Alles zit er in, baterijen opgeladen, imagetank getest, kaartjes geformateerd, Nikon D70s fieldguide ligt erop.
Maar .....
Ik vertrek over vier dagen en moet de backpack nog inpakken.
Heb zelfs nog niets bij elkaar gezocht en tijd begint te dringen. :Shock:
En waar maak ik me zorgen over ....
Net als vorig jaar, laatse kopzorgen over fotografie

Heb vorig jaar me eerste DSLR aangeschaft en dacht vandaag laat ik de manual nog eens doorlezen om te kijken wat ik allemaal heb bijgeleerd afgelopen jaar. Dat bleek best veel te zijn, maar heb toch nog wat kleine puntjes die ik nog niet helemaal begrijp:
* AF-Veldstand
Staat nu altijd op enkel veld en denk er eigenlijk nooit over na. Doe ik er verstandig aan om af en toe op dynamisch over te stappen ?? Denk niet veel bewegende items tegen te komen op deze vakantie of staat dit hier los van

* Lichtmeting
Staat eigenlijk altijd op 3D kleuren matrix. Lees nu pas dat dit alleen werkt op D en G lenzen en weet niet eens of mijn Tamron 17-50 of Tokina 12-24 hier aan voldoen.

Ik ga alleen naar centrum gericht als ik de SB-800 gebruik. Waneer zou ik dit nog meer moeten doen, bij portretten ? En vraag me dan ook af op hoeveel mm ik hem moet zetten 6,8,10 of 12
* Sluitertijd
Ik las dat je onder persoonlijke instellingen de langst mogelijke sluitertijd kunt instellen wanneer je in P of A schiet. Deze gaat vanaf 1/60 t/m 30 seconde. Ik sanp deze niet helemaal, schiet regelmatig in A mode en zie dan ook sluitertijden van 1/125 of 1/250
Zou iemand hier wat toelichting op kunnen geven zodat ik gevoelsmatig denk volledig op de hoogte te zijn van de functies en instel mogenlijkheden van mijn D70s ?

Cheers !!