Waarom is de D70(s) nog steeds zó populair?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Tom
Forumlid
Forumlid

Waarom is de D70(s) nog steeds zó populair?

Bericht door Tom » wo apr 16 2008 11:55 am

Allereerst: Dit topic heb ik niet geopend om de D70(s) af te zeiken; ik loop zelf ook met zo'n camera rond ;).

Als ik op welke marktplaats-achtige site dan ook kijk, zie ik de D70(s) voor bedragen rond de 500 euro weg gaan, met soms een uitschieter naar beneden of naar boven. Er worden ook dat soort bedragen geboden voor die camera.
De D50 daarentegen gaat voor beduidend lagere bedragen weg, terwijl de prestaties toch net wat beter zijn dan die van de D70(s). Daartegenover staat dat de D50 wel wat opties mist natuurlijk.

Maar de bedragen waar de D70(s) voor weg gaat verbazen me aardig. De D80 is inmiddels nieuw voor een kleine 600 euro weg, en dat is toch een aardige stap vooruit ten opzichte van de D80. Maar wat is nou het magische van de D70(s)?
Ik word ook regelmatig aangesproken dat ik zo'n prachtige camera heb, want de D70(s), dat is toch écht een geweldig ding. Ik heb het gevoel dat ik met een stukje bijna-antiek in m'n handen loop, maar ik ga die discussie op dat soort momenten graag uit de weg.

Maar wat is nou hét magische van de D70(s) wat de D80 gewoonweg mist?

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo apr 16 2008 12:29 pm

Er kan wel € 500 geboden maar wie zegt je dat dit echt betaald wordt?

Kunnen net zo goed fancybiedingen zijn om de prijs op te drijven.

Iemand die nu een D70(s) verkoopt voor € 500 is a) een spek(ver)koper én b) de koper heeft er geen kijk op.

P.S.
Ik heb een D70s te koop, in nieuwstaat, mag weg voor € 500 :wink:

harry bul

Bericht door harry bul » wo apr 16 2008 12:30 pm

nou ik heb zo,n D70 gehad niks mis mee hoor maar zou hem niet weer willen OMruilen. Ik heb nu de D80 is een veel betere body .
Dus wat er zo magisch aan een D70/D70s is geen idee zou er ook beslist geen 500 euro voor willen geven heb de mijne verkocht voor 500 euro maar daar zat dan wel een 18/70 nikkor lens bij en nog wat spulletjes.

groeten, Harry

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo apr 16 2008 12:30 pm

Hahaha ik ook !! Kopen ?
NAS Buikpijn

GdP

Bericht door GdP » wo apr 16 2008 12:36 pm

Op marktplaats: D70s met kitlens € 180,-

compleet met doos, papierwinkel enz

hij kan er niet mee overweg :)

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo apr 16 2008 12:56 pm

Heb mijn D70s inclusief 18-70mm een paar maanden geleden ook verkocht voor €500,- aan iemand hier op het forum en zou niet weten waarom dat teveel zou zijn.
Is een prima camera en samen met de 18-70mm een hele mooie set.
Mijn setje was wel nog helemaal compleet met doos en alles erop en eraan en extra een draadloze afstandsbediening.

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Robin

Bericht door Robin » wo apr 16 2008 12:58 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op vr dec 11 2009 6:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo apr 16 2008 1:45 pm

Ik heb mijn D70 een week of vier geleden weggedaan. De biedingen, dit was zonder objectief maar wel met 3 accu's en een afstandbediening, stopten steeds bij 300 Euro. Lijkt me een reele prijs ook trouwens; het is een prima camera. Nog steeds. Belangrijkste beperkingen: klein schermpje achterop en het oculair dat niet echt goed is.

Verder is het gewoon een prima camera!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Frank B
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank B » wo apr 16 2008 1:50 pm

Ben het eens met Patrick, occulair en lcd wat klein. Ook ruis is helaas snel aanwezig. Verder op volledig manueel perfect te gebruiken. Heeft minder pixels dan D80 maar dan wel echte pixels.

groet
Frank

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo apr 16 2008 6:31 pm

Waarom ?? Nou simpel her is een perfecte camera, hij is niet duur , hij heeft zich reeds meerdere keren bewezen, hij kan als een der weinigen nog infrarood opnames maken, is degelijk, heeft tov van de d50 en de d40 en de d60 wel is waar een klein scherm maar je kan inzooooooooomenen op je foto heeft 6mp wat zat is voor de meeste mensen gewoon een der beste nikons aller tijden LEVE de D70 !!!!

Javelin
Clublid
Clublid

Bericht door Javelin » wo apr 16 2008 7:03 pm

Ik heb lang getwijfeld of ik mijn D200 :?: of mijn D70 :?: zou verkopen op het moment dat mijn D3 binnen zou komen.

Het is de D70 geworden om een heel simpele reden:

Ik heb nogal veel MF-objectieven :oops: , en die kan ik veel beter benutten op de D200, al is dat nu mijn back-up. :oops:

Als instapper om digitaal te leren werken, en om er mee te werken als je niet al te veelgewicht mee kunt nemen, krijgt de D70 van mij een dikke
voldoende, dus echt geen zesje :!:
Heel veel analoog en steeds meer digitaal.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do apr 17 2008 1:04 pm

Frank B schreef:Heeft minder pixels dan D80 maar dan wel echte pixels.
De D80 heeft foppixels?
dirk-jan boon schreef:Waarom ?? Nou simpel her is een perfecte camera, hij is niet duur , hij heeft zich reeds meerdere keren bewezen, hij kan als een der weinigen nog infrarood opnames maken, is degelijk, heeft tov van de d50 en de d40 en de d60 wel is waar een klein scherm maar je kan inzooooooooomenen op je foto heeft 6mp wat zat is voor de meeste mensen gewoon een der beste nikons aller tijden LEVE de D70 !!!!
Het display van de D70s is net zo groot als dat van de D50 als ik me niet vergis.
Verder is de prestatie van de D50 bij hoge ISO waarden beter. :)

harry bul

Bericht door harry bul » do apr 17 2008 1:11 pm

De D80 heeft foppixels?

Vertel

Harry

pabusk

Bericht door pabusk » do apr 17 2008 3:37 pm

Van mij mogen de prijzen wel dalen als mijn huis een keer onderloopt :oops: (god verbiede dat dat ooit gebeurd). Ik vind 500 Euro voor een body+18-70 kitlens een reele prijs maar ik zie ook dat er bodies staan voor 450 euro of meer (daar kocht je de laatste bodies nieuw voor bij de mediamarkt) en dat is echt te veel.

Voor onderwater fotografie zal ik voorlopig nog wel aan de D70 vast zitten en heb momenteel nog geen aandrang om dat te veranderen voor 'droge' fotografie :P

Grtz,
Paul

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do apr 17 2008 5:10 pm

harry bul schreef:De D80 heeft foppixels?

Vertel

Harry
Ja, dat weet ik niet.
Lees de tekst die ik quote daar maar eens, dat impliceert duidelijk dat de D80 een soort van foppixels heeft, aangezien de D70 'échte' pixels heeft.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”