80-200 f2.8, geschikt voor landschappen? schuif of draaizoom
80-200 f2.8, geschikt voor landschappen? schuif of draaizoom
Omdat ik nog redelijk voorzien ben in het groothoek-zoomgebied wilde ik mijzelf een leuke tele-occasion aanschaffen.
Ik wil deze oa gebruiken in Griekenland etc.
Bovengenoemde lens is van goede kwaliteit maar ook geschikt voor landschappen?
Of is het meer iets voor van Tellingen?
Schuifzoom is 2e hands wat goedkoper dan draaizoom.
Is dit kwalitatief minder of onhandiger?
Mvg. Siebe
Ik wil deze oa gebruiken in Griekenland etc.
Bovengenoemde lens is van goede kwaliteit maar ook geschikt voor landschappen?
Of is het meer iets voor van Tellingen?
Schuifzoom is 2e hands wat goedkoper dan draaizoom.
Is dit kwalitatief minder of onhandiger?
Mvg. Siebe
de 80-200 is een top-lens. en je kunt er natuurlijk ook landschappen mee fotograferen. Besef wel dat je in het tele gebied zit, maar dat lijkt me duidelijk.
er is ongelooflijk veel geschreven over deze lens (op dit forum). Zoek eens naar '80-200' in het subformum telezoom en je vind alle antwoorden op je vragen (en nog veel meer). Ik heb ooit voor dezelfde keus gestaan als jij, alleen mijn toepassingsgebied was anders (sport, tele) en heb gekozen voor een 2e hands 80-200/2.8/draaizoom. Ondanks de 1,3 kg nog geen milliseconde spijt gehad. Maar je moet vooral de voors- en tegens voor jezelf tegen elkaar afwegen.
ajuus
emiel
er is ongelooflijk veel geschreven over deze lens (op dit forum). Zoek eens naar '80-200' in het subformum telezoom en je vind alle antwoorden op je vragen (en nog veel meer). Ik heb ooit voor dezelfde keus gestaan als jij, alleen mijn toepassingsgebied was anders (sport, tele) en heb gekozen voor een 2e hands 80-200/2.8/draaizoom. Ondanks de 1,3 kg nog geen milliseconde spijt gehad. Maar je moet vooral de voors- en tegens voor jezelf tegen elkaar afwegen.
ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
Re: 80-200 f2.8, geschikt voor landschappen? schuif of draai
Geen vakantielensje. Daarvoor te groot en te zwaarSiebe schreef:Ik wil deze oa gebruiken in Griekenland etc.
Prachtlens.
Ik heb zelf mijn nieuw gekochte 2de generatie (D) 80-200 nog steeds probleemloos in gebruik.
Af snelheid, is niet als de AF-S, maar voor doorsnee gebruik prima toepasbaar.
Optisch is dit één van de toppers binnen het Nikon assortiment.
Deze lens ging bij mij gewoon mee op vakantie, incl verre reizen als Indonesië, Cuba, enz, enz.
Linkje:
http://www.kenrockwell.com/nikon/80200.htm
Ik heb zelf mijn nieuw gekochte 2de generatie (D) 80-200 nog steeds probleemloos in gebruik.
Af snelheid, is niet als de AF-S, maar voor doorsnee gebruik prima toepasbaar.
Optisch is dit één van de toppers binnen het Nikon assortiment.
Deze lens ging bij mij gewoon mee op vakantie, incl verre reizen als Indonesië, Cuba, enz, enz.
Linkje:
http://www.kenrockwell.com/nikon/80200.htm
Laatst gewijzigd door mikemix op ma apr 14 2008 9:00 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja precies ...Arend-ho schreef:mm je wil niet weten wat de gemiddelde forumbezoeker mee sleept op vakantie gok ik :mrgreen:
de rest is hier verder wel gezegd.....en google is je verder je vriend
ARend
me tas weegt al meer dan 10 kilo, dan kan die paar kilo extra er nog wel bij

Las boven iets over een converter, maar die werkt toch niet samen met een 80-200 of zie ik dit verkeerd ?
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoi, ik heb een draai-uitvoering. Stelt iets sneller scherp dan de schuif en da's best snel hoor. Ik ben er ongelooflijk blij mee en toegeven dat ie zwaar is laat ik hem echt niet thuis! Samen met mijn 12-24 maak ik er ook veel landschapjes mee. Uitstekend geschikt wat mij betreft en als je naar Griekenland gaat krijg je kansen genoeg om ook wat anders dan landschap te doen toch? Mocht ie toch niet bevallen kun je hem voor ongeveer hetzelfde bedrag weer verkopen... maar dat doe je niet hoor!