Dode pixel of toch een vuiltje?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
yoyo

Bericht door yoyo » zo apr 13 2008 11:51 pm

eteuben schreef:@Yoyo

Hey, das gaaf, nog een liefhebber van de CTR hier dus! Hoe lang heb je em al? En zit je ook op het Type-R forum? :P
Ik heb hem nu 4,5 jaar.
Nummer 0339 van de productielijn.

Ik zat in het begin veel op het Engelse forum http://www.civictype-r.co.uk/forum/
Maar ik zit nu te vaak hier. :D

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma apr 14 2008 10:31 am

eteuben schreef:Is je camera nu wel weer 100% goed teruggekomen, na de schoonmaak bij Konijnenberg?
Ja gelukkig wel :) , maar het schoonmaken lukte niet op hun standaard manier, het moest wel extra gereinigd worden. Ook kon ik er op wachten, na een klein half uurtje was de sensor of eigenlijk het filter dat ervoor zit al weer schoon.

Veganpix

Re: valt wel mee

Bericht door Veganpix » ma apr 14 2008 10:39 am

George Fennes schreef:Voor het beschadigen met een kwastje hoef je echt geen zorgen te maken.
Alleen is zo'n kwastje vaak vettig en vuil en die rommel die je dan op je sensor krijgt, gaat er dan alleen nog af met swappen.
Dat moet dan ook wel de oorzaak zijn geweest, kwastje was al vele jaren oud. Ik heb er wel van geleerd natuurlijk en heb toen direct een blaasbalg gekocht. Verder ben ik heel voorzichtig geworden met het verwisselen van lenzen.

eteuben

Bericht door eteuben » ma apr 14 2008 7:52 pm

@Yoyo
Ik heb ook een van de eerste nl. #R-03855! Maar nu we toch op een fotoforum zijn, waar kan ik mooie fotos van jouw CTR vinden?

@Veganpix
Zijn zij de enige in Nederland die dit soort dingen mogen uitvoeren? Omdat in de Nikon handleiding alleen gesproken wordt over het terugsturen naar Nikon zelf. En niet naar derden.

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma apr 14 2008 8:19 pm

eteuben schreef:@Veganpix
Zijn zij de enige in Nederland die dit soort dingen mogen uitvoeren? Omdat in de Nikon handleiding alleen gesproken wordt over het terugsturen naar Nikon zelf. En niet naar derden.
Ik weet eigenlijk niet eens of ze het wel mogen doen. Maar ik had toen gebeld en het probleem voorgelegd. Ze zeiden toen dat ze dat wel konden schoonmaken. Daar vertrouwde ik op.

In het boekje van mijn camera staat overigens:
"Aanbevolen wordt het filter (laagdoorlaatfilter) door een door Nikon erkende onderhoudsdienst te laten reinigen. Mocht u toch besluiten om het filter zelf te reinigen, volg dan de onderstaande stappen...."
En die stappen gaan over het met een blaasbalgje verwijderen van vuil. Als er dan wat blijft zitten dan alsnog naar een Nikon onderhoudsdienst.

Groet,

Alfons

eteuben

Bericht door eteuben » ma apr 14 2008 8:26 pm

Is zo'n reiniging eens in de zoveel tijd handig of nodig? Of echt alleen als je een stofje opmerkt, die je niet krijgt weggeblazen.

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma apr 14 2008 8:32 pm

Nikon adviseert de camera elke 1 tot 2 jaar te laten nakijken door de dealer. Zelf zou ik zeggen, zolang je geen terugkerende vlekjes op je foto's ziet, dan is het wel goed. Na lange tijd kan er misschien een aanslag op het filter komen, maar zolang heb ik de camera nog niet.

Hier nog wat info over sensorreiniging bij Konijnenberg:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=22564 en dan tabblad Omschrijving aanklikken.

Ik betaalde in nov. 2006 voor de extra reiniging overigens EUR 32,50.

yoyo

Bericht door yoyo » di apr 15 2008 12:41 am

eteuben schreef:@Yoyo
Ik heb ook een van de eerste nl. #R-03855! Maar nu we toch op een fotoforum zijn, waar kan ik mooie fotos van jouw CTR vinden?
R-00339 om idd volledig te zijn.

Ik heb geen foto's van mijn CTR. Ik vind het een gebruiksvoorwerp waar je mee moet knallen. Hij is ook nog helemaal standaard (wel met A/C).
Ik heb er aan de voorzijde alleen RE 050 in plaats van RE 040 om liggen.

eteuben

Bericht door eteuben » di apr 15 2008 10:11 pm

Geen fotos van je auto? Een Type-R is anders best bijzonder en zeldzaam. Maar goed, mijne is ook nog volledig standaard op een setje Spoon reservoir sokjes na! :wink:

Ik moet het zonder airco doen helaas, maar dat neem ik voor lief. Binnenkort komen bij mij rondom RE050 A te liggen, was echt toe aan nieuwe banden. Wordt gebeld als ze binnen zijn.

Had je deze foto van mij ook gezien? Die schoot ik even op de allereerste dag dat ik de D40 in bezit had. Stond perplex, want ik heb verder geen ervaring met een spiegelreflex...

Afbeelding

Rest staat in mijn voorsteltopic!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”