Ik heb niets tegen Canon. Als Canon niet verschillende vattingen had gehad, de objetieven niet 35% duurder en de CANON EOS 1 (http://www.mir.com.my/rb/photography/ha ... /index.htm) niet zo duur was geweest was ik twintig jaar geleden niet van Minolta overgestapt naar Nikon, maar naar Canon. Ik droomde van de EF 85mm f/1.2L USM, maar metname dat instelwiel achter op de body trok mijn aandacht. Ik zocht een cam met perfecte handling en dit kwam erg dicht in de buurt leek mij...Ivo schreef:Zeker een beest van een camera, zonder twijfel. En die full frame, die kan je nu voor 1500 Euro ook hebben als je geen steenpuisten krijgt van een Canon rond je nek.yoyo schreef:Hoeveel DR toekomstige camera's ook krijgen. Uiteindelijk moet straks elke camera het beeld samenpersen richting die 8-stops om het vervolgens met curves nog verder te vekleinen afhankelijk van het uiteindelijk bedoelde medium.
Het is net als met pixels. Meer is niet altijd beter...
Maar ik ben heel erg blij als ik over anderhalf jaar zo'n D3 aan mijn collectie toe kan voegen voor 1500 euro. Qua ISO prestaties toch een beest van een cam. En Full Frame.
Geloof me, mijn D300 is niet boos op me, nu hij een kameraadje heeft waar Canon op staat. Gelukkig heb ik mijn D300 niet Xenofoob opgevoed.![]()
Maar ik ben nu heel tevreden met Nikon. En ga voorlopig niet vreemd. Alleen voor beschuit kom ik eruit.