Kennen jullie Walimex?

Discussies over statieven
Plaats reactie
natuurfotograaf

Kennen jullie Walimex?

Bericht door natuurfotograaf » ma apr 07 2008 9:26 am

Hoi,

ik zie hier en daar om internet toch hele mooie stieven te koop staan van het merk: walimex.

Ze worden omschreven als professioneel en zouden geschikt voor de stevige combis.

Heeft hier iemand ervaring mee? of is dit rommel?

Ik hoor het graag.

Gr m

De Put

Bericht door De Put » ma apr 07 2008 10:25 am

Ik heb een balhoofd van Walimex. Lekker stevig en degelijk, maar niet echt nauwkeurig. Veel waar voor geld, dat wel!

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » ma apr 07 2008 10:27 am

De Put schreef:Ik heb een balhoofd van Walimex. Lekker stevig en degelijk, maar niet echt nauwkeurig. Veel waar voor geld, dat wel!
en met nauwkeurig bedoel je?

dat deze veel trilt? of niet stevig is?

Rogier

Bericht door Rogier » wo apr 09 2008 12:32 pm

Ik heb een statief en balhoofd van Walimex. Statief is behoorlijke kwaliteit, wel behoorlijk zwaar. Balhoofd is een stuk minder. Als je de bal hebt vastgezet zakt de camera altijd nog een klein beetje, erg irritant. Ik vermoed dat De Put dat ook bedoeld met niet echt nauwkeurig.

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » wo apr 09 2008 12:42 pm

Rogier schreef:Ik heb een statief en balhoofd van Walimex. Statief is behoorlijke kwaliteit, wel behoorlijk zwaar. Balhoofd is een stuk minder. Als je de bal hebt vastgezet zakt de camera altijd nog een klein beetje, erg irritant. Ik vermoed dat De Put dat ook bedoeld met niet echt nauwkeurig.
ja dat vermoeden had ik ook al.

ik heb besloten om toch maar even verder te sparen voor iets wat meer nauwkeurig is.

maar mijn verlanglijstje is al zo groot dat dit even moet wachten helaas :(

Rogier

Bericht door Rogier » wo apr 09 2008 1:05 pm

Kijk ook eens naar Benro. Zijn chinese kopiëen van grote merken als Gitzo en Markins, en schijnen heel degelijk te zijn voor een nette prijs. Vooral hun balhoofden spreken me erg aan.

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » wo apr 09 2008 1:17 pm

Rogier schreef:Kijk ook eens naar Benro. Zijn chinese kopiëen van grote merken als Gitzo en Markins, en schijnen heel degelijk te zijn voor een nette prijs. Vooral hun balhoofden spreken me erg aan.
die ken ik nog niet. ik zal eens wat gaan googlen.

Dank je voor de tip.

Gr m

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo apr 09 2008 1:21 pm

Kijk voor Benro ook in deze draad: http://www.nikon-club-nederland.nl//for ... ight=benro

Ten tijde dat ik het Benro statief kocht wilde ik ook een Benro ballhead, maar er waren productieproblemen met die dingen. Vraag me niet wat precies want dat is me niet verteld. Maar met de Manfrotto head werkt het uitstekend.
Laatst gewijzigd door remoss op wo apr 09 2008 1:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo apr 09 2008 1:23 pm

Hong Sien biedt het nog steeds aan zie ik (ook andere modellen):

http://www.fotoapparatuur.nl/Overig/Sta ... 67064.html

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo apr 09 2008 1:30 pm

Ik heb een digipod ballhead op een manfrotto statief en dat bevalt gewoon goed. Kost ongeveer 30 euro.
Afbeelding

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

florist

Bericht door florist » wo apr 09 2008 1:33 pm

kijk anders een op deze of hier

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo apr 09 2008 1:36 pm

florist schreef:kijk anders een op deze of hier
Dàt was er dus aan de hand nmet die ballheads :)

Gelukkig is het niet representatief voor het statief dat ik heb, die is heel fraai afgewerkt.

Rogier

Bericht door Rogier » do apr 10 2008 10:57 am

florist schreef:kijk anders een op deze of hier
Hmm, dat wist ik nog niet. Bedankt voor de links, die KS2 had ik namelijk op het oog. Ziet er naar uit dat we op een gegeven moment maar gewoon wat meer uit moeten gaan geven voor een Markins ofzo.

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”