En wat denk je...........nooit spijt van gehad.
Ja..... dat ik die niet gelijk heb gekocht.
En daarna de 70-200 vr erbij en je bent helemaal het mannetje

We kunnen sowieso niet fout zitten. De TS heeft het over een Nikon 17-55 als vervanger. Dan is een Tamron met vrijwel hetzelfde bereik natuurlijk niet vreemd...George Fennes schreef:Tammo ik snap jouw reactie niet.
50% boven de 50mm, maar dan ook 50% ONDER de 50mm
De TS vraagt om een advies en denkt zelf over de dure Nikkor 17-55mm f2.8
Wat is er dan mis met de Tamron 17-50mm f2.8
De Tamron is scherper dan menig Nikkor objectief ook scherper dan de 16-85mm![]()
Dus zowel Patrick als ik gaan zeker serieus om met de vraag van de TS.
Ik vraag me af of jij dat wel doet Tammo.
Alleen vanwege het feit dat er geen Nikkor objectief geadviseerd wordt is voor jou een rede om de berichten van Patrick en mij niet serieus te nemen![]()
Andere manier. Koop de Tamron (daar ga je toch op eindigen volgens mij), en koop er een 2e hands 80-200 f/2.8 bij. Deze kan je later (vrijwel) zonder verlies weer kwijt als je er niet mee gaat gooien; die dingen zijn enorm waardevast!Ralph schreef:George, je hebt helemaal gelijk. Ik zie het ook als een tijdelijke oplossing die 55-200. Om uiteindelijk voor een 80-200 2.8 of zelfs een 70-200 2.8 te gaan. Ik denk dat ik geen half jaar zonder tele kan
Vandaag overigens de 17-55 2.8 in mijn handen gehad bij de fotozaak. Voelt lekker degelijk en zwaar. Wel apart dat de zoomring zo dicht bij de body zit, maar dat zal wel wennen. Als je inzoomt, dan schuift de lens juist in. Best verwarrend
Helaas wilde de beste man slecht EUR 200 geven voor de inrul van mijn 18-200. Op marktplaats zie ik de EUR 475 bieden. Dus moet ik hem eerst daar maar kwijt raken voordat ik de 17-55 koop.
De Tamron hadden ze helaas niet op voorraad dus die kon ik niet proberen, maar die overweeg ik nog wel hoor George