Fazant

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Arend-ho

Fazant

Bericht door Arend-ho » vr apr 11 2008 9:43 am

bij deze een fazant
hij was snel..maar ik sneller vanuit een nog uitrollende auto ;-)
de scherpte ligt niet helemaal op zijn kop maar heb een fazant nog niet van zo dichtbij mogen schieten [ foto dan he :D ]

Afbeelding

exif: 1/500 340mm F5,6 iso 200 D300 met 70-200vr icm TC 1.7

groeten : Arend.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » vr apr 11 2008 9:44 am

Rij jij elke dag door een vogelrijk gebied ofzo?!?!?!

Heel mooi beest!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

wouterboon

Bericht door wouterboon » vr apr 11 2008 10:26 am

Mooie foto, (on)scherpte valt me mee. Ben zelf alleen niet zo'n fan van zwartwit omgeving en gekleurd onderwerp. Hoe ziet het 'origineel' eruit?

Wouter

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr apr 11 2008 10:51 am

Niet verkeerd Arend. Het blijven mooie vogels en dan te bedenken dat het eigenlijk een exoot is die zich hier heeft aangepast. Zo te zien is het nog een jonge haan. Die vorig jaar geboren is.
Wouter het zou me niet verbazen als dit origineel is. De klei in N-H is momenteel kneiterhard en door de zon krijgt het een grijze kleur.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr apr 11 2008 11:12 am

@ irwan...je hebt dus helemaal gelijk. Het is de kleigrond die op dit moment hard en grijs is. ben jij zo'n fazanten kenner ?? het zegt mij helemaal niets.

@wouter...zie dus het antwoord van Irwan en mij ;-)

@maud. Noord holland heeft veel vogels hoor. ;-)
maar meestal rij ik er zonder blikken of blozen met 120 aan voorbij :mrgreen:

wouterboon

Bericht door wouterboon » vr apr 11 2008 11:23 am

Goh, kun je nagaan... Dan heb ik niets gezegd!

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za apr 12 2008 2:05 am

Arend-ho schreef:@ irwan...je hebt dus helemaal gelijk. Het is de kleigrond die op dit moment hard en grijs is. ben jij zo'n fazanten kenner ?? het zegt mij helemaal niets.

@wouter...zie dus het antwoord van Irwan en mij ;-)

@maud. Noord holland heeft veel vogels hoor. ;-)
maar meestal rij ik er zonder blikken of blozen met 120 aan voorbij :mrgreen:
Och Arend ik heb jachthonden waarmee ik aan jachthondenproeven en wedstrijden deelneem. Ook heb ik een jachtakte gehad en hoop volgend jaar weer te gaan jagen. Ben dus nogal een natuurliefhebber. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken over jagers: wij houden wel van natuur en vooral van dieren. Voor het behalen van je jachtopleiding moet je natuurlijk wel wat weten over het wild wat we hebben. Nu wist ik voor die tijd al dat de fazant een exoot is in Nederland. Als jonge knaap ging ik vaak op pad op zoek naar vogels en hield een dagboek bij wat ik gezien had.

Vele mensen zijn hypocriet. Die verafschuwen de jacht, maar eten met kerst wel graag wild :roll:
Ofschoon het meeste "wild" gekweekt, gefokt en geïmporteerd wordt vanuit het voormalig oostblok.
Als je éénmaal echt wild gegeten hebt, haal je je neus op voor die "bio-ree of fazant".
Overigens smaakt een fazantenhen beter dan een fazantenhaan. Maar het verenpak van een haan is net zoals bij alle vogels mooier dan van de hen.
Met jouw permissie hier een oudere haan, zie je het verschil in de kop, met de haan van jou?
Als ze ouder worden groeien de "kwabben" aan de zijkant van hun kop.

Als ik de platen weg moet halen zeg het maar, het is jouw topic.

Afbeelding

Afbeelding

Beiden geschoten met de 80-200 f/2.8 en slechts iets gecropt.

Groet Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za apr 12 2008 9:05 am

@irwan

nee hoor laat maar staan....geen probleem in dit geval
heldere uitleg. ;-)

Arend

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”