Hema zwart wit film
Hema zwart wit film
Iemand vertelde mij laatst dat de zwart wit films van de hema door ilford gemaakt worden, klopt dit, zijn zw/w films van de hema ilford films?
Weet iemand dit?
Weet iemand dit?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Volgens mij klopt dat. Ik heb het ook van de mensen bij HEMA te horen gekrege. Tot het digitale tijdperk heb ik heel wat op zwartwitfilm van de HEMA geschoten. Bij de balie van de HEMA werkten in Amersfoort twee dames die heel goed wisten waar ze mee bezig waren. Zij hebben dit verhaal telkens weer bevestigd.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- Ed Post
- Clublid
Het schijnt dat Hema 125 iso B/W film gelijk is aan Ilford FP4.
Je kunt het gemakkelijk controleren door op het rolletje te kijken naar de streepjescode.
Onder die code staat een nummer wat de echte emulsie aangeeft die erin zit.
Vergelijk dat met het nummer op een rolletje FP4 of FP4+.
Je kunt het gemakkelijk controleren door op het rolletje te kijken naar de streepjescode.
Onder die code staat een nummer wat de echte emulsie aangeeft die erin zit.
Vergelijk dat met het nummer op een rolletje FP4 of FP4+.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
In mijn analoge dagen heb ik dat gerucht vaak gehoord, maar nooit gecontroleerd. Het lastige van huismerken is dat die af en toe van leverancier veranderen zonder dat te vermelden. Als het vroeger waar was, wil dat niet zeggen dat het nu nog steeds zo is. Controleer het dan ook met een actueel rolletje.
- Stingray
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik haal al 15 jaar rolletjes bij de Hema en ik hoop dat dit nog lang door blijft gaan. Ik heb onlangs 24 kleuren rolletjes aangeschaft ivm de vakantie en ik heb nog 3 z/w rolletjes liggen om vol te schieten.
Verder is de service goed althans wb. de vestiging in de A'damse Kalverstraat dus ik blijf er komen.
S.
Verder is de service goed althans wb. de vestiging in de A'damse Kalverstraat dus ik blijf er komen.
S.
Nikon D7200, FM3a, 50mm f/1.8 MF (Ai en Ais), 50mm f/1.4 Ai MF, 180mm f/2.8 ED Ais MF.