je later altijd nog eens vervangen!
Tijnielow schreef:en nog een klein vraagje, waar kan ik jullie mooiste foto's bewonderen ? ben erg benieuwd hoe meer ervaren fotograven hun pics schieten.
Tja, dan moet je een keer meegaan op een van de stadswandelingen die regelmatig georganiseerd worden. Zo waren we afgelopen zondag met ruim 30 man/vrouw in Dordrecht.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”