Manuele Lenzen forum

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Pruimpit

Manuele Lenzen forum

Bericht door Pruimpit » do apr 10 2008 1:55 pm

Mag ik beetje reclame maken :?:

Er is sinds kort een nieuw nederlandstalig forum

http://manuele-lenzen.nl.ae/

Er is momenteel nog weinig te beleven maar als iedere geïnteresseerde zijn
steentje bijdraagt door te posten kan het wel interessant worden.

Iedereen die manuele lenzen heeft en daar tevreden over is kan daar zijn tevredenheid delen met ander mensen aan de hand van reviews met foto's van de lens en foto's gemaakt met de lens. Mensen die totaal niet tevreden zijn met een bepaalde lens kunnen hun hartje ook luchten natuurlijk.

Er is natuurlijk ook een showcase met verschillende categorieën waar je uw
beste werk gemaakt met manuele lenzen kan tonen.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do apr 10 2008 6:21 pm

Beetje jammer dat de domeinnaam dan .AE is ipv .AI :mrgreen:

Leuk initiatief, ben jij de initiator ervan Pruimpit ? :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr apr 11 2008 8:46 am

Nee zoveel verstand heb ik niet van MF-lenzen. Ik kwam het toevallig tegen. En wou het initiiatief een kans tegen. Ik dacht hier lopen ook nog wel wat MF-figuren rond.

Het wrange is dat je eigenlijk beter een Canon dan een Nikon kunt kopen, wil je veel MF-lenzen kunnen gebruiken.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » vr apr 11 2008 8:57 am

Maar waarom als ik vragen mag Pruimpit ? ZIjn er gewoon meer MF Canon's dan Nikons oid ? OF zijn de body's daar beter op afgestemd ??
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

GdP

Bericht door GdP » vr apr 11 2008 9:37 am

Ik moet het eerste MF objectief van Canon nog tegen komen die nog past op een Canon camera van de laatste generatie.
Bij Nikon functioneren objectieven van meer dan 40 jaar oud nog uitstekend op een D3, e.d.
Ik denk dat het ook meer te maken heeft met de prijs. Canon objectieven van die leeftijd zijn geen fluit meer waard.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr apr 11 2008 10:36 am

a90 schreef:Maar waarom als ik vragen mag Pruimpit ? ZIjn er gewoon meer MF Canon's dan Nikons oid ? OF zijn de body's daar beter op afgestemd ??
Sommigen mensen vinden adapters geklooi. Maar dat zijn mensen die daar nog nooit mee gewerkt hebben. Koop een M42-EOS adapter en een Nikkor-EOS adapter en je kan al heel veel lenzen op je Canon zetten.

Bij Nikon is dat anders. De afstand film lens is te klein. Je kunt wel M42-lenzen op je Nikon zetten met adapter, maar dan kun je niet scherpstellen op oneindig.

Koop een Canon EOS 350D met Nikon adapter en je kunt met behoud van lichtmeting je oude Nikkors gewoon gebruiken. Dat gaat niet lukken met je D80 :wink:

Canon FD-lenzen geven dan wel weer problemen op een Canon.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr apr 11 2008 10:40 am

Het is natuurlijk niet voor niks dat de prijzen voor bepaalde Takumars de hoogte in schieten. De Canonians hebben ze ontdekt :)
Veel kwaliteit voor weinig geld.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”