Nikkor AF 80-200mm f2.8 D
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
alles en niets
Palone schreef: Misschien een domme vraag van mij, maar wat heeft een converter met de AF snelheid te maken ?
Eigenlijk niet veel, en toch weer heel veel, maar Nikon heeft de constructie van de vatting van het AF objectief zodanig geconstrueerd d.m.v. een palletje dat de Nikon converter er met geen mogelijkheid op past.
Het is bekent dat wil de AF goed werken, je niet naar een kleiner diafragma moet gaan dan f 5.6 doe je dat wel dan zal de AF niet lekker meer werken, gewoon te weinig licht.
Groetjes George
Eigenlijk niet veel, en toch weer heel veel, maar Nikon heeft de constructie van de vatting van het AF objectief zodanig geconstrueerd d.m.v. een palletje dat de Nikon converter er met geen mogelijkheid op past.
Het is bekent dat wil de AF goed werken, je niet naar een kleiner diafragma moet gaan dan f 5.6 doe je dat wel dan zal de AF niet lekker meer werken, gewoon te weinig licht.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
nogmaals: bepaal heel goed wat je zelf belangrijk vind, snelheid, prijs, kwaliteit van de foto, gewicht, draai, schuif, enz. Er is heel veel geschreven op dit forum over die lens, doe er je voordeel mee en ga niet over 1 nacht ijs.palone schreef:Ik begin nu toch steeds meer te twijfelen of ik dan die AF versie moet gaan aanschaffen. Ik wacht de reakties nog even af tot morgen, en dan maar een beslissing nemen......of een gebruikte 80-200 AF.....of toch een nieuwe Sigma 70-200 2.8 II.
En de AF kan die tennisers echt wel bijhouden

ajuus
emiel
-
- Clublid
gewoon voor de Nikkor gaan deze keer
Hoi Palone, optisch gezien is de Nikkor AF 80-200mm 2.8 veel beter en scherper dan de Sigma.
Van dit objectief zal je geen spijt krijgen.
Zoals Emiel al schreef zal je met de snelheid echt niet in de problemen komen met tennis.
Verder kan je echt geen buil vallen aan de Nikkor, bevalt hij je niet, kan je hem zo weer voor hetzelfde geld doorverkopen.
Als je de Sigma nu nieuw koopt, heb je morgen bij de verkoop een paar honderd euro verlies.
Succes met je beslissing
Groetjes George
Van dit objectief zal je geen spijt krijgen.
Zoals Emiel al schreef zal je met de snelheid echt niet in de problemen komen met tennis.
Verder kan je echt geen buil vallen aan de Nikkor, bevalt hij je niet, kan je hem zo weer voor hetzelfde geld doorverkopen.
Als je de Sigma nu nieuw koopt, heb je morgen bij de verkoop een paar honderd euro verlies.
Succes met je beslissing

Groetjes George

-
- Clublid
Tamron? Geen idee
Robin schreef: En wat vind George van de Tamron AF 70-200 SP/2,8 ??
Met een Tamron AF 2x teleconverter
Geen idee Robin, moet ik me eerst in verdiepen.
Ik wist niet eens dat Tamron een 70-200mm 2.8 heeft
Maar ik zal eens een onderzoek instellen
Groetjes George
Met een Tamron AF 2x teleconverter
Geen idee Robin, moet ik me eerst in verdiepen.
Ik wist niet eens dat Tamron een 70-200mm 2.8 heeft

Maar ik zal eens een onderzoek instellen

Groetjes George

-
- Clublid
doe nou maar
Let er op hoe hij er uitziet, beschadigingen enz.
Zijn de frontlens en de achterste lens krasvrij zonder vreemde vlekken die niet te verwijderen zijn.
Let op of de lamellen niet vet zijn.
Kijk of er geen vochtplekken of schimmelvorming in het objectief aanwezig zijn.
Verder kijken of de AF adequaad werkt.
Focus op dichtbij en veraf en andersom, reageert de AF goed dan is het in orde.
Maar de kwaliteit van een foto gemaakt met het objectief kan je moeilijk via een mailtje bekijken.
Misschien ter plekke bij de verkoper thuis, foto maken en op de computer bekijken.
Over het algemeen zou ik me geen zorgen maken over dit objectief, het is echt topklasse of het nu AF of AF-S is optisch maakt het vrijwel geen enkel verschil.
Groetjes George
Zijn de frontlens en de achterste lens krasvrij zonder vreemde vlekken die niet te verwijderen zijn.
Let op of de lamellen niet vet zijn.
Kijk of er geen vochtplekken of schimmelvorming in het objectief aanwezig zijn.
Verder kijken of de AF adequaad werkt.
Focus op dichtbij en veraf en andersom, reageert de AF goed dan is het in orde.
Maar de kwaliteit van een foto gemaakt met het objectief kan je moeilijk via een mailtje bekijken.
Misschien ter plekke bij de verkoper thuis, foto maken en op de computer bekijken.
Over het algemeen zou ik me geen zorgen maken over dit objectief, het is echt topklasse of het nu AF of AF-S is optisch maakt het vrijwel geen enkel verschil.
Groetjes George

-
- Clublid
hij is zo mooi
Difragma dichtdrukken en dan gewoon van voren en achter in het objectief kijken.
Je kan ook als het objectief op je body zit met het knopje rechts onder op je body het objectief dichtdrukken.
Kijk dan of de lamellen vlot terugkomen.
Moet lukken.
En 300km is inderdaad een aardige afstand.
Maar als hij goed is, is het zeker de moeite waard
Groetjes George
Je kan ook als het objectief op je body zit met het knopje rechts onder op je body het objectief dichtdrukken.
Kijk dan of de lamellen vlot terugkomen.
Moet lukken.
En 300km is inderdaad een aardige afstand.
Maar als hij goed is, is het zeker de moeite waard

Groetjes George

-
- Clublid
ik vind nix en als ik wat vind moet ik het naar de .........
Rogier schreef: Waarschijnlijk vindt hij dat Tamron dat ding al lang geleden aangekondigd heeft maar niemand het objectief tot op heden nog in handen heeft gehad
Helaas Rogier ik vind er helemaal nix van.
Ik heb geen mening, daar ik van het bestaan niet afwist.
Maar het lijkt me vrij moeilijk om de 80-200mm 2.8 VR of de 70-200mm 2.8 VR te evenaren
Dus op dit moment staan in dit opzicht de twee Nikkors bovenaan
Groetjes George
Helaas Rogier ik vind er helemaal nix van.
Ik heb geen mening, daar ik van het bestaan niet afwist.
Maar het lijkt me vrij moeilijk om de 80-200mm 2.8 VR of de 70-200mm 2.8 VR te evenaren

Dus op dit moment staan in dit opzicht de twee Nikkors bovenaan

Groetjes George

Laatst gewijzigd door George Fennes op di apr 15 2008 1:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Palone/Patrick,
Ikzelf ben een tijd geleden met hetzelfde vraagstuk bezig geweest, alleen dan bij de 'buren' van FAP. Zie:
http://www.fotoapparatuur.nl/forum/view ... 10&t=11801
http://www.fotoapparatuur.nl/forum/view ... &sk=t&sd=a
http://www.fotoapparatuur.nl/forum/view ... 11&t=11650
Ook ik heb haar, 80-200 AF-S, tweedehands aangeschaft en heb er tot op de dag vandaag geen spijt van. Ja hij is zwaarder dan de D-versie, maar ook heerlijk snel(nee, geen referentiekader als de D-versie in mijn bezit). Monopodje of tripod eronder en heerlijk aan de slag ermee.
Ik heb haar bijna volledig op het oog gekocht. Even een stuk (-je) gezond verstand gebruiken; grote butsen/krassen/etc/zoals de rest al aangeeft, geven je een goed beeld van de gebruiker. Wil ik van zo iemand deze lens kopen?
De diafragmareactie even testen (kleine diafragma op de lens draaien en het kleine zwarte palletje bewegen, loslaten en door de achterkant kijken of de diafragma gelijk, soepel terugschiet), door de lens kijken (vocht/schimmel/etc), bij de D-versie checken of de MF/AF-ring niet gescheurd is, hoe draait de lens van 80 naar 200 en weer terug(dode punten?) en voor mij als laatste; op de camera draaien, schieten en kijken hoe ze volgt.
Maar, misschien nog wel een belangrijkere vraag; waarom doet de verkoper haar weg? Wat heeft hij of zij ermee gedaan? Sport/portret/architektuur/etc. Ook daarbij geldt het gevoel wat de verkoper geeft bij zijn of haar opmerkingen. 'Mijn' verkoper ging naar de States om daar ook gelijk een nieuwe 70-200 2.8 AF-S VR ETC te kopen. Vanwege de VR, gewicht, snelheid.
Wat betreft de afstand; +/- 300 km+tijd voor 1 lens? Zou je je af kunnen vragen of er niet iemand in de buurt de lens wil wegdoen....
Succes, Sanne
Ikzelf ben een tijd geleden met hetzelfde vraagstuk bezig geweest, alleen dan bij de 'buren' van FAP. Zie:
http://www.fotoapparatuur.nl/forum/view ... 10&t=11801
http://www.fotoapparatuur.nl/forum/view ... &sk=t&sd=a
http://www.fotoapparatuur.nl/forum/view ... 11&t=11650
Ook ik heb haar, 80-200 AF-S, tweedehands aangeschaft en heb er tot op de dag vandaag geen spijt van. Ja hij is zwaarder dan de D-versie, maar ook heerlijk snel(nee, geen referentiekader als de D-versie in mijn bezit). Monopodje of tripod eronder en heerlijk aan de slag ermee.
Ik heb haar bijna volledig op het oog gekocht. Even een stuk (-je) gezond verstand gebruiken; grote butsen/krassen/etc/zoals de rest al aangeeft, geven je een goed beeld van de gebruiker. Wil ik van zo iemand deze lens kopen?
De diafragmareactie even testen (kleine diafragma op de lens draaien en het kleine zwarte palletje bewegen, loslaten en door de achterkant kijken of de diafragma gelijk, soepel terugschiet), door de lens kijken (vocht/schimmel/etc), bij de D-versie checken of de MF/AF-ring niet gescheurd is, hoe draait de lens van 80 naar 200 en weer terug(dode punten?) en voor mij als laatste; op de camera draaien, schieten en kijken hoe ze volgt.
Maar, misschien nog wel een belangrijkere vraag; waarom doet de verkoper haar weg? Wat heeft hij of zij ermee gedaan? Sport/portret/architektuur/etc. Ook daarbij geldt het gevoel wat de verkoper geeft bij zijn of haar opmerkingen. 'Mijn' verkoper ging naar de States om daar ook gelijk een nieuwe 70-200 2.8 AF-S VR ETC te kopen. Vanwege de VR, gewicht, snelheid.
Wat betreft de afstand; +/- 300 km+tijd voor 1 lens? Zou je je af kunnen vragen of er niet iemand in de buurt de lens wil wegdoen....
Succes, Sanne